اختصاصی تیتر کوتاه؛

جادویی به نام تبلیغات ترانزیت + فیلم

تبلیغات ترانزیت نوعی تبلیغات محیطی است که با مزایای شگفت انگیزی که دارد، کمک شایانی به شناخت و دیده شدن برند شما می کند. در این گزارش نمونه های جذابی از این نوع تبلیغات را مشاهده می کنید.

جادویی به نام تبلیغات ترانزیت + فیلم

تبلیغات ترانزیت شامل قرار دادن تبلیغات در وسایل حمل‌ونقل عمومی و در ایستگاه هایی است که رفت و آمد مردم در آنها زیاد است. این شامل اتوبوس، تاکسی، قطار، مترو، تراموا و کشتی است. این بیلبوردهای متحرک برای جلب توجه مسافران و عابران پیاده عالی هستند و پیام شما را به طور گسترده پخش می‌کنند. اما چه چیزی آن را تا این حد موثر می‌کند؟

تبلیغات ترانزیت به شدت در معرض دید هستند بنابراین نادیده گرفتن آنها سخت است. بر خلاف تبلیغات تلویزیونی یا بنرهای آنلاین که بینندگان می‌توانند از آنها رد شوند، تبلیغات در وسایل حمل‌ونقل مانند یک تبلیغات در اتوبوس‌ها یا پوسترها در واگن مترو به روش‌های اجتناب ناپذیر توجه را به خود جلب می‌کنند. این قرار گرفتن در معرض مداوم به شناخت برند کمک می‌کند.

این تبلیغات همچنین زمان بیکاری را به فرصتی برای تعامل تبدیل می‌کند. در حالی که مردم در ایستگاه‌های اتوبوس منتظر می‌مانند یا سوار واگن‌های مترو می‌شوند، مخاطبان اسیر فضای تبلیغاتی اطراف خود هستند. تبلیغات ترانزیت ۲۴ ساعته در حال انجام است و بی‌وقفه به مشتریان بالقوه جدید دسترسی پیدا می‌کند. آنها خاموش نمی‌شوند و تعطیلات ندارند و برند شما را هر روز به دنیا نشان می‌دهند. علاوه بر این، تبلیغات حمل‌ونقل همه کاره است.

تبلیغات ترانزیت انعطاف‌پذیر است و می‌تواند در مکان‌های زیادی مانند روکش وسایل نقلیه، پوسترها در ایستگاه‌ها و تبلیغات دیجیتال در مناطق شلوغ استفاده شود. مخاطبان زیادی را جذب می‌کند، از جمله مردم محلی که اغلب تبلیغات را می‌بینند و گردشگرانی که به آنچه در اطرافشان است توجه زیادی دارند. دیدن مکرر برند شما به مردم محلی کمک می‌کند آن را به خاطر بسپارند، در حالی که گردشگران نگاه‌های اجمالی سریعی به این تبلیغات دارند. تبلیغات ترانزیت از برنامه‌های روزمره مسافران و کاوش‌های گردشگران برای به اشتراک گذاشتن موثر پیام شما بهره می‌برد. تبلیغات ترانزیت از گزینه‌های حمل‌ونقل مختلف استفاده می‌کند تا مطمئن شود تبلیغات شما دیده می‌شود. در طول رفت و آمدهای صبحگاهی و زمانی که به عنوان گردشگر مشغول کاوش هستند، توجه مردم را به خود جلب می‌کند.

مزایای تبلیغات ترانزیت

بیایید مزایای تبلیغات در اتوبوس و قطار را بررسی کنیم. چرا باید در این مورد هیجان زده باشیم؟ آیا ارزش صرف بودجه بازاریابی را دارد؟ قطعا بله!

دسترسی گسترده

نخستین و مهم‌ترین مزیت این است که تبلیغات ترانزیت بلیت شما برای مخاطبان گسترده و متنوع است. روزانه میلیون‌ها نفر از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای رفت و آمد به محل کار، مدرسه و فعالیت‌های اوقات فراغت استفاده می‌کنند. البته عابران پیاده و رانندگانی را فراموش نکنیم که این بیلبوردهای موبایل را در طول کارهای روزمره خود مشاهده می‌کنند. با تبلیغات حمل‌ونقل، به افراد در هر سن، قومیت و سطح درآمد دسترسی پیدا می‌کنید.

قرار گرفتن در معرض دید به صورت دائمی

برخلاف تبلیغات تلویزیونی یا دیجیتالی که گاه به گاه نشان داده می‌شوند، تبلیغات ترانزیت شبانه روزی است. تبلیغات شما در انظار عمومی، ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته، قابل مشاهده است بنابراین برند شما در معرض دید مداوم قرار می‌گیرد. در واقع تبلیغات ترانزیت مانند آن آهنگی است که در ذهن شما گیر کرده است و تکرار می‌شود.

تاثیر زیاد

تبلیغات حمل‌ونقل بزرگ و رنگارنگ هستند و به سختی می‌توان آنها را از دست داد. آنها توجه را جلب می‌کنند و برجسته می‌شوند زیرا در اتوبوس‌ها و قطارها میزان حواس پرتی مردم کمتر است. در واقع، ۸۲ درصد از مردم حتی یک ماه بعد از دیدن این نوع تبلیغات آنها به یاد می‌آورند که نشان می‌دهد این تبلیغات چقدر می‌تواند تأثیرگذار باشد.

هدف‌گذاری جغرافیایی

این شکل از تبلیغات به شما امکان می‌دهد محله ها، مسیرها یا مناطق خاصی را هدف قرار دهید. آیا می‌خواهید به مسافران یک منطقه خاص یا دانشجویان نزدیک دانشگاه دسترسی پیدا کنید؟ با تبلیغات ترانزیت، به راحتی به هدف خود می‌رسید.

مقرون به صرفه بودن

تبلیغات ترانزیت عمومی مقرون به صرفه است و بازده سرمایه‌گذاری بسیار خوبی دارد. هزینه هر بار دیده شدن تبلیغ معمولاً کمتر از دیگر روش‌های تبلیغاتی است. این بدان معناست که برند شما می‌تواند بدون هزینه‌های زیاد، بازدید گسترده‌ای کسب کند.

تطبیق پذیری

تبلیغات ترانزیت یک رویکرد یکسان نیست. مجموعه‌ای از گزینه‌ها، از پوشش خارجی اتوبوس گرفته تا تبلیغات مترو، وجود دارد. این انعطاف‌پذیری به شما امکان می‌دهد کمپین خود را متناسب با نیازها و اهداف خود تنظیم کنید.

مداومت تبلیغات

رفت‌وآمد روزانه مردم در یک مسیر معمولا یک فرآیند تکراری است و افراد غالباً هر روز در همان مسیرها و زمان‌های مشخص سفر می‌کنند. این بدین معناست که مخاطبان شما به طور مکرر تبلیغات شما را می‌بینند که پیام شما را تقویت کرده و احتمال به یاد ماندن آن را افزایش می‌دهد.

تبلیغات ترانزیت ممکن است در تصویر کلی استراتژی‌های تبلیغاتی جزئی به نظر برسد، اما مزایای شگفت‌انگیزی دارد. وقتی به این مزایا نگاه می‌کنید، واضح است که این نوع تبلیغات محیطی بسیار قدرتمند است.

انواع تبلیغات ترانزیت

تبلیغات ترانزیت گزینه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند.در ادامه نگاهی به انواع این نوع تبلیغات داریم:

تبلیغات اتوبوس

تبلیغات اتوبوسی، که شاید شناخته‌شده‌ترین نوع تبلیغات ترانزیت باشد، بسیار مؤثر است. تبلیغات بیرونی اتوبوس‌ها، که فضای تبلیغاتی بزرگی را اشغال می‌کنند و بسته به موقعیتشان به نام‌های ‘King، Queen، یا Tail’ شناخته می‌شوند، اتوبوس‌ها را به بیلبوردهای متحرکی تبدیل می‌کنند که در سراسر شهر حرکت می‌کنند. تبلیغات در تمام سطح اتوبوس وجود دارند که کل اتوبوس را پوشش می‌دهند و تصویری جسورانه و غیرقابل انکار ایجاد می‌کنند. آیا می‌توانید تصور کنید که پیام برند شما در سراسر شهر حرکت کند و در هر گوشه شهر توجه‌ها را به خود جلب کند؟

البته نباید تبلیغات داخلی اتوبوس را فراموش کنیم. این تبلیغات که برای مسافران طراحی شده‌اند، می‌توانند پیام‌های مفصل‌تری را به مخاطبان ارائه دهند. علاوه بر این، با توجه به اینکه متوسط زمان سفر با اتوبوس حدود ۲۰ دقیقه است، شما زمان زیادی برای ایجاد تأثیر بر مخاطبان دارید.

تبلیغات قطار و مترو

درست مانند اتوبوس ها، ایستگاه‌های قطار و مترو گزینه هایی برای تبلیغات در داخل و خارج دارند. روکش‌های قطار فضای تبلیغاتی بزرگی در بیرون قطارها هستند که در اطراف حرکت می‌کنند، در حالی که تبلیغات داخلی می‌توانند توجه مسافران را در طول سفر به خود جلب کنند. تبلیغات در ایستگاه‌های قطار و مترو واقعا می‌تواند تفاوت ایجاد کند. با پوسترها، بنرها و بیلبوردهای دیجیتالی، این مکان‌ها به شما فرصت‌های زیادی برای دسترسی به مردم می‌دهند. به علاوه، از آنجایی که مسافران هر روز از آنها استفاده می‌کنند، تبلیغات شما را اغلب مردم مشاهده خواهند کرد.

تبلیغات تاکسی

تاکسی‌ها مانند زنبورها هستند که به سرعت در شهر حرکت می‌کنند و به مکان هایی می‌رسند که سایر وسایل نقلیه ممکن است به آن مناطق دسترسی نداشته باشند. تابلوهای بالای تاکسی‌ها در این نوع تبلیغات خودنمایی می‌کنند. تبلیغات ترانزیت شامل فضای داخل تاکسی‌ها نیز می‌شود.

تبلیغات فرودگاهی

فرودگاه‌ها مکان‌های شلوغی هستند که مملو از مسافرانی بوده که معمولا اوقات فراغت زیادی دارند. راه‌های زیادی برای تبلیغات در فرودگاه وجود دارد، مانند استفاده از صفحه‌های دیجیتال، بنرها، و تبلیغات روی چرخ دستی‌های چمدان و بروشورهای داخل هواپیما. این موضوع به کسب‌وکارها فرصتی می‌دهد تا به طیف گسترده‌ای از افراد دسترسی پیدا کنند، علاوه بر این، بسیاری از مسافران هواپیما ثروتمند هستند. ۸۳ درصد از مسافران مستقیما متوجه تبلیغات در فرودگاه‌ها می‌شوند و ۴۲ درصد در واقع اقدامی مانند بازدید از یک وب سایت یا خرید انجام می‌دهند. این نشان می‌دهد که تبلیغات فرودگاهی در جلب توجه و دریافت پاسخ از مشتریان مهم واقعاً مؤثر است.

تبلیغات در جایگاه دوچرخه ها

برنامه‌های خرید اشتراک دوچرخه سواری در حال محبوب شدن هستند و تبلیغات دوچرخه روشی جدید و سازگار با محیط‌زیست است. شما اغلب این تبلیغات را در مناطق شلوغ مرکز شهر، پارک‌ها و نقاط توریستی محبوب می‌بینید که به هدف قرار دادن مخاطبان محلی خاص کمک می‌کند.

کشتی‌ها و تاکسی‌های آبی

تبلیغات ترانزیت در وسایل نقلیه آبی روشی ویژه برای تبلیغ برندها است. به عنوان مثال، قرار دادن تبلیغات در کشتی‌ها یا تاکسی‌های آبی می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد و به یاد ماندنی را برای افراد ایجاد کند.

تبلیغات ترانزیت دیجیتال

همراه با فناوری در تمامی بخش‌های زندگی ما، تبلیغات ترانزیت نیز در حال تغییر است. اکنون صفحه‌های دیجیتال در اتوبوس‌ها، قطارها و ایستگاه‌های مترو ظاهر می‌شوند و تبلیغات زنده، چشم‌نواز و گاهی تعاملی را نشان می‌دهند.

در ادامه نمونه هایی خلاقانه از تبلیغات ترانزیت را مشاهده می‌کنید:

کمپین اتوبوس مار در تبلیغ باغ وحش کپنهاگ

باغ‌وحش کپنهاگ یک تبلیغ ترانزیتی در تمام سطح اتوبوس به شکل یک مار بزرگ طراحی کرد که به نظر می‌رسید اتوبوس را می‌فشارد. این کمپین تأثیر ماندگاری گذاشت و باعث شد مردم درباره آن صحبت کنند و مهم‌تر از همه، از باغ‌وحش بازدید کنند. پیام واضح بود: ماجراجویی در باغ‌وحش کپنهاگ در انتظار شماست.

باغ-وحش-کپنهاگ

کمپین نصب سیب زمینی در تبلیغ چیپس Lay's

Lay's (شرکت تولیدکننده چیپس) برای تبلیغات خود سیب‌زمینی‌های واقعی را از سقف ایستگاه مترو و قطار آویزان کرد که با این شعار همراه بود: «سیب‌زمینی‌های ما از چیزی که فکر می‌کنید به شما نزدیک‌تر شده‌اند». این کمپین ساده و در عین حال تاثیرگذار، به طور موثر تعهدLay's را به تامین مواد اولیه محلی نشان داد. این نشان می‌دهد که چگونه تبلیغات ترانزیت نه تنها می‌تواند توجه را جلب کند بلکه پیام‌های معنی دار برند را نیز منتقل می‌کند.

تبلیغات-چیپس

کمپین پپسی مکس "ایستگاه اتوبوس باورنکردنی"

Pepsi Max یک تجربه تعاملی واقعیت افزوده ایجاد کرد که نمایشگر یک ایستگاه اتوبوس را به یک پنجره تبدیل می‌کرد که سناریوهای باور نکردنی را به دنیای واقعی اضافه می‌کرد. این کمپین تبلیغات محیطی دیجیتال پیام برند آنها با عنوان "Live For Now" (در زمان حال زندگی کن) را به اشتراک گذاشت.

کمپین اجاق گازهای محیطی در تبلیغ صبحانه‌های گرم Caribou Coffee’s

Caribou Coffee با معرفی ساندویچ‌های صبحانه داغ جدید خود، روش جالبی را برای تبلیغات در زمستان اجرا کرد. آنها ایستگاه‌های اتوبوس را به شکل فر درآورده و درون آنها از المنت‌های حرارتی استفاده کردند تا آیتم‌های جدید منوی داغ و خوشمزه خود را به نمایش بگذارند.

تبلیغات

این مثال‌ها نشان می‌دهند که چگونه برندها می‌توانند از تبلیغات ترانزیت استفاده کنند تا شناخت برند را افزایش دهند، با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند و ارزش‌های اصلی خود را منتقل کنند. به یاد داشته باشید که تبلیغات ترانزیت، تصاویری جذاب را با پیام واضح و قوی که با برند شما هم‌راستا و با مخاطبان شما هماهنگ باشد، ترکیب می‌کند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد