«الکساندر نظروف »تحلیلگر روس؛

بحران جمعیت باعث تجزیه آمریکا می شود

کارشناس روس معتقد است، آمریکا برای نجات از بحران کاهش جمعیت سفیدپوستان، روسیه را تحریک به مقابله با اروپا کرده است.

بحران جمعیت باعث تجزیه آمریکا می شود

گروه بین الملل تیترکوتاه- «الکساندر نظروف» تحلیلگر سیاسی روس: بحران اقتصادی فراگیر جهانی کشورهای دنیا را فراگرفته و علاوه بر آن شاهد یک بحران فزاینده منابع و تغییرات سیاسی در کشورهای قدرت طلب هستیم و از آن  مهمتر این کشورها کاهش رشد جمعیت را تجربه می کنند.

ایالات متحده آمریکا چندین بحران را به طور همزمان پشت سر می گذارد، اما این بحران جمعیتی است که آن را از بین می برد. بطوری که کاهش جمعیت سفیدپوستان در ایالات متحده باعث ایجاد اختلافات سیاسی خواهد شد که من مطمئن هستم با ادامه روند فعلی منجر به تجزیه کشور در آینده نه چندان دور خواهد شد. ، آمار  نرخ زاد و ولد در میان جمعیت سفیدپوست در ایالات متحده پایین است. مهاجرت از اروپا به ایالات متحده کاهش یافته و در مقابل شاهد مهاجرت شدید به آمریکا هستیم که این اتفاق توازن جمعیت را به ضرر سفید پوست ها تغییر می دهد.

راهکار آمریکا در مقابله با بحران

در حال حاضر تنها راه نجات آمریکا از این بحران آن است که اروپا ازتمدن خود بگذرد و 100 میلیون جوان اروپایی به آمریکا مهاجرت کنند. محروم کردن اروپا از انرژی ارزان روسیه، تصویب قانون ضد تورم که اروپایی‌ها را تشویق به انتقال صنایع خود به آمریکا می‌کند و همچنین تحریک روسیه برای جنگ هسته‌ای علیه اروپا از جمله اقدامات آمریکا در این راستا است.

اوکرین در رویای پیوستن به اروپا

تصور عده ای از زندگی در اروپا بیش از حد ایده ایده آل گرایانه است و با واقعیت مطابقت ندارد، این ایده به خودی خود عامل قدرتمندی است تا برخی از کشورها از جمله اوکراین تحت تاثیر اروپا قرار بگیرند. در هر جامعه ای افراد ساده لوح ای هستند که معتقدند، می توان بدون سخت کوشی پولدار شد و راه حل های ساده می تواند مشکلات پیچیده را حل کند.

 جنگ در اوکراین تا حدی تحت تاثیر تصویری دروغین از یک زندگی زیبا در اروپا است. نیمی از سربازان اوکراینی شهروندان اوکراینی روسی الاصل هستند که در توهم نفرت از روسیه رشد کردند، آنها روسیه را به مانند پدر سختگیری می‌بینند که مانع تفریح یا شادی می‌شود و اوکراین را وادار به تحصیل می‌کند، در صورتی که اروپا مانند کودک آزاری است که با آب‌نباتی اوکراینی‌ها را فریب داده و وعده شادی می دهد.

 روسیه پس از جنگ

شرایط پس از پایان جنگ سخت تر می شود زیرا پس از پیروزی در اوکراین، غرب در جنگ نیابتی خود با روسیه اوکراین را ویران کرده است. استانداردهای زندگی در سرزمین‌های جدید روسیه یا سرزمین‌های اوکراینی تحت کنترل روسیه، بسیار پایین‌تر از سرزمین‌های قدیمی روسیه خواهد بود.  سرزمین های باستانی روسیه نیز باید ده ها سال از درآمد خود را صرف بازسازی اوکراین کنند. علاوه بر این، همه اینها باید در شرایط رویارویی ژئوپلیتیکی با غرب انجام شود.

اروپا باید به روسیه غرامت دهد

این غیر قابل قبول است که بار بازسازی اوکراین بر دوش روسیه بماند. این خطر کمتر از تهدید موشک های آمریکا در منطقه «خارکف» برای توسعه و شکوفایی روسیه نیست. اروپا نباید از رویارویی کنونی ثروتمندتر و مرفه تر از روسیه بیرون بیاید. علاوه بر این، اروپا باید برای تجاوزات خود به روسیه غرامت بپردازد و به نظر من این باید به یکی از اهداف اصلی روسیه تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها