بروشور چطور به توسعه کسب و کارتان کمک می کند؟
بروشور یکی از قدیمیترین روشهای تبلیغات محیطی است.
تبلیغات محیطی روشهای متنوعی دارد که استفاده از این روشها در کنار یکدیگر میتواند به برندینگ و رشد یک کسب و کار کمک کند.
در این مقاله به بروشور که یکی از قدیمیترین روشهای تبلیغات محیطی است میپردازیم.
بروشور چیست؟
بروشور (Brochure) یک روش بازاریابی رایج است که برای تبلیغ خدمات یا ارائه محصول استفاده میشود.
حتما بروشورها را دیده اید؛ بروشورها از جنس کاغذهای معمولی یا روغنی هستند که روی آن متن و عکس مربوط به برند، محصول یا خدمت چاپ میشود.
بروشورها معمولا به صورت جزوه طراحی میشوند و با توجه به طراحیهای منحصر بفردی که دارند تا زده میشوند.
حتما در محصولات بهداشتی یا دارویی که خریدهاید بروشور آموزش استفاده از محصول را دیدهاید که چندین بخش تا زده شده است که زیباتر باشد و مطالعه آن برای مخاطب جذاب تر شود.
البته بروشورهایی نیز وجود دارد که به صورت معمولی هستند تا زده نمیشوند مانند تبلیغات که در خیابانها پخش میشود یا روی دیوارها نصب میشود؛ درست است این موارد نیز جزء بروشورها محسوب میشوند.
بروشورها میتوانند با ظاهر جذابی که دارند نظر مخاطب را به خود جلب کنند و البته اطلاعات مفیدی را ارائه دهند.
محصولات و خدماتی که برای مشتریان جدید است و به تازگی وارد بازار شدهاند باید بروشور داشته باشند تا اطلاعات، تاریخچه، نحوه استفاده، مزایا، معایب و... محصولات را به مخاطبان خود به درستی ارائه دهند و نظر آنها را به خود جلب کنند.
همچنین کسب و کارها میتوانند یک بروشور برای معرفی برند و خدمات خود تهیه کنند و برای مشتریان خود ارسال کنند.
بروشورها به کسب و کارها کمک میکنند که به مشتریان بالقوه جدید دسترسی داشته باشند و مخاطبان خود را افزایش دهند.
چگونه یک بروشور بسازیم؟
ابتدا اطلاعاتی از قبیل معرفی، تاریخچه، مزایا، معایب و هرآنچه که فکر میکنید که لازم است را یادداشت کنید.
سپس متن و چند عکس با کیفیت از محصول و برند خود را به یک گرافیست حرفهای دهید تا طرح بروشور را برای شما آماده کند و در مرحله آخر در چاپخانه نوع چاپ و کاغذ را انتخاب کرده و در تعداد دلخواه چاپ کنید؛ به همین سادگی.
مزایای استفاده از بروشور
بروشورها نیز مانند تمام روشهای تبلیغات محیطی مزایای بهخصوصی دارند.
مزایای استفاده از بروشورهای تبلیغاتی عبارتند از:
بروشورها به راحتی توزیع میشوند.
بروشورها مقرون به صرفه هستند.
بروشورها باعث جلب اعتماد مشتریان میشوند.
بروشورها حاوی اطلاعات مفیدی برای مشتریان هستند.
بروشورها به برندینگ کمک میکنند.
نکاتی برای طراحی بروشور
هنگام طراحی بروشور به موارد زیر دقت کنید.
۱- جامعه هدف خود را به خوبی شناسایی کنید و بدانید برای چه گروهی و با چه ویژگیهایی بروشور طراحی میکنید. برای مثال بروشوری که برای مادران طراحی میشود با بروشور صنعتی باید متفاوت باشد.
۲- در طراحی به اندازه، قالب، جنس، تعداد تا و... بروشور دقت کنید و سعی کنید در بروشور خود را در قالبی طراحی کنید که مطالعه و نگهداری آن برای مشتری آسان باشد.
۳- اطلاعات دقیق و مفید در بروشور ارائه دهید که برای مشتری جذاب باشد. برای مثال در بروشور محصولات پزشکی باید موارد مصرف، تداخل دارویی و عوارض دارو درج شود.
سخن پایانی
هریک از روشهای تبلیغات محیطی مزایا و معایب خود را دارد اما در میان تمامی روش و ابزار برترین و کارآمدترین روش استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی است.
اجاره بیلبورد در تهران یا سایر شهرهای کوچک و بزرگ به کسب و کارها کمک میکند که برند خود را به جامعه بزرگ تری معرفی کنند.
بیلبوردها میتوانند در کمپینهای تبلیغاتی تاثیر بسزایی داشته باشند.
اگر شما میخواهید میان رقیبان همچون ستارهای بدرخشید و در اذهان بمانید باید از بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده کنید.
نظر شما