تیتر کوتاه گزارش می دهد؛

جهش موفق در عصر تکنولوژی با تبلیغات آنلاین

در این گزارش به بررسی مفهوم تبلیغات آنلاین و اصطلاحات رایج در صنعت این نوع تبلیغات پرداخته شده است. همچنین مزایا و معایب تبلیغات آنلاین را نیز در این بخش مشاهده می کنید.

جهش موفق در عصر تکنولوژی با تبلیغات آنلاین

به گزارش تیتر کوتاه، تبلیغات آنلاین به زبان ساده به معنای تبلیغات از طریق اینترنت است. در تبلیغات آنلاین گزینه‌های تبلیغاتی مختلفی وجود دارد که عبارتند از: تبلیغات از طریق موتورهای جست‌وجو که در آن از کلمات کلیدی برای جست‌وجوی محصول استفاده می‌شود و کمپین‌های تبلیغات کلیکی که از طریق سه موتور جست‌وجوی اصلی( گوگل، یاهو و MSN) فعالیت می‌کنند. همچنین تبلیغات نمایشی که نوعی از تبلیغات آنلاین است که متن، تصاویر و URL را در سایتی ترکیب می‌کند که در آن مشتری می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد محصولات کسب کرده و محصول را خریداری کند.

همچنین تبلیغات طبقه بندی شده‌ای وجود دارد که شامل نمایش در سایت‌های مختلف است و شرکت متقاضی برای تبلیغ در فضاهای مختلف هزینه متفاوتی را پرداخت می‌کند.

در ادامه با برخی اصطلاحات رایج در فضای تبلیغات آنلاین آشنا می‌شوید:

Rich Site Summary (RSS) یک قالب وب فید است که به کاربران اجازه می‌دهد از یک مکان به چندین وب سایت دسترسی داشته باشند. معمولاً برای به روز رسانی مکرر محتوا مانند وبلاگ ها، اخبار و ویدیوها استفاده می‌شود. RSS از طریق توزیع محتوا و ارائه خلاصه‌ای از محتوای وب سایت به خوانندگان کار می‌کند. امروزه نیز به طور گسترده‌ای برای اشتراک‌گذاری و توزیع محتوا در وب استفاده می‌شود.

Rich Media یک اصطلاح تبلیغات دیجیتال برای تبلیغاتی است که شامل ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند ویدیو، صدا یا سایر عناصری است که بینندگان را تشویق به تعامل با محتوا می‌کند.

Email Advertising (تبلیغات ایمیلی) که به صورت ارسال مستقیم ایمیل تبلیغاتی به افراد است.

انواع مختلف تبلیغات آنلاین عبارتند از:

  • تبلیغات بنری در وب سایت ها
  • تبلیغات پاپ آپ (Pop-up) نوعی تبلیغات آنلاین است که بر جذب ترافیک وب متمرکز است. اگرچه این تبلیغات یکی از محبوب‌ترین تکنیک‌های تبلیغات آنلاین هستند، اما در بین وب گردهای معمولی محبوب نیستند و چندین محصول و تکنیک برای غیرفعال کردن آنها در دسترس است.
  • تبلیغات شناور(floating ads) که زمانی که یک صفحه وب را باز می‌کنید ظاهر می‌شوند.
  • تبلیغ بینابینی (interstitial ads) مانند یک تبلیغ پاپ آپ بزرگ است که کل صفحه برنامه مورد استفاده شما را در بر می‌گیرد. معمولاً بین قسمت‌های مختلف برنامه نمایش داده می‌شود، مانند زمانی که یک مرحله از بازی را تمام می‌کنید یا زمانی که در حال استفاده از برنامه مورد نظر نیستید.
  • تبلیغ Unicast یک تبلیغ اینترنتی است که از یک ویدیو تشکیل شده است و مانند یک آگهی تلویزیونی پخش می‌شود.
  • Takeover نوعی تبلیغات نمایشی آنلاین است که در آن صفحه با تبلیغات یک تبلیغ‌کننده برای یک بازه زمانی مشخص پر می‌شود. همچنین نوعی از تبلیغات نمایشی است که معمولاً برای برندها و محصولات پرمخاطب (کالاهای مصرفی، انتشارات رسانه‌های جمعی جدید، رویدادهای ورزشی) در نشریات آنلاین پربازدید رزرو می‌شود.
  • (chat rooms) یا اتاق‌های گفت‌وگو
  • Spyware که نرم افزار مخربی است به این معنا که وارد رایانه کاربر می‌شود، داده‌ها را از دستگاه و کاربر جمع آوری می‌کند و بدون رضایت فرد، برای اشخاص ثالث ارسال می‌کند. یک تعریف رایج پذیرفته شده نرم افزارهای جاسوسی رشته‌ای از بدافزار است که برای دسترسی و آسیب رساندن به دستگاه بدون رضایت کاربر طراحی شده است.
  • اصطلاح Adware یا ابزارهای تبلیغاتی مزاحم اغلب برای توصیف نوعی بدافزار (نرم افزار مخرب) استفاده می‌شود که تبلیغات ناخواسته را به کاربر رایانه ارائه می‌دهد.
  • تبلیغات متنی یک استراتژی تبلیغاتی است که باعث می‌شود تبلیغات نمایش داده شده به طور یکپارچه با محتوای یک صفحه وب هماهنگی داشته باشند. اگر کاربر در حال خواندن یک وبلاگ نقد فیلم است، بر اساس زمینه، تبلیغات می‌تواند بلیت‌های فیلم با تخفیف یا اشتراک یک سرویس پخش را به او نشان دهد.

تبلیغات-آنلاین

هر موضوعی در هر زمینه‌ای دارای مزایا و معایب خاص خود است. تبلیغات آنلاین هم از این مسئله مستثنا نبوده و همین طور که مزایای فراوانی داشته و سبب ایجاد انقلابی در صنعت تبلیغات شده است، قطعا معایب و مشکلاتی را هم شامل می‌شود.

مزایا و معایب تبلیغات آنلاین

مزایای تبلیغات آنلاین شامل موارد زیر است:

  • تبلیغات آنلاین چشم نواز هستند و بلافاصله در معرض دید مخاطبان زیادی قرار می‌گیرند.
  • تبلیغات ایمیلی که می‌توانند منجر به جلب توجه سریع مخاطبان شوند و آگاهی افراد را افزایش دهند.
  • تبلیغات کلیکی که در آن تبلیغ دهندگان به ازای هر کلیک از طرف کاربران به تبلیغ محصول یا خدمات خود به سرویس‌دهنده و سایت ناشر هزینه پرداخت می‌کنند. شما در این روش تنها در صورتی هزینه پرداخت می‌کنید که کاربر روی تبلیغ شما کلیک کرده باشد.

معایب تبلیغات آنلاین نیز عبارتند از:

  • تبلیغات پاپ آپ می‌تواند بازدیدکنندگان را آزار دهد.
  • اینترنت کند می‌تواند منجر به حذف تبلیغاتی شود که بارگذاری آنها زمان می‌برد.
  • همه افرادی که به اینترنت دسترسی دارند تبلیغات را نمی‌بینند.

به طور کلی، تبلیغات آنلاین از آنجایی که مخاطبان علاقه مند را هدف قرار می‌دهند مؤثر هستند، اما برخی ممکن است آنها را مزاحم بدانند یا حتی به دلیل مشکلات فنی آنها را نبینند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها