یادداشت

تبلیغات؛ صنعت نامیرا

محمد محسن رعایایی – مدیرعامل شرکت تبلیغاتی معرفان

تبلیغات؛ صنعت نامیرا

قدمت تبلیغات با مفهوم امروزی آن، به بلندای فعالیت صنعتی در سراسر جهان بوده و در عین حال همواره از صنایع روز یک گام جلوتر و مدرن تر بوده است. به بیان دیگر، صنعت تبلیغات هم پیر و هم بسیار جوان است. حال اگر بگوییم تبلیغات، صنعتی نامیراست، بی راه نگفتیم.

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شد، نقش ‌آفرینی آحاد جامعه در تحقق این شعار، واجب ‌تر از هر زمان دیگری است. در این میان، صنعت تبلیغات می‌ تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند، در مسیر جلب مشارکت مردم و تشویق آنها به تولید ایفای نقش کند.

تبلیغات همچنین از طریق ارتباطات اقناعی و متقاعدسازی، ایجاد و تقویت باورها و نگرش‌ های مثبت، انتقال اطلاعات و دانش، ایجاد انگیزه و اشتیاق و ترویج فرهنگ کار و تلاش می ‌تواند در مسیر جهش تولید گام بردارد.

این صنعت با استفاده از ابزارهای مختلفی نظیر تبلیغات محیطی، رسانه ‌های دیداری و شنیداری، فضای مجازی و... می‌ تواند به افزایش آگاهی عمومی و تاکید بر اهمیت تولید بومی پردازد. همچنین تبلیغات می ‌تواند با معرفی الگوهای موفق در عرصه تولید، انگیزه و اشتیاق مردم برای ورود به این عرصه را افزایش دهد.

نباید فراموش کنیم که یکی از وظایف مهم صنعت تبلیغات، ایجاد فرهنگ تولید در جامعه است. تبلیغات می‌ تواند با تغییر نگرش مردم نسبت به تولید و ترویج ارزش‌ های کار و تلاش، زمینه را برای جهش تولید فراهم کند.

از طرف دیگر، تبلیغات اصولی می‌تواند با تشویق مردم به مصرف کالای ایرانی، به رونق تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان ملی کمک کند. در این بخش تبلیغات محیطی به واسطه قوانین خاص و چارچوب های حمایتی، در مسیر تولید ملی بسیار موثر و نقش آفرین است. چرا که برای اکران تبلیغات مربوط به کالاها و خدمات مختلف باید بر جنبه بومی بودن و داخلی بودن آنها تاکید شود.

ناگفته پیداست تبلیغات می‌ تواند با برجسته کردن مزایای کالای ایرانی، اعتماد مردم به این محصولات را افزایش دهد و گامی در جهت تحقق خودکفایی اقتصادی کشور بردارد.

برای استفاده حداکثری از ظرفیت صنعت تبلیغات در جهت جهش تولید، لازم است همکاری و تعامل بین دولت و بخش خصوصی افزایش یابد. دولت می‌ تواند با وضع قوانین و مقررات حمایتی، زمینه را برای فعالیت مؤثرتر شرکت ‌های تبلیغاتی فراهم کند. همچنین، بخش خصوصی نیز می ‌تواند با تولید محتوای تبلیغاتی خلاقانه و جذاب، در مسیر تحقق شعار سال گام بردارد.

 با استفاده از ظرفیت‌ های این صنعت، می‌ توان فرهنگ تولید را در جامعه نهادینه کرد، از تولید ملی حمایت و در نهایت به رونق اقتصادی کشور کمک کرد.

محمد محسن رعایایی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها