فولاد | صادرات فولاد | تولیدکنندگان فولاد

افزایش چمگیر صادرات فولاد / پای فولاد ایران به آمریکا هم باز شد

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: فولاد ایران با توجه به شرایط تحریمی به ۴۰ کشور دنیا صادرات دارد.

افزایش چمگیر صادرات فولاد / پای فولاد ایران به آمریکا هم باز شد

صادرات فولاد مزایای بسیاری را برای یک کشور فراهم می‌کند. از جمله این مزایا می‌توان به افزایش درآمد ارزی، ایجاد اشتغال، تقویت صنعت داخلی و تبادل فناوری و دانش اشاره کرد. فعالیت در زمینه صادرات فولاد باعث افزایش ارزش افزوده و رقابت‌پذیری صنعت فولاد کشور در بازارهای جهانی می‌شود، این امر بهبود عملکرد تولیدی شرکت‌های فولادی را تسهیل می‌دهد و در نهایت به توسعه اقتصاد ملی کمک می‌کند.

وحید یعقوبی، معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: فولاد ایران با توجه به شرایط تحریمی به ۴۰ کشور دنیا صادرات دارد به طوری که توانستیم فولاد را به آمریکای جنوبی هم صادر کنیم.

او گفت: با توجه به کیفیتی که فولاد ایران دارد توانستیم به کشورهای زیادی صادر کنیم چون فولاد ایران از سنگ آهن تولید می شود خواهان زیادی در بین کشورهای مختلف جهان دارد.

یعقوبی افزود: سالیانه ما حدود ۷ الی ۸ میلیارد دلار صادرات فولاد به کشورهای دیگر داریم و از همین رو این صادرات ارزآوری خوبی برای کشور دارد. به طور کلی ما به سمت صادرات الزام داریم و در حال حاضر تولید فولاد کشور ۳۰ میلیون تن فولاد است که پیش بینی برای امسال  تولید ۳۲ میلیون تن است.

یعقوبی گفت: به طور کلی از ۳۰ میلیون تن تولید فولاد کشور ۲۰ میلیون تن مصرف داخل است. چشم انداز سال ۱۴۰۴ فقط  صادرات ۲۰ میلیون تن پیش بینی شده که امیدواریم به این عدد برسیم.

او گفت: برای امسال ۷ و نیم میلیارد دلار صادرات فولاد کشور را در دستور کار داریم و این رقم پتانسیل ۱۰ میلیارد دلار را هم دارد. ولی متاسفانه عوارض صادراتی، مقررات ارزی و لغو معافیت های مالیاتی باعث شد که فولاد ایران به پتانسیل‌های خود نرسد. اگر دولت به سمت توسعه صادرات برود می‌توان برای ۱۰ میلیون دلار و بالاتر هم هدف گذاری کرد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها