تیتر کوتاه گزارش می دهد؛

تاثیر تبلیغات مدرن بر افزایش شهرت برج العرب

برج العرب به عنوان تنها هتل هفت ستاره جهان، شیوه های منحصر به فردی را در کارنامه بازاریابی و تبلیغات خود دارد. در این گزارش با علل موفقیت چشمگیر این هتل در حوزه بازاریابی آشنا می شوید.

تاثیر تبلیغات مدرن بر افزایش شهرت برج العرب

به گزارش تیتر کوتاه-امروزه بسیار مهم است که پیچیدگی بازار را برای موفقیت در تجارت درک کنیم. برای انجام این کار،ابزارهای مختلف بازاریابی کمک بزرگی به حساب می‌آید. بازاریابی را می‌توان به عنوان فرآیند پی بردن به نیازهای مشتریان، پیش‌بینی این نیازها و برآورده ساختن آنها با هدف کسب درآمد از این راه، توصیف کرد. در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته ایم که چگونه یک شرکت شناخته شده جهانی از تکنیک‌های بازاریابی برای موفقیت خود استفاده می‌کند.

برج العرب یکی از معروف‌ترین هتل‌های جهان است. می‌توان آن را به عنوان یک نام تجاری قوی با عملکرد برتر و شناخت شده در سطح بین‌الملل توصیف کرد. ما در این گزارش نگاهی دقیق تر به این مسئله داریم که چگونه برج العرب، یک هتل بسیار معروف در دبی، تبلیغات خاص خود را داشته و مشتریان را جذب می‌کند. ما استراتژی های به کار برده شده در برندسازی این هتل، نحوه رقابتش در بازار و عناصر مختلفی که برای تبلیغ موثر آن به کار گرفته شده است را بررسی می‌کنیم.

ساخت هتل برج العرب در سال ۱۹۹۴ آغاز و در سال ۱۹۹۹ به پایان رسید. از همان ابتدا، این هتل برای تبدیل شدن به نماد دبی طراحی شد، تقریباً به همان روشی که خانه اپرای سیدنی نماد شهر سیدنی شد. می‌توان ادعا کرد که طراحان برج العرب در برنامه‌های خود موفق بوده‌اند. امروزه این سازه بادبانی شکل در سرتاسر جهان شهرت دارد و یکی از نقاط دیدنی دبی بوده که به راحتی قابل تشخیص است. خدمات و محل اقامتی که این هتل ارائه می‌کند، کیفیتی بی‌نظیر دارد و تعداد زیادی از اتاق‌های هتل همیشه رزرو هستند.

اگرچه دسترسی به گزارش‌های مالی دقیق ساخت این هتل به صورت آنلاین امکان‌پذیر نبود، اما شایعاتی در مورد هزینه‌های بالای نگهداری هتل برج العرب به گوش می‌رسد. با این حال، گروه جمیرا که این هتل را اداره می‌کند، افزایش درآمد کلی هتل را گزارش کرده است که نشان می‌دهد این هتل نه تنها با ضرر قابل توجهی مواجه نبوده بلکه سود کلانی هم از زمان راه اندازی به دست آورده است.

به گزارش موسسه بازاریابی کاتلر و آرمسترانگ، شرکت‌ها روش‌های مختلفی برای رویکرد بازاریابی خود دارند. مفاهیم اصلی بازاریابی عبارتند از مسائل مربوط به تولید، محصول، فروش و بازاریابی اجتماعی. هتل برج العرب بر مفهوم محصول تمرکزی بیشتری داشته که همین موضوع سبب ارائه نسخه ای باکیفیت و نوآورانه از آن شده است. این هتل همچنین از مفهوم بازاریابی با درک اولویت مشتری و ارائه محصولات متناسب با نیازهایشان برای جذب موثر افراد پیروی می‌کند.

این هتل برای تبدیل شدن به یکی از بهترین هتل‌های مجلل در جهان طراحی شده بود و حتی به عنوان «تنها هتل هفت ستاره جهان» نامگذاری شد. مهمانان آن با رولزرویس یا هلیکوپتر به هتل می‌رسند، تلویزیون‌های پلاسما ۴۲ اینچی دارند، می‌توانندیکی از ۱۳ نوع بالش را برای خواب در تخت خود انتخاب کنند و بسیاری امکانات دیگر که در اختیار مسافران این هتل قرار می‌گیرد.این هتل در یک جزیره مصنوعی در فاصله تقریباً ۳۰۰ متری ساحل جمیرا ساخته شده است تا منظره خیره‌کننده دریا را برای مهمانان فراهم کند.

هتل-برج العرب

 برخلاف گذشته، افراد ثروتمند اکنون ترجیح می‌دهند پول خود را صرف تجربه‌هایی مانند سفر و فعالیت کنند تا صرفاً خرید وسایل گران قیمت. آنها حاضرند برای اقامت مجلل در هتل هزینه زیادی بپردازند تا اوقات خود را به یاد ماندنی کنند. این هتل‌ها با ویژگی‌های لوکس، خدمات درجه یک و چشم‌اندازهای خیره‌کننده طراحی شده‌اند تا نیازهای این افراد را برآورده کنند.

برج العرب بر ارائه خدمات و محصولات درجه یک به مهمانان خود تمرکز دارد. هدف آنها حتی برآورده کردن منحصربه‌فردترین درخواست‌های مشتریان است، مانند دادن آی‌پدهای سفارشی با طلای ۲۴ عیار به مهمانان، تا بتوانند از خدمات Wi-Fi نهایت لذت را ببرند. همچنین این هتل غذاهای لذیذ، سرآشپزهای برتر، فناوری مدرن و اقامتگاه‌های مجلل را در اختیار متقاضیان قرار داده است .

امکانات-هتل

یکی از ابزارهای تجزیه و تحلیل محیط کلان بازاریابی یک شرکت، می‌تواند تحلیل ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن باشد که در ادامه به بررسی نحوه استفاده از این ابزار توسط گروه بازاریابی برج العرب پرداخته ایم.

بعد سیاسی

این هتل همیشه مورد علاقه رهبران سیاسی کشور بوده است. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ( حاکم امارات) وقتی طرحی از ساختمان تام رایت، معمار هتل را مطالعه کرد، تحت تأثیر قرار گرفت. این هتل همچنین توسط رهبران سیاسی به عنوان ابزاری برای تنوع بخشیدن به اقتصاد کشور مورد حمایت بود، که فضای مطلوبی را برای ظهور و توسعه شرکت ایجاد کرد.

هتل-خاص

بعد اقتصادی

امارات متحده عربی، به ویژه دبی، کشوری ثروتمند با شرایط اقتصادی مطلوب است. با این حال، هتل بازار هدف خاصی دارد که شامل برخی از ثروتمندترین افراد جهان می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که این هتل برای موفقیت خود چندان به اقتصاد محلی متکی نیست.

بعد اجتماعی

امروزه، کسب و کارها نیاز به ارائه محصولات و خدماتی دارند که به خوبی با سبک زندگی و اولویت افراد مطابقت داشته باشد. آنها همچنین باید با تغییرات در جامعه همگام باشند. به عنوان مثال، هتل برج العرب، که عمدتا به مهمانان ثروتمند خدمات ارائه می‌دهد، متوجه شده است که مشتریانش اکنون خواهان کیفیت بالاتر خدمات هستند. بنابراین، این هتل سخت در تلاش است تا با ارائه خدمات درجه یک، انتظار آنها را برآورده کند.

بعد تکنولوژیکی

این هتل از آخرین فناوری برای ماندن در عرصه رقابت استفاده می‌کند. آنها رزرو آنلاین درجه یک، امکانات مدرن و حتی انتقال هلیکوپتر را برای مهمانان فراهم می‌کنند. این مسئله به آنها کمک کرده تا در دنیای مارکتینگ پیشتاز باشند.

همچنین بررسی ابعاد مربوط به کارکنان، مشتریان، سهامداران و رقبای این هتل معروف نیز اهمیت بسیاری در درک موفقیت آن در مسئله بازاریابی دارد. مشخص است که مشتریان این هتل، ثروتمندانی از سراسر جهان هستند. به علاوه برج العرب توجه زیادی به کارمندان خود داشته، نه تنها تعداد زیادی از کارگران را استخدام می‌کند، بلکه برای آنها آموزش و سایر فرصت‌های پیشرفت را نیز فراهم می‌کند. این هتل تمامی اقلام مورد نیاز خود را از بهترین شرکت‌های تولیدکننده سفارش می دهد. آمار دقیقی از صاحبان هتل در دست نیست، اما اعلام شده است که این هتل توسط گروه جمیرا، یک هتل زنجیره‌ای لوکس، مدیریت می‌شود، سرمایه‌گذاران از سود هتل راضی هستند و احتمالاً دخالت چندانی در عملیات آن ندارند.

هتل-دبی

در منطقه، برج العرب با هتل هایی مانند امارات پالاس، One & Only Royal Mirage و Jumeirah Zabeel Saray رقابت می‌کند. با وجود رقابت سخت، برج العرب به دلیل قرار گرفتن در جزیره‌ای دست ساز، سوئیت‌های شگفت‌انگیز با مناظر پانوراما و خدمات ویژه‌ای که ارائه می‌دهد، متمایز است.

این هتل بسیار معروف بوده و در رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است. برج العرب به عنوان تنها هتل هفت ستاره جهان شناخته می‌شود و برای تبلیغات و حضور در رسانه‌های اجتماعی جوایزی دریافت کرده است. این تبلیغات مثبت به هتل کمک کرده تا شهرت خوبی داشته باشد و مشتریان بیشتری جذب کند. شهرت برج العرب در جهان باعث شده است که بسیاری از افراد به دلیل وجود آن به دبی سفر کنند.

این هتل بر روی تمام جنبه‌های کلیدی بازاریابی تمرکز کرد که منجر به موفقیت بلندمدت آن شد. برج العرب از فضای بازاریابی خوبی بهره برده و به یکی از بهترین‌ها در جهان تبدیل شده است. در آینده نیز، عامل کلیدی ادامه موفقیت هتل، حفظ کیفیت بالای خدمات برای مشتریانش خواهد بود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
اخبار