تبلیغات مدرن | تبلیغات پول ساز
گوگل ادز بدون شکست/ غول فناوری چطور دست مشتری را در دست شما می گذارد؟
وقتی بعد از جستجو در گوگل، سایت فلان شرکت را در میان اولین نتایج میبینید چه نتیجهای میگیرید؟

تبلیغات و بازاریابی را میتوان در یک جمله کوتاه خلاصه کرد: «کسبوکارت را به تعداد هر چه بیشتری از مخاطبان علاقهمند به کالا و خدمت خود بشناسان!». و برای دسترسی به مخاطب حداکثری، چه راهی بهتر از تبلیغات در محبوبترین موتور؟
همه ابزارهای تبلیغاتی گوگل از گوگل آنلایتیکس گرفته تا گوگل ترندز ارزشمند هستند اما گوگل ادز، روشی بهشدت موثر و فوقالعاده است. با گوگل ادز به همه افرادی که در گوگل به دنبال اطلاعات، کالاها و خدمات آنلاین هستند دسترسی خواهید داشت.
گوگل ادز چیست؟
وقتی بعد از جستجو در گوگل، سایت فلان شرکت را در میان اولین نتایج میبینید چه نتیجهای میگیرید؟ احتمالاً این موفقیت را نتیجه سئو حرفهای میدانید اما گاهی مواقع شگرد سادهای وجود درد: شرکت از کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز استفاده کرده است. در این روش با پرداخت مبلغ مشخصی به گوگل، تبلیغات شما برای جستجوگران نمایش داده میشود. در دنیای بازاریابی دیجیتال؛ گوگل ادز یک ابزار تبلیغاتی کارآمد است و شما را مستقیماً در برابر چشمان مخاطبان و بازار هدف قرار میدهد. شما فقط برای نتایج ملموس و قابلاثبات و اندازهگیری (یعنی کلیکهای واقعی و افزایش تماسهای مشتریان) پول میپردازید. به این ساختار، «پرداخت در ازای کلیک» میگویند. حتی میتوانید سقف بودجه ماهانهای که برای این روش تبلیغاتی در نظر گرفتهاید و نیز نوع مخاطب (محلی یا جهانی) را مشخص کنید. خلاصه، گوگل کسبوکار شما را براساس کلیدواژههای مشخصشده در صدر نتایج جستجو، نمایش میدهد.
چرا باید از گوگل ادز استفاده کنید؟
شما به عنوان فعال حوزه کسب و کار باید از گوگل ادز استفاده کنید چون چند مزیت بزرگ دارد:
۱. جلبتوجه میکند و تعداد مشتریان را افزایش میدهد
گوگل ادز عملکرد درخشانی در دیده شدن کسبوکار شما و جذب مشتریان بالقوه دارد. اگر کمپین تبلیغاتی شما بهدرستی، طراحی شود سرنخهایی قدرتمند خلق میکند و مخاطبان را به سوی سایت شما، فرمهای ثبتنام و خرید محصولات سوق میدهد.
با استفاده از گوگل دقیقاً به همان مخاطبی دسترسی پیدا میکنید که در جستجوی خدمت یا محصول تولیدشده توسط شماست. با این ابزار موثر، مخاطبان را غربال و فیلتر میکنید و دقیقاً مخاطب هدف را جذب سایت خود میکنید.
۲. یک پلتفرم بازاریابی، منعطف است
هرکسی که برای مدت طولانی از گوگل ادز استفاده کرده میداند که این ابزار بازاریابی، بسیار منعطف است. شما به معنای واقعی کلمه میتوانید ترافیک اینترنت را خاموش و روش کنید. از طرف دیگر با طیف وسیعی از دیگر پلتفرمهای بازاریابی و سیستمهای نرمافزاری، سازگاری دارد.
میتوانید کمپینهای تبلیغاتی خود را کاملاً سفارشی کنید تا روی نوع خاصی از کاربران آنلاین تمرکز شود. برای مثال میتوانید موقعیت جغرافیایی، دستگاه مورداستفاده کاربران، یا نوع سایتهای متعلق به گوگل (یوتیوب، گوگل مپ، موتور جستجوی گوگل) را مشخص کنید. همچنین میتوانید برای دسترسی به مخاطبان هر منطقه، بودجه متفاوتی اختصاص دهید. برای مثال میتوانید بودجه روزانه را مشخص کنید و وقتی تعداد کلیکها به حد مشخصی رسید، کار را متوقف کنید.
۳. نتیجه بیشتر با هزینه کمتر
برخلاف ابزارهای تبلیغاتی دیگر، شما فقط برای کلیک واقعی، پول میدهید. بعد از بهینهسازی کمپین تبلیغاتی، نتیجه بهتر و بیشتری از پول خرج شده میگیرید و این مزیت در ابزارهای دیگر، دیده نمیشود. البته رسیدن به این نقطه زمانبر است و باید ببنید که کدام ابزار مناسب کسبوکارتان است. باید به صورت مداوم بر کمپینهای خود و نتایج بهدستآمده، نظارت کنید. گوگل ادز از این نظر عالی است چون امکان سنجش دقیق و شفاف نتایج را فراهم میآورد.
اگر به این نتیجه رسیدید که بعضی مناطق، واکنش بهتری به کمپین نشان میدهند باید روی همان نواحی تمرکز کنید. وقتی بخشی از کمپین، نتیجه قابل قبولی به همراه ندارد باید آن را متوقف کنید. پول پس اندازه شده را صرف کمپینهای موفقی کنید که در آینده استارت میزنید.
۴. مشاهده سریع و شفاف نتیجه کار
گوگل ادز به نمایش سریع، شفاف و مستقیم نتیجه کار، شهره است. تحلیل کارنامه کمپین آسان است چون با استفاده از داشبورد حساب خود به همه اطلاعات مرتبط به هر کمپین، دسترسی دارید؛ اطلاعاتی مثل آمار کلیکها، کلیدواژههایی که کاربران سایت جستجو کردهاند و هزینه کلیکها. گوگل ادز بهشدت شفاف و شهودی است.
۵. از منابع ترافیکی عظیم و باکیفیت بهره میبرد
غول جستجوی گوگل به دلیل تسلط کامل بر بازار و دادههای بیپایان مشتریان میتواند هر روز حجم عظیمی از ترافیک را روانه کسبوکار شما کند. کافی است که فلان کسبوکار، بودجه لازم برای دریافت این خدمت ارزشمند را داشته باشد. گوگل به ارائه محتوا و تبلیغات مرتبط با جستجو، افتخار میکند و بیوقفه قصد دارد الگوریتمهای جستجوی خود را تکامل دهد. این حسن بزرگ باعث میشود که مرتبطترین و باکیفیتترین افراد شما و کسبوکارتان را ببینند. افرادی که گوگل به سوی شما میفرستد بیشتر از افرادی که از طریق منابع دیگر با کسبوکار شما آشنا شدهاند مشتری میشوند، در فهرست ایمیلهای شما قرار میگیرند، اطلاعات بیشتر میخواهند و ...
۶. بازار خود را بیشتر بشناسید
مهم است که به ذهن مشتریان ایدئال خود، وارد شوید. درک مخاطبان؛ برخورد درست و کشف خواستههای مهم آنها را آسان میکند. کار آسانی نیست. روشهای سنتی (مثل پرسشنامه و مصاحبه) نتایج درخشانی به همراه ندارند. گوگل ادز اطلاعات ارزشمندی درباره عادات و دنیای مخاطبان فراهم میآورد. صاحبان کسبوکارها در حال عادی حتی در خواب نمیتوانند ببیند که از چنین اطلاعات دقیقی مطلع شوند. موقعیت جغرافیایی، دستگاه مورداستفاده، کلیدواژههای محبوب و زمان (روز و ساعت) تنها تعدادی از اطلاعاتی است که گوگل عرضه میکند. از این اطلاعات برای بهبود خدمات و محصولات و همچنین برای اصلاح و تقویت کمپینهای آینده استفاده کنید. بهاینترتیب بودجه تبلیغاتی شما صرف افراد بیعلاقه نمیشود.
گوگل ادز یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی است که تاکنون ساخته شده است. گوگل ادز هر روز با میلیونها جستجوی کاربران اینترنتی سروکار دارد و فرصتی بینظیر فراهم میآورد تا صاحبان مشاغل و کسبوکارها بسیاری از این افراد را به مشتری تبدیل کنند. اگر دید هوشمندانهای درباره راهبرد تبلیغات آنلاین داشته باشید، گوگل اذر، صیدهای بزرگی نصیب شما میکند.
ترجمه: شاپور پشابادی
نظر شما