تیتر کوتاه بررسی کرد؛

راز موفقیت تبلیغات مینیمال /بازی با ذهن مخاطب در کوتاه ترین زمان

مفهوم زیبایی در سادگی در دنیای تبلیغات هم کاربرد داشته و نشان می دهد که چطور ساده ترین طرح ها در عین خلاقیت می توانند بیشترین تاثیر را بر ذهن مخاطب داشته باشند.

راز موفقیت تبلیغات مینیمال /بازی با ذهن مخاطب در کوتاه ترین زمان

یک بیلبورد ساده با طراحی مینیمال شکل خالصی از تبلیغات در فضای باز است. با استفاده از کلمات یا عناصر بسیار کم، بیلبوردهای مینیمال می‌توانند توجه را جلب کنند و تأثیری ماندگار بر مصرف‌کنندگان بگذارند و تبلیغات را برای سال‌ها به یاد ماندنی کنند.

بیلبورد مینیمال چیست؟

برخی از به یاد ماندنی‌ترین و مؤثرترین کمپین‌های بیلبورد در خاطره‌های اخیر، از نشانه‌ها و علائم تجاری ساده استفاده می‌کنند تا تبلیغاتی ظاهراً بی‌حاشیه بسازند که با این وجود، مشتریان را مجذوب و تحت تأثیر قرار می‌دهند. از تبلیغات ملی گرفته تا تبلیغات محلی، این تبلیغات از اسراف و زیاده روی در هر جنبه‌ای از طراحی بیلبورد اجتناب می‌کنند. برند، رنگ، متن و محتوا از مهم‌ترین عوامل در طراحی یک بیلبورد مینیمال هستند.

مفاهیم مینیمالیستی در اواخر دهه ۱۹۵۰ و اوایل دهه ۱۹۶۰ به جهان وارد شد و تبدیل به یک "جنبش" زیبایی شناختی شد که زمینه‌های خلاقانه یا زیبایی شناختی بی‌شماری را از نقاشی و هنرهای تجسمی گرفته تا ادبیات، فیلم و تئاتر را تحت تاثیر قرار داد. مینیمالیسم تبلیغات را نیز تحت تأثیر قرار داد، زیرا به شدت مستلزم کار خلاقانه بود و سادگی چشم نواز با آن سازگاری کامل داشت.

هیچ تعریف ثابتی از اینکه یک بیلبورد مینیمالیستی دقیقاً چیست وجود ندارد، اما این تبلیغات عموماً با ویژگی‌های زیر مشخص می‌شوند:

  • استفاده آزادانه از فضای سفید و خالی
  • متن ساده و حداقلی
  • تصاویر و گرافیک سبک

وقتی بیلبوردها از قوی‌ترین و تأثیرگذارترین عوامل خود مانند رنگ، تصویر و متن پاک می‌شوند، طراحان دست به کار می‌شوند تا تکنیک‌ها و ایده‌های جدیدی برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی منحصربه‌فرد و بیلبوردی ایجاد کنند که حتی با وجود تزیینات ساده برای مصرف‌کنندگان جذاب باشد. فریب طراحی ساده را نخورید. بیلبوردهای مینیمال ممکن است مانند بیلبوردهای سنتی رنگ‌ها و تصاویر پر زرق و برق نداشته باشند، اما همچنان می‌توانند تاثیر زیادی بگذارند.

ایجاد یک تبلیغ مینیمال شامل برجسته کردن مهم‌ترین جنبه یک شرکت، محصول یا پیام به شیوه‌ای مختصر و قانع‌کننده است. یک بیلبورد ساده که به خوبی طراحی شده باشد، شیک، آگاه و پیچیده است و اطلاعات کافی برای جلب علاقه، افزایش تعاملات و ارتقای کسب و کار را ارائه می‌دهد.

معروف‌ترین تبلیغات بیلبوردی مینیمال

مدت هاست که کمپین‌های تبلیغاتی، بیلبوردهای ساده‌ای را طراحی می‌کنند که فقط برخی از آنها در ذهن‌ها ماندگار هستند. احتمال بسیار کمی وجود دارد که یک بیلبورد واقعا خوب، فراموش شود. در اینجا به سه نمونه مدرن از برندهای معروف اشاره شده است که با بیلبوردهای کوچک تاثیر زیادی داشتند.

کمپین آیفون X اپل در سال ۲۰۱۷ تماماً در مورد مینیمالیسم و سادگی بود. در این تبلیغات، گوشی روی یک پس‌زمینه سفید ساده قرار می‌گرفت که فقط نام گوشی، تاریخ عرضه و لوگوی اپل را درج می‌کرد.

تبلیغات-آیفون

در اوایل سال ۲۰۲۰، کوکاکولا یک بیلبورد مینیمال در ایتالیا داشت که تقریبا تمام قسمت‌های آن قرمز بود و لوگوی کوکاکولا در وسط آن قرار داشت که به شکل بطری‌های نوشابه آنها بود. بالای آن پیام « احساسش کن» خودنمایی می‌کرد.

بیلبورد-تبلیغاتی

کمپین « کمان‌ها را دنبال کنید » مربوط به تبلیغات بیلبوردی سال ۲۰۱۸ مک دونالد به قدری به مینیمالیسم متمایل شد که تبلیغات حتی از نشان دادن امضای آرم Golden Arches، کمان‌های طلایی غول فست فود صرف نظر کردند. این سری از بیلبوردها تنها بخش‌هایی از کمان‌ها را نشان می‌داد که با دستورالعمل‌های مختصر همراه بود.

تبلیغات-اصولی

مزایای بیلبوردهای مینیمال چیست؟

جدا از سبک طراحی که احساس تازگی و معاصر دارد، دادن ظاهری مینیمال به تبلیغاتی بیلبورد شما می‌تواند دارای مزایای زیر باشد:

تماشای آسان

طراحی مینیمال بیلبورد، تنها با یک لوگو و یک پیام کوتاه، دیدن و درک سریع آگهی را برای رانندگان آسان می‌کند. از آنجایی که اطلاعات کمتری برای پردازش وجود دارد، آنها بیشتر وقت خود را صرف تماشای بیلبورد شما می‌کنند. این مهم است زیرا رانندگان معمولاً فقط حدود هشت ثانیه فرصت دارند تا تبلیغ شما را ببینند.

افزایش خاطره‌انگیز بودن

یک بیلبورد ساده با عناوین و موارد مختصر در واقع می‌تواند باعث شود مردم آن را بهتر به خاطر بسپارند.

یادآوری بهتر برند

ایجاد تبلیغات خلاقانه و جالب می‌تواند به مردم کمک کند تا برند شما را بهتر به خاطر بسپارند. اگر تبلیغ شما متمایز باشد و علاقه آنها را جلب کند، احتمالاً بعداً کسب و کار شما را به یاد خواهند آورد.

ایجاد یک طرح ساده بیلبورد فقط شروع کمپین تبلیغاتی در فضای تبلیغات محیطی است. مرحله مهم بعدی انتخاب مکان مناسب برای بیلبورد است. این کلید دستیابی به مشتریان مورد نظر و موفقیت کمپین شما است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها