یادداشت/

سال۱۴۰۳ ؛ زمان تبلیغات هدفمند برای کسب و کارها

میلاد محمدی - مدیر مسئول تیتر کوتاه

سال۱۴۰۳ ؛ زمان تبلیغات هدفمند برای کسب و کارها

نگاهی به روند توسعه برخی کسب و کارهای موفق در ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نشان می دهد، آنهایی که تبلیغات اصولی را جدی گرفتند، به سرعت رشد کردند و درآمدزا شدند. در مقابل آنهایی که کالا یا خدماتشان را بی نیاز از تبلیغات دیدند، به طرز عجیبی سقوط را تجربه کردند.

نباید فراموش کنیم که فضای مجازی تاثیر مستقیم و انکار ناپذیری در این روند داشته است. فعالان حوزه مارکتینگ با انتشار ویدئوها و پست های آموزشی، نقش مهمی را برای اقناع صاحبان کسب و کارها در مسیر ایجاد بودجه تبلیغات ایفا کردند.

شاید همین امر بود که باعث شد بخش مهمی از هزینه های تبلیغاتی از صداوسیما، بیلبوردها و رسانه های کاغذی به سمت شبکه های اجتماعی تغییر مسیر دادند. در دو سال اخیر حتی برندهای مهمی که دولت سهامدار آنها بوده نیز پروژه های پرسروصدایی در فضای مجازی داشتند.

گذشته از اینکه دولت فعالیت در شبکه های اجتماعی را به عنوان یک ظرفیت تبلیغاتی و اطلاع رسانی ممنوع اعلام کرده اما شرکت های تابع آن در این بخش به تولید محتوا مشغول هستند، می توان به راحتی نتیجه گرفت که حضور در فضای مجازی برای رسیدن به مخاطبان جدید و ارتباط مستقیم با آنها تا چه میزان دارای اهمیت است.

مقصود نگارنده البته پول خرج کردن صرفا در شبکه های اجتماعی نیست و همه وجوه و ابعاد تبلیغات را اثر گذار می دانم. صاحبان کسب و کار و مدیران روابط عمومی باید بدانند در هر برهه ای از زمان باید بر نوع خاصی از معرفی محصول و خدمات تمرکز کنند. تبلیغات در رسانه های جمعی، بیلبوردها و شبکه های اجتماعی هر کدام به سهم خود و در زمان مناسب خود اثرگذار خواهند بود.

سال پیش رو بیش از دو سال گذشته اهمیت ایجاد کمپین ها و سناریوهای تبلیغاتی را به ما یادآوری می کند. در شرایطی که مردم سواد مقایسه اصولی را فراگرفته و قبل از خرید، کیفیت محصولات را مورد سنجش قرار می دهند، کسب و کارهایی برنده خواهند بود که بهتر بودن خودشان را بلند تر از دیگر رقبا فریاد می زنند.

روی هم رفته تبلیغات را باید عنصر جدانشدنی از صنایع خلاق دانست. چه کسب و کارهای نوپا، چه قدیمی ها، چه خصوصی ها و چه خصولتی ها و دولتی ها همه و همه به تبلیغات نیاز دارند. هر کدام به اندازه عمق جیبشان. هرکدام به فراخور مخاطبانشان. هر کدام به سلیقه مدیران و سهامدارانشان.

سال نو مبارک

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها