ماهی | قیمت ماهی | بازار ماهی | صادرات ماهی | صنعت شیلات

میزان صادرات ماهی ایران از ۵ میلیون عبور کرد / آخرین جزییات از سرمایه گذاری در حوزه شیلات

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مقدار صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود پنج میلیون و ۱۸۶ هزار تن بوده است.

میزان صادرات ماهی ایران از ۵ میلیون عبور کرد / آخرین جزییات از سرمایه گذاری در حوزه شیلات

تعدادی از عوامل موثر بر تولید ماهی عبارتند از شرایط آب و هوایی موقعیت قرار گیری استخرها، کیفیت آب و منابع تغذیه‌ای موجود در آب، تغذیه صحیح ماهیان، مدیریت بهینه استخرها و پرورشگاه‌ها، کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، استفاده از تکنولوژی‌های نوین در زمینه پرورش ماهی، مدیریت مالی صحیح و بازاریابی مناسب محصولات، و نهایتاً توانایی و دانش فنی پرورش دهندگان. 

سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی در زمینه پرورش ماهی در قفس اظهار کرد: بیش از ۴۰ هزار تن پروانه بهره برداری برای پرورش ماهی در قفس در آب‌های شمالی و جنوبی کشور صادر شده و در ۲ سال اخیر به توسعه تکثیر ماهیان دریایی توجه بیشتری شده است و ۶ مرکز تکثیر و نرسری ماهیان دریایی آماده بهره‌برداری هستند که بیش از ۲ هزار مولد را نگهداری می‌کنند و با فعالیت این واحد‌ها تامین بچه ماهی با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: راه اندازی و شروع به کار ۲ مگاپروژه جدید با ظرفیت ۱۰ هزار تن، افزایش قفس‌های مستقر در دریا از ۱۳۳ قفس به ۳۵۶ قفس، موفقیت در تولید و خوداتکایی ۸۵ درصدی در تجهیزات قفس و بازطراحی و ساخت قفس‌های غوطه ور پرورش ماهی در دریا (TLC) توسط دانشگاه امام حسین (ع) از دیگر اقدامات زیرساختی انجام شده در زمینه توسعه پرورش ماهی در قفس است.

وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری در سال گذشته، تصریح‌کرد: حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در فعالیت‌های شیلاتی در سال ۱۴۰۲ انجام شد که ۹۰ درصد این اعتبارات، آورده بخش خصوصی بوده است و سازمان شیلات ایران در سال جاری نیز با جذب مشارکت‌های مردمی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در راستای تحقق شعار سال و همچنین اهداف برنامه هفتم توسعه کشور گام خواهد برداشت.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • رستن

    دلتون خوشه مفت میدین به عربها.اخه قیمت صادرات نباید به قیمت داخل باشه.ارزش پول ما خاک شده با عملکرد اقایون

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها