کمپین عجیب و غریب سفرمارکت زیر ذره بین تیتر کوتاه

کمپین های تبلیغاتی خلاقانه همیشه برنده بازی تبلیغات و بازاریابی هستند. هر چه ایده شما جذاب تر باشد، مخاطب بیشتری به سمت مجموعه شما کشیده شده و در نتیجه فروش افزایش پیدا می کند و بدون شک استفاده ازطنز و پارادوکس یک برگ برنده به حساب می آید.

کمپین عجیب و غریب سفرمارکت زیر ذره بین تیتر کوتاه

یکی از تامین کننده های سفرهای داخلی و خارجی به تازگی کمپین جذابی را طراحی کرده که محور و بستر اصلی آن بر روی طنز و پارودی گذاشته شده است. پارودی به معنای تقلید طنزگونه از یک کار هنری دیگر است که در آن تلاش می‌شود ویژگی سبکی و بیان صاحب اصلی اثر تا حد زیادی حفظ شود. از این تکنیک گاهی در تبلیغات برای ساخت ارتباط عمیق‌تر و بهتر بین برند و مخاطب استفاده می‌شود.

"سفر مارکت" در جریان آخرین کمپین خود اقدام به ایجاد یک رقیب فرضی به نام "مفرسارکت" کرده است که شعار اصلی آن گران فروشی و تبلیغ وعده های توخالی سفر است. در این کمپین تلاش شده تا شعار دیگر رقبای اصلی بازار به نوع طنزگونه ای مورد نقد قرار بگیرند. 

کمپین تبلیغاتی مفرسارکت با استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی در مکان‌های پرتردد مانند مال‌های بزرگ تهران تلاش کرد با پیام‌های عجیب و طنزآمیز، ذهن مخاطبان را درگیر کند و آن‌ها را وادار به جستجو و تعامل بیشتر کند. این پیام‌ها به شکلی طراحی شده بودند که حس کنجکاوی را برانگیزند و کاربران را به سمت شبکه‌های اجتماعی هدایت کنند. در همین راستا، شبکه‌های اجتماعی نیز با پیام‌هایی غیرمنتظره و طنز، به‌گونه‌ای مکمل تبلیغات محیطی عمل کردند.

جالب است این موضوع را هم بیان کنیم که مدیرمارکتینگ این شرکت نیز هزینه کل کمپین را کمتر از اجاره یک ماهه بیلبوردهای پل صدر اعلام کرد. این خود نشان می دهد که یک ایده خلاقانه می تواند تا چه حد از هزینه های تبلیغات کم کرده و در عین حال تاثیر به سزایی در جذب مخاطب داشته باشد. 

سایت تقلبی با درگاه پرداخت واقعی

اما داستان اینجا تمام نمی شود و یک نکته خیلی عجیب در سایت "مفرسارکت" توجه ما را به خودش جلب کرد. در این سایت شما با شوخی های مختلف مانند گران بودن بلیط یا اضافه کردن آپشن های مختلف و به دردنخور با هزینه های گزاف به بلیط روبرو می شوید و باعث خنده می شود. 

4

هر حرکت شما در این سایت با یک جمله خنده دار همراه می شود اما اگر مراحل خرید را تا پایان طی کنید، خنده خنده رسما به یک درگاه پرداخت کاملا درست و دقیق آن هم متصل به شبکه شاپرک و با مجوز رسمی متصل می شوید. این نکته که چرا شما باید به یک درگاه پرداخت متصل شوید کاملا عجیب است و حتی ممکن است باعث بروز مشکل برای برخی کاربران نا آگاه شود. 

البته ما جرات نکردیم ریسک پرداخت را انجام دهیم ولی فرض کنید کودکی که اتفاقا این روزها به اطلاعات کارت والدین خود دسترسی دارند وارد سایت شده و با توجه به سهولت کار به درگاه متصل شوند و خرید کنند. این باعث بروز مشکل برای آن خانواده و حتی برای شرکت مذکور شود. 

2

آیا شرکتی که این همه تلاش و نوآوری برای ایجاد یک برند جدید تقلبی به همراه سایت و تمام اطلاعات داشته نمی توانست یک درگاه پرداخت جذاب و بامزه هم ایجاد کند؟ درگاهی که پرداختی از آن انجام نمی شود بلکه به نوعی شما را به سرمنزل مقصود یا همان سایت اصلی سفر مارکت هدایت کند ؟ این سوالاتی هست که امیدواریم پاسخ آن ها از سمت تیم مارکتینگ و تبلیغات مجموعه پاسخ داده شود چرا که این مورد به ظاهر یک باگ خاص است شاید ضربه ای برای این کمپین تبلیغاتی باشد که اتفاقا جایش در فضای مارکتینگ ما کم بود. 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
اخبار