عملکرد مشکوک بانک خصوصی زیر ذره بین تیترکوتاه؛

تبلیغات وسیع بانک زیان ده در سطح پایتخت / ریخت و پاش تبلیغاتی «آینده» با جیب خالی

تبلیغات بی شماری از بانک آینده درباره «آینده ی کارت های هدیه » در سطح شهر تهران به نمایش در آمده است. اما مشخص نیست این بانک زیان ده چگونه هزینه این بیلبورد ها را تامین کرده است.

تبلیغات وسیع بانک زیان ده در سطح پایتخت / ریخت و پاش تبلیغاتی «آینده» با جیب خالی

به گزارش تیتر کوتاه، این روزها از هر نقطه شهر تهران که تردد کنید، حتما چشم تان به بیلبورد های بی شمار بانک آینده بر می خورد. تصاویر غول پیکر و زرد رنگی که خبر از اضافه شدن یک امکان جدید در ساختار بانکداری این مجموعه می دهند.

در تلویزیون هم اوضاع همین است و در میان تبلیغات رنگارنگ قاب جادویی، آگهی های بازرگانی بانک آینده به وفور دیده می شود. این تبلیغات از ماه های پایانی سال گذشته شروع  شد و تا امروز همچنان ادامه دارد. یک حساب سرانگشتی انجام دادیم و هزینه این تبلیغات طولانی مدت را چند صد میلیارد برای حدود یک فصل  برآورد کردیم.

تبلیغات مداوم برای کسب و کارهای بزرگی چون مجموعه های بانکی یک امر عادی است اما صورت های مالی منتهی به پایان آذر سال ۱۴۰۲ این بانک نشان می دهد «آینده» با زیان انباشته ۲۸۴ هزار میلیارد تومانی و زیان دهی شدیدی رو به رو بوده و تا به امروز نیز جزو بانک های ناتراز کشور به حساب می آید. این روند یک اتفاق جدید نیست و طی سه سال اخیر همواره از این بانک به عنوان یک ابربدهکار ورشکسته نام برده شده است.

در آخرین اطلاعات و صورت های مالی میاندوره ای حسابرسی شده دوره ۹ ماهه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ بانک آینده که مربوط به شرکت بامداد روشن فردای آینده بوده و در ۳ فروردین ۱۴۰۳ در سایت کدال منتشر شده، اینطور است: «زﻳﺎن اﻧﺒﺎﺷﺘﻪ این ﺷرکت در ﺗﺎرﻳﺦ ﺻﻮرت وﺿﻌﯿﺖ ﻣﺎﻟﻲ ﺑﯿﺶ از ﻧﺼﻒ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ آن ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ، ﻟﺬا ﺷﺮکت ﻣﺸﻤﻮل ﻣﻔﺎد ﻣﺎده ۱۴۱ اﺻﻼﺣﯿﻪ ﻗﺎﻧﻮن ﺗﺠﺎرت ﺑﻮده و ﺿﺮوری اﺳﺖ ﻣﺠﻤﻊ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﻓﻮق اﻟﻌﺎده ﺻﺎﺣﺒﺎن سهام تشکیل و در ﻣﻮرد اﻧﺤﻼل ﻳﺎ ﺑﻘﺎی آن در چارچوب ﻣﻘﺮرات ﻗﺎﻧﻮن ﺗﺠﺎرت ﺗﺼﻤﯿﻢ گیری نماید»

بانک آینده 4

در چنین شرایطی مشخص نیست منابع مالی این حجم از تبلیغات یک بانک زیان ده از کجا تامین می شود و چرا در چنین شرایطی به جای چاره جویی برای صیانت از سرمایه مردم، بانک اجازه دارد تبلیغاتی با چنین حجم و وسعتی انجام دهد.

پیش از این وزیر اقتصاد در مورد بانک آینده و سایر بانک‌های ناتراز دیگر عنوان کرده بود اگر در زمان‌بندی مدنظر بانک مرکزی، این بانک‌ها برای اصلاح رویه اقدام نکرده و اصلاح در اضافه‌برداشت‌ها صورت ندهند، با آنها برخورد خواهد شد وبر این موضوع تاکید کرده بود که با قانون خوبی که مجلس مصوب کرده، اختیارات بانک مرکزی افزایش یافته و در موعد خود تصمیم لازم را خواهد گرفت.

در ماه های اخیر البته شاهد ایجاد تغییراتی در گروه مدیران بانک آینده بوده ایم و پس از این تغییرات خبر جدیدی از وضعیت بدهی های آن منتشر نشده است. حال باید دید سرنوشت «آینده» چگونه رقم خواهد خورد و چه تصمیمی برای آن گرفته می شود.

در ادامه تصاویر برخی دیگر از این بیلبورد ها در سطح شهر را مشاهده می کنید:


بانک آینده 5

بانک آینده2

بانک آینده 1

بانک آینده 8

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    دزد ترین بانک بانک آینده س

  • امید

    معلوم نیست طراحش کی بوده ن علامت off هسته🤣🤣🤣🤣🤣

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها