وقتی این غول زنده تبلیغات شما را قبول میکند
در دنیای در حال پیشرفت امروز، استفاده از تلویزیونهای شهری در جهت معرفی کسب و کار و برندینگ شما نقش موثری دارد و میتواند در میان رقبا، کسب و کار شما را متمایز نشان دهد.
این روزها با پیشرفت فناوری و توسعه فناوری، کسب و کارهای مختلف شکل تازهای گرفتهاند و در مسیر رشد و پیشرفت با یکدیگر رقابت میکنند. با توجه به توسعه شهرها و افزایش جمعیت در دنیای امروز، کسب و کارهای مشابه نیز افزایش یافته اند، بنابراین دیده شدن مشاغل در بین کاربران هدف از اهمیت بالایی برخوردار است. احتمالا تاکنون با تبلیغات متنوعی در قالب تلویزیون شهری برخورد داشتهاید و حتی ممکن است برخی از آنها نظرتان را جلب کرده و شما را به خرید ترغیب کرده باشند.
با پیشرفت فناوری، نوع جدیدی از تبلیغات محیطی روی کار آمد که به آن تلویزیون شهری (Urban TV) یا صفحات نمایش (Advertising TV screens) گفته میشود. با روی کار آمدن تلویزیونهای شهری، بسیاری از تبلیغات سنتی مانند چاپ و بخش بروشور تا حدودی کنار زده شدند. در این مقاله ما قصد داریم به معرفی تلویزیون شهری و مزایا و معایب آن بپردازیم.
تلویزیون شهری چیست؟
تلویزیونهای شهری نوعی از ابزارهای تبلیغات محیطی هستند که از اتصال چند کابینت (به هر یک از بخشهای تلویزینهای شهری کابینت گفته میشود) یک متر در یک متر تشکیل میشوند تا تبلیغات ویدئویی با کیفیت بالا در سطح شهر، میادین و اماکن پرتردد نمایش داده شوند.
در دنیای در حال پیشرفت امروز، استفاده از تلویزیونهای شهری در جهت معرفی کسب و کار و برندینگ شما نقش موثری دارد و میتواند در میان رقبا، کسب و کار شما را متمایز نشان دهد.
آشنایی با ساختار تلویزیونهای شهری
در تلویزیون شهری کابینتها مستقل از هم هستند و هنگامی که به هم متصل میشوند به طور هماهنگ با هم کار میکنند. هر کابینت از تعداد زیادی ماژول تشکیل شده که ولتاژ مورد نیاز آنها توسط چند منبع تغذیه تامین میشود.
مزایای استفاده از تبلیغات محیطی تلویزیون شهری
- ساختار با دوام و مقاوم: تلویزیونهای شهری ساختار مقاومی دارند زیرا تمام صفحات آنها از قطعات محکم و فولادی تشکیل شده است و در برابر ضربه و آسیب، با دوام هستند.
- هزینه کم برای نگهداری: تلویزیونهای شهری از پنلهای نمایشگر LED ساخته شده است. این پنلها از کابل، کارتهای گیرنده، منبع تغذیه و ماژول هایی تشکیل شدهاند که در صورت خرابی هر یک از قطعات، میتوان بدون نیاز به تعویض کل صفحه، مورد معیوب را جدا و تعمیر کرد. این امر هزینه نگهداری و تعمیر را کاهش میدهد.
- دوام بالا در شرایط جوی: تلویزیونهای شهری دوام بالایی در شرایط آب و هوایی مختلف و دمای هوای بالا یا پایین دارند و میتوان تبلیغات ویدیویی را در هوای آفتابی، بارانی و برفی مشاهده نمود.
- نمایشگر زنده، واضح و چشم نواز: از ویژگیهای خوب و منحصر به فرد این تلویزیونهای شهری این است که تصاویر و ویدئوهای تبلیغاتی با وضوح نمایش داده میشوند و حالت چشم نوازی را ایجاد میکنند. همچنین برای رهگذران، دریافت اطلاعات با استفاده از صفحه نمایشهای پویا و جذاب راحت تر است و ممکن است آنها را برای چند لحظه جهت دیدن تبلیغات شما متوقف کنند.
- ارائه مطالب خاص در زمان معین: با استفاده از تلویزیون شهری میتوانید مطالب گوناگونی را در زمانهای معین نمایش دهید. برای مثال در زمان صبحانه، تبلیغات صبحانه را در رستوران نمایش دهید و برای زمان ناهار و شام هم به همین ترتیب میتوانید عمل کنید. با کمک تلویزیون شهری میتوانید مطالب گوناگون را در بازههای زمانی معین به مخاطب خاص خود ارائه کنید.
- قابلیت کنترل از هر مکان: نکته ی جالبی که در این مورد وجود دارد این است که شما از هر مکانی یا حتی از شهرهای دیگر میتوانید تلویزیون شهری را با کمک Wi-Fi و یا اینترنت همراه کنترل کنید و این در دراز مدت در هزینه و زمان صرفه جویی میکند.
- حفظ سرمایه بیشتر: بیلبوردهای تبلیغاتی برای چاپ و نگهداری و نیروی اجرا نیاز به هزینه و زمان دارند در صورتی که برای تلویزیونهای شهری این هزینه کمتر میشود زیرا با تولید تبلیغات روی سیستم و بارگذاری آن توسط نرم افزارهای مربوطه هزینهها کاهش مییابد. تلویزیونهای شهری به یک استراتژی جدید در تبلیغات محیطی تبدیل شدهاند و میتوانند ارزش بیشتری برای سرمایهگذاری برایتان فراهم کنند.
معایب استفاده از تلویزیون شهری
- نصب تلویزیون شهری هزینه ی زیادی در بر دارد.
- نیاز به تامین برق و پرداخت هزینههای آن
- تلویزیونهای شهری نور زیادی دارند و این آلودگی نوری - تصویری ایجاد میکند.
تبلیغات محیطی روشهای متفاوتی دارد که هر کسب و کاری میتواند با توجه به نیاز و استراتژی کسب و کار خود از آنها بهره ببرد. ممکن است اجاره تلویزیون شهری بر جذب مشتری و برندسازی یک کسب و کار تاثیر بسزایی بگذارد اما کسب و کار دیگری با اجاره بیلبورد و استرابورد نتیجه بهتری کسب کند.
انتخاب کانال تبلیغاتی مخصوصا تبلیغات محیطی نیاز به تخصص و تجربه دارد. اگر نیاز به تبلیغات محیطی مانند اجاره بیلبورد، اجاره استرابورد، اجاره تلویزیون شهری و... را در کمپین تبلیغاتی خود احساس کردهاید پیشنهاد میکنیم با یک فرد متخصص این حوزه مشورت کنید تا بهترین بیلبورد در بهترین مکان ممکن را برای شما انتخاب کند تا نتیجه مطلوب به ارمغان آید.
نظر شما