اختصاصی تیتر کوتاه؛

شاخص | سرنوشت ممنوعیت تماس های تبلیغاتی چه شد؟

" تماس تلفنی تبلیغاتی چه به صورت تماس خودکار و چه غیر خودکار، ممنوع شد و اپراتورها موظف شدند سامانه‌ای برای توقف این پیام‌ها طراحی کنند." این خبری بود که مهر ماه امسال با سروصدای زیاد منتشر شد ولی انگار که هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده و هنوز این قانون جدید ابلاغ نشده چرا که ما شاهد پیامک و تماس های تبلیغاتی زیادی هستیم.

شاخص | سرنوشت ممنوعیت تماس های تبلیغاتی چه شد؟

پس از گلایه های مختلف از سوی کاربران اپراتورهای تلفن همراه، متولیان دست به کار شدند تا قانون جدیدی در زمینه این پیام های تبلیغاتی وضع نمایند. کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه شماره ۲ جلسه ۳۵۷ خود، مقررات حاکم بر ارائه خدمات محتوای صوتی ارزش‌افزوده تبلیغاتی را تعیین کرد که براساس آن «ارائه خدمت محتوای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی، ممنوع است.»

رگولاتوری در مصوبه خود، محتوای صوتی ارزش‌افزوده تبلیغاتی را این‌طور تعریف کرده است: «محتوای صوتی که توسط مشترک یک دارنده پروانه به صورت خودکار یا غیرخودکار با هدف تبلیغ یک محصول به مشترکین همان دارنده پروانه یا دیگر دارندگان پروانه ارسال می‌شود.»

در قسمت ششم از شاخص به سراغ این قانون رفتیم تا نگاهی داشته باشیم به نحوه ابلاغ و همچنین نظری که نماینده های مجلس در این زمینه داشتند. ما در قسمت ششم با عباس محمدیان، مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرتوکلی رودی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و احمد فاطمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفتگو داشتیم. 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
اخبار