یادداشت/

بهینه‌سازی محتوا و تعامل با مشتریان، نیاز تبلیغات نوین

مهدی نجفی - مدیر کل روابط عمومی شرکت ایریتک

در جایی خواندم بهترین تبلیغ حفظ مشتریان قبل و جلب رضایت آنها است. شاید این جمله در نگاه اول ساده به نظر برسد ولی با توجه به بمباران های تبلیغاتی مدرن امروزی و افزایش رقابت ، در عمل کار دشواری است. حال بایدگفت با اینکه همه چیز هر روز دستخوش تغییر است، تبلیغات هنوز هم یکی از مهمترین عوامل در کسب و کار به حساب می آید. در واقع، با توجه به شرایط کنونی امسال، تبلیغات می‌تواند به عنوان یک ابزار اساسی برای جذب مشتریان ، افزایش فروش و حفظ نشان تجاری و بقا در برابر رقبای دیگر عمل کند.

اگر شما به عنوان یک کسب و کار به دنبال حضوری تاثیرگذار در بازار هستید، باید به تبلیغات بپردازید. با استفاده از روش‌های مختلف تبلیغاتی می‌توانید برای جذب مشتریان جدید و رضایت مشتریان فعلی خود اقدامات موثری را انجام دهید.
 

مهدی+نجفی

با توجه به شرایط اقتصادی موجود و تحریم های ظالمانه، احتمالاً خیلی از شرکت ها در بازار به سمت کاهش هزینه‌های تبلیغاتی روی آورند، اما باید بدانیم با استفاده از روش‌های جدید و نوآورانه، با هزینه‌های کمتر هم میتوان به هدف خود رسید.

بنابراین، به تبلیغات در کسب و کار، مخصوصا در سال جاری نباید اهمیت کمتری داد. با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از روش‌های نوآورانه، می‌تواند کارگشا باشد.

موسسات، شرکت‌ها و سازمان‌ها باید به سمت نوعی دگر از تبلیغات حرکت کنند.

تبلیغات مدرن با سبک تبلیغات در گذشته دارای تفاوت‌های زیادی است. در تبلیغات مدرن توجه بیشتر بر روی اقناع مخاطب متمرکز شده، که در ادامه به برخی تفاوت های آن با گذشته اشاره میکنم :

۱- هدف: در گذشته، هدف اصلی تبلیغات بیشتر جذب مخاطب و افزایش فروش بود. اما در تبلیغات مدرن، هدف بیشتر تعامل با مشتری است. به عنوان مثال، با استفاده از تبلیغات مدرن می‌توان به راحتی با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کرد و نظرات آن‌ها را برای تولید محصول دلخواه مخاطب دریافت کرد.

۲- رسانه‌ها: در گذشته، رسانه‌های اصلی، تلویزیون، رادیو و روزنامه ها بودند. اما در تبلیغات مدرن، از رسانه‌های آنلاین مانند وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، پادکست و ویدئو استریمینگ و رسانه های تخصصی تحلیلی استفاده می‌شود.

۳- محتوا: در گذشته، محتوا اغلب با محوریت فروش آماده میشد . اما امروزه، محتوای تبلیغاتی باید جذاب و مفید برای مخاطب باشد تا توجه و تعامل او را به خود جلب کند و نیازی از مخاطب را برطرف سازد.

۴- فرآیند: فرآیند تبلیغات در گذشته از انتخاب رسانه تا تولید محتوا و پخش آن در رسانه‌ها تا تحلیل نتایج انجام می‌شود. اما در تبلیغات مدرن، فرآیند تبلیغات شامل تحلیل داده‌ها که یک نکته مهم اساسی به حساب می آید، بهینه‌سازی محتوا و تعامل با مشتریان است.

در کل، تبلیغات مدرن با تمرکز بر تعامل با مشتریان، استفاده از رسانه‌های آنلاین و تولید محتوای جذاب و مفید، می‌تواند به عنوان یک راه حل موثر برای ساخت یک نشان تجاری معتبر و پایدار عمل کند.

در آخر باید اشاره کنم که با این نگاه یعنی تحلیل بازار داخلی و خارجی و آگاهی از تهدید ها و تبدیل آنها به فرصت و انتشار آن از طریق مختلف تبلیغاتی می تواند باعث شود تا تمام کسب و کار ها ، نگاه جدی تری به بازارهای جهانی داشته باشند.

آینده جایی نیست که ما برویم، آینده را باید ساخت.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها