تیتر کوتاه به بهانه روز جهانی ایموجیها گزارش می دهد
به افتخار شکلک ها
امروز ۱۷ جولای و روز جهانی ایموجیها است. شکلکهایی که خیلی وقتها کمک میکنند احساسمان را بهتر منتقل کنیم، شاید هم هرچه تنبلتر باشیم، ایموجی پیش ما محبوبتر است!
در عصر رسانههای اجتماعی، ایموجیها به بخشی ضروری از ارتباطات روزمره تبدیل شدهاند. از هر کدام از پلتفرمهایی مثل اینستاگرام، واتساپ، توییتر و... که استفاده میکنیم، شکلکها برای انتقال احساسات، تقویت کلام و اضافه کردن حس بازیگوشی به پیامهای ما محبوبیت گستردهای پیدا کردهاند. این نمادهای دیجیتالی کوچک از موانع زبانی فراتر رفتهاند و به ما امکان ارتباط موثرتری میدهند. از ابراز شادی گرفته تا انتقال غم و اندوه یا حتی طنز، ایموجیها به ابزاری ضروری در مکالمات دنیای امروز ما تبدیل شدهاند.
با هدف برجسته کردن اهمیت ایموجیها و قدردانی از آنها، روز جهانی ایموجی ۱۷ جولای در سطح جهانی جشن گرفته میشود. پایهگذار این مراسم جالب در سال ۲۰۱۴ جرمی بورگ، بنیانگذار Emojipedia- منبعی آنلاین و کاربردی درباره ایموجیها- بود. بورگ که از طرفداران ایموجی است، تاثیر و اهمیت رو به رشد ایموجیها را در ارتباطات امروزی تشخیص داد و تصمیم گرفت یک روز اختصاصی برای بزرگداشت این نمادهای دیجیتالی ایجاد کند. ۱۷ ژوئیه به عنوان تاریخ روز جهانی ایموجی انتخاب شد زیرا این تاریخی است که در بیشتر پلتفرمها روی ایموجی تقویم نشان نوشته شده است.
به گزارش تیتر کوتاه ایموجیها در ابتدا میان کاربران تلفن همراه و پلتفرمهای پیامرسان ژاپنی محبوبیت پیدا کردند. اولین ایموجی در سال ۱۹۹۹ توسط مهندسی در ژاپن ساخته شد. شیگتاکا کوریکا پس از آن، ۱۷۶ ایموجی برای انتشار یک سرویس یکپارچه موبایل به نام i-mode ساخت.
در سال ۲۰۰۷، یک تیم بینالمللیسازی نرمافزار در گوگل درخواست کرد تا ایموجیها توسط کنسرسیوم یونیکد، یک گروه غیرانتفاعی که برای حفظ استانداردهای متن در سراسر رایانهها کار میکند، به رسمیت شناخته شود.
بعدها، در سال ۲۰۱۰، با افزایش محبوبیت تلفن های هوشمند، یونیکد در نهایت استفاده از ایموجی ها را استاندارد کرد. از آن زمان، برندهای محبوب جهانی مانند گوگل، مایکروسافت، فیس بوک و توییتر شروع به ایجاد نسخه های خود از ایموجی ها کرده اند. فهرستی از ایموجی ها هر ساله توسط کنسرسیوم یونیکد منتشر و تایید می شود.
در سال ۲۰۰۷، یک تیم بینالمللیسازی نرمافزار در گوگل درخواست کرد تا ایموجیها توسط کنسرسیوم یونیکد- یک گروه غیرانتفاعی که برای حفظ استانداردهای متن در رایانهها- کار میکند، به رسمیت شناخته شود.
بعدها در سال ۲۰۱۰ و همزمان با افزایش محبوبیت تلفنهای هوشمند، یونیکد در نهایت استفاده از ایموجیها را استاندارد کرد. از آن زمان، برندهای محبوب جهانی مانند گوگل، مایکروسافت، فیسبوک و توییتر شروع به ایجاد نسخههای ایموجی خاص خود کردهاند. هر سال فهرستی از ایموجیها توسط کنسرسیوم یونیکد منتشر و تایید میشود.
۱۰ ایموجی محبوب سال ۲۰۲۲
۱-چهرهای که از فرط خنده، گریه میکند!
نبرد ادامه دار بین ایموجی خنده و گریه ممکن است بر بازگشت پیروزمندانه ایموجی «خنده با اشک» تاثیر گذاشته باشد- و در سال ۲۰۲۳ به رتبه اول فهرست برسد.
۲-شکلکی که با صدای بلند گریه میکند و اشکهایش جاری است!
این شکلک در سال ۲۰۲۱ مقام اول را داشت اما در سال ۲۰۲۲ جای خود را به چهرهای داد که از شدت خنده، اشکش درآمده است!
در حالی که از ایموجی گریه میتوان برای انتقال غم و اندوه استفاده کرد، این ایموجی بهطور گستردهای برای به اشتراک گذاشتن احساسات مثبت هم استفاده شده است.
۳-ایموجی قلب قرمز
از سال ۲۰۲۱ قلب قرمز یک پله صعود و رتبه سوم را در لیست ۱۰ شکلک برتر ۲۰۲۲ کسب کرد. ایموجی قلب قرمز به طور جهانی به عنوان نشانه عشق و قدردانی شناخته و معمولا هنگام ابراز احساسات استفاده میشود. بسیاری از برندها از این ایموجی در مکالمات استفاده میکنند تا از حمایت طرفداران خود تشکر کنند.
۴-ایموجی از خنده روی زمین پخش شدن!
این یکی سال ۲۰۲۱ هم همین رتبه را داشت. بعضی از کاربران میگویند این ایموجی مناسب وقتی است که کسی، چیز احمقانهای میگوید! توصیف میکنند.
۵-ایموجی آتش
مورد آتش در سال ۲۰۲۲ از جایگاه هفتم به پنجم رسید. شکلک آتش، معمولا با اعلام دستاوردها یا موفقیتها استفاده میشود. وقتی عملکردمان عالی بوده و احساس میکنیم بر فراز جهانیم، «در آتش هستیم!
۶-صورت خندان با چشمانی که قلبی شده!
این شکلک در سال ۲۰۲۱ در جایگاه هشتم محبوبترینها قرار داشت. این صورتک خندان با قلب به جای چشم، با شور و شوق، عشق، شیفتگی و تحسین را منتقل میکند.
۷-ایموجی چهرهای که التماس میکند!
این ایموجی از جایگاه پنجم در ۲۰۲۱ به رتبه هفتم سقوط کرده است. بعضیها از ایموجی التماس استفاده میکنند تا به دیگران بفهمانند که ناراحت یا نگرانند و برخی دیگر از آن برای انتقال حس مراقبت استفاده میکنند.
۸-شکلک صورت خندان با قلب
این شکلک اغلب برای نشان دادن احساس دوست داشتن و محبت استفاده میشود و عنصر انسانی بیشتری به مکالمات آنلاین اضافه کرده است.
۹- ایموجی دستهای روی هم
این ایموجی به طور گسترده در مکالمات آنلاین برای تشکر کردن، درخواست چیزی و همچنین ابراز امیدواری، تمجید و قدردانی استفاده می شود. این شکلک در فرهنگ ژاپنی به معنای «لطفا» یا «متشکرم» است. این ایموجی همچنین به طور گسترده در معانی جایگزین استفاده میشود، مثل دعا کردن یا «بزن قدش!».
۱۰- ایموجی درخشش
ایموجی درخشش در سال ۲۰۲۱ در جایگاه سوم پرکاربردترینهای جهان قرار داشت. این ایموجی اغلب با پیامهای هیجانانگیز همراه است.
اغلب برای بزرگنمایی احساسات روابط گرم در مکالمات، تاکید بر تازگی، افسانهبودن، و گاهی اوقات برای تاکید بر کنایه استفاده میشود.
منبع: ایندین اکسپرس/برندواچ
نظر شما