در گفت ‌و گو با رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه مطرح شد؛

درآمد نجومی از تزیین و فروش گل با تبلیغات اصولی

اکبر شاهرخی گفت: اخیرا بانوان بیشتری به فعالیت در زمینه گل و گیاه روی آورده اند و برای دریافت مجوز فعالیت در این حوزه به اتحادیه گل مراجعه می کنند. برخی از بانوان نیز با برگزاری ورکشاپ های گل آرایی درآمد قابل توجهی دارند البته تبلیغات در فضای مجازی به شدت در توسعه کسب و کار آنها موثر بوده است.

درآمد نجومی از تزیین و فروش گل با تبلیغات اصولی

به گزارش تیتر کوتاه، رکود در بازار گل و گیاه نمایانگر کاهش قابل ملاحظه‌ فعالیت‌های اقتصادی و تجاری مرتبط با این صنعت است. زمانی که توان خرید مردم کاهش می یابد، فروشندگان گل و گیاه نیز با مشکلاتی مواجه می‌شوند. افراد ممکن است به دلیل کاهش درآمدها یا نگرانی‌های مالی، هزینه‌های اضافی برای خرید گل و گیاه را به تأخیر بیندازند یا هزینه کمتری را به خرید گل و گیاه اختصاص دهند. این موضوع باعث کاهش فروش و در نتیجه رکود در بازار می‌شود. برای مقابله با این وضعیت، فروشندگان می‌توانند به راهکارهایی مانند ارائه تخفیفات و قیمت‌گذاری مناسب، تبلیغات فعال و افزایش کیفیت محصولات خود روی آورند تا جذابیت بیشتری برای مشتریان ایجاد کنند.

در همین راستا به مصاحبه با اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه پرداختیم.

 رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در خصوص میزان حقوق افراد فعال در حوزه گل و گیاه توضیح داد : در حال حاضر هزینه های مربوط به خوراک و بیمه کارگران در صنعت گل و گیاه به شدت افزایش یافته است. به این معنا که به صورت تقریبی هزینه خوراک این افراد برای کارفرما در ماه حدود ۷ میلیون و پانصد هزار تومان و هزینه بیمه آنها که سال گذشته ۲ میلیون و ششصد هزار تومان بود، در سال به بیش از ۳ میلیون رسیده است. بنابراین خوراک و بیمه این کارگران در ماه به طور مجموع ۹ میلیون هزینه دارد.

حقوق یک کارگر ساده از اتباع خارجی در حال حاضر ۱۰ تا ۱۲ میلیون است. تزیین کارهای گل نیز با توجه به میزان حرفه ای بودنشان، نرخ متفاوتی از حقوق ماهیانه را دریافت می کنند. در نتیجه دستمزد افراد در حوزه گل و گیاه از یک کارگر ساده تا تزیین کار حرفه ای از ۱۲ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان متفاوت است.

وی همچنین افزود: اخیرا فعالیت قشر بانوان در زمینه فروش و تزیین گل و گیاه افزایش چشمگیری داشته است. حرفه گل آرایی شامل آگاهی از نوع تزیین، رنگ آمیزی گل ها، برگ آرایی و حتی کاغذ آرایی است.

اکبر شاهرخی گل و گیاه در رابطه با علل رکود بازار گل و تاثیر آن بر شرایط اقتصادی زندگی افراد مشغول در این حوزه بیان کرد: ساعت کار کارگران در بخش گلخانه ها و تولید گل و گیاه تا ۴ یا ۵ بعد از ظهر بوده اما کارگران گل فروشی حداقل از ۸ صبح تا ۸ شب در مغازه ها مشغول به کار هستند. شرایط سخت اقتصادی در حال حاضر حتی تهیه مسکن را نیز برای این قشر به شدت دشوار کرده است. در در شرایط کنونی مغازه داری برای صنف گل و گیاه نه برای کارفرما صرفه اقتصادی دارد و نه برای کارگر. در صورتی که اکثر اصناف گرفتار دلال بازی هستند. برای تولید گل و گیاه با توجه به افزایش شدید قیمت موادی مانند کود، سم، پلاستیک و غیره، سود قابل توجهی پیش بینی نمی شود و از طرفی کاهش توان خرید مردم نیز منجر به افزایش رکورد در این بازار شده است.

 بازار گل در انحصار بانوان

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در پایان به تاثیر تبلیغات در رونق بازار گل و‌ گیاه اشاره کرد و گفت: اخیرا بانوان بیشتری به فعالیت در زمینه گل و گیاه روی آورده اند و برای دریافت مجوز فعالیت در این حوزه به اتحادیه گل مراجعه می کنند. برخی از بانوان نیز با برگزاری ورکشاپ های گل آرایی درآمد قابل توجهی دارند البته تبلیغات در فضای مجازی به شدت در توسعه کسب و کار آنها موثر بوده است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها