تیتر کوتاه گزارش می دهد؛

راز برندسازی بدون تبلیغات

اکثر برندهای لوکس و مطرح جهان بدون تبلیغات توانستند به بالاترین جایگاه در شهرت و تجارت رسیده و در دنیا شناخته شوند. راز این موفقیت چیست؟

راز برندسازی بدون تبلیغات

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برندهای لوکس تبلیغات نمی‌کنند؟ چرا هرگز بیلبوردی برای Chanel یا تبلیغات تلویزیونی رولکس را نمی‌بینید؟

چند دلیل وجود دارد که چرا برندهای لوکس ترجیح می‌دهند در موضوع بازاریابی کمرنگ هستند.

وقتی صحبت از بازاریابی به میان می‌آید، برندهای لوکس در میدان حضور ندارند، زیرا آنها می‌خواهند منحصر به فرد و خاص به نظر برسند و همین موضوع باعث می‌شود تا مردم بیشتر به آنها علاقه داشته باشند. تبلیغات هزینه‌ای است که ارزشی برای برند آنها ایجاد نمی‌کند.

برندهای لوکس با عدم تبلیغات و نیاز به "دانستن" احساس انحصاری بیشتری می‌کنند. آنها تمام پول بازاریابی خود را صرف بهبود محصولات و تجربه مصرف‌کننده می‌کنند.  گاهی اوقات برندهای لوکس شروع به استفاده از همان نوع تبلیغاتی می‌کنند که باعث می‌شد مردم در ابتدا آنها را لوکس ببینند، مانند قرار دادن تبلیغات در مجلات یا روزنامه ها.

هاله انحصار

برندهای لوکس می‌خواهند هاله‌ای از انحصار و اعتبار را حفظ کنند. آنها نمی‌خواهند به عنوان بازار انبوه یا در دسترس برای همه دیده شوند.آن‌ها می‌خواهند گروه منتخبی از مشتریان را جذب کنند که کیفیت، صنعت و میراث را بیش از قیمت ارزش می‌دهند.آنها با تبلیغات کمتر، تقاضا و شهرت بیشتری برای محصولات خود ایجاد می‌کنند.

به مشتریان وفادار تکیه کنید

برندهای لوکس به توصیه‌های شفاهی و شخصی مشتریان وفادار خود متکی هستند. آنها می‌دانند که بهترین راه برای جذب مشتریان جدید از طریق ارجاع مشتریان فعلی است که راضی و وفادار هستند. آنها همچنین می‌دانند که مشتریانشان در حلقه‌های خودشان تأثیرگذار هستند و می‌توانند به طور مؤثرتر از هر آگهی تبلیغاتی در مورد برند خود صحبت کنند.

تجربیات به یاد ماندنی ایجاد کنید

برندهای لوکس بیشتر بر روی ایجاد تجربیات به یاد ماندنی برای مشتریان خود سرمایه‌گذاری می‌کنند تا تبلیغات. آنها بر ارائه خدمات عالی به مشتریان، توجه شخصی و رویدادهای منحصر به فرد تمرکز می‌کنند که باعث می‌شود مشتریان احساس خاص و ارزشمند بودن داشته باشند.

آنها همچنین یک برند قوی می‌سازند که مردم با آن ارتباط برقرار می‌کنند و احساس می‌کنند به یک گروه خاص تعلق دارند.

دفعه بعد که تعجب کردید که چرا برندهای لوکس تبلیغ نمی‌کنند، به یاد داشته باشید که آنها استراتژی متفاوتی نسبت به سایر برندها دارند.

آنها نیازی به تبلیغات ندارند زیرا دارای طرفداران وفادار، شهرت قوی و ارزش منحصر به فردی هستند که آنها را از بقیه متمایز می‌کند.

در ادامه اسامی برخی برندهای لوکس را مشاهده می‌کنید که تبلیغات نمی‌کنند:

Lamborghini (لامبورگینی)

داشتن یک ماشین سریع، قدرتمند و لوکس رویای بسیاری از مردم است. می‌تواند از نیم میلیون تا ۶ میلیون دلار هزینه داشته باشد. لامبورگینی می‌داند که خریداران بالقوه آن چه کسانی هستند و آنها متوجه شده‌اند که چگونه آنها را متقاعد کنند تا خودرو مورد نظر خود را خریداری کنند. آنها به جای استفاده از تبلیغات تلویزیونی، که فکر می‌کنند بسیار گران بوده و چندان موثر نیستند، راه‌های دیگری برای دستیابی به مشتریان خود پیدا کرده‌اند. لامبورگینی به روش‌های مختلف مانند استفاده از رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌های تلویزیونی خودرو، نمایش‌های موتوری، مجلات و تبلیغات فروشندگان، برنامه‌ها و جدیدترین محصولات خود را به اطلاع علاقه مندان می‌رساند.

لامبورگینی

Zara (زارا)

زارا نخستین فروشگاه خود را در سال ۱۹۷۵ افتتاح کرد و تا سال ۲۰۱۶، به ۲۰۰۰ فروشگاه در ۷۷ کشور جهان گسترش یافت. زارا به جای نوآوری، تمرکز زیادی روی محصول، مکان و قیمت خود دارد. برای شروع، آنها لباس‌های مردانه، زنانه و بچه گانه را در شهرهای بزرگ می‌فروشند. دوم، آنها لباس‌های ارزان قیمت و شیک را با توجه زیاد به جزییات تولید می‌کنند. علاوه بر این، زارا تنها تعداد کمی از هر کالا را تولید می‌کند، که باعث می‌شود مردم احساس کنند که باید آن را سریع بخرند. چیزی که در مورد زارا منحصر به فرد است این است که تنها بخش کوچکی از فروش خود را صرف تبلیغات می‌کند و جالب اینکه لوگوی خود را روی لباس هایش نمی‌گذارد.

زارا

Naturals Ice Cream ( بستنی طبیعی)

محصولات ارگانیک جدید و کنترل کیفیت دقیق دلایل موفقیت این برند بستنی است. مشتریان به این برند جذب می‌شوند زیرا نقطه فروش منحصر به فرد آن این است که محصولات آن از شکر، شیر، میوه‌ها و سایر مواد طبیعی ساخته شده است. اقلام آنها سالم و بدون مواد افزودنی هستند.

بستنی

Rolls-Royce ( رولز رویس)

رولز رویس یک خودروساز لوکس است که در تبلیغ خود چندان پر زرق و برق نیست، اما همچنان توسط مشتریان ثروتمند خود به رسمیت شناخته شده که احترام زیادی برای این برند قائل هستند. این برند منحصر به فرد به نظر می‌رسد و تنها تعداد کمی از افراد مالک خودروهای آن هستند که به نوبه خود باعث ایجاد حس غرور برای مالکان می‌شود.

رولز-رویس

Ferrero Rocher ( شکلات فررو روچر)

در سال ۲۰۱۹، Ferrero Rocher بیش از ۱۱.۴ میلیارد یورو و ۶۱.۴ میلیون دلار شکلات فروخت. شکلات‌های آنها در ۱۷۰ کشور در سراسر جهان موجود است. Ferrero به ارائه محصولات با کیفیت و خوشمزه به مشتریان خود معروف است. یک مولفه مهم این است که طعم محصول در سراسر جهان یکسان باشد. همچنین بسته‌بندی توپ‌های شکلاتی باعث جذابیت بیشتر آنها می‌شود.

شکلات

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها