امضای تفاهمنامه برای میزبانی کنفرانس جهانی تعاونی ICA ۲۰۲۴

در حاشیه اجلاس وزیران تعاون آسیا و اقیانوسیه، توافقی بین اتحادیه بین‌المللی تعاون (ICA) و تعاونی کود کشاورزان کشور هند (IFFCO) برای برگزاری کنفرانس جهانی تعاونی‌ها ICA ۲۰۲۴ ، مجمع عمومی و آغاز سال بین‌المللی سازمان ملل متحد، که قرار است در شهر دهلی نو در کشور هند برگزار شود، امضا شد.

امضای تفاهمنامه برای میزبانی کنفرانس جهانی تعاونی ICA ۲۰۲۴

امضا‌کنندگان این تفاهمنامه مدیرعامل IFFCO دکتر آواستی و مدیر کل ICA آقای یرون داگلاس بودند. در این مراسم، آریل گوارکو، رئیس ICA، دکتر چاندرا پال سینگ یاداو، رئیس ICA در منطقه آسیا و اقیانوسیه، و تعدادی از مقامات از هر دو بخش تعاونی و دولت در این کنفرانس حضور داشتند.

بر این اساس، شرکت‌های تعاونی در سرتاسر جهان مهمان تعاونی کود کشاورزی هندی (IFFCO) و ۱۸ سازمان عضو ICA در هند که نزدیک به ۸۰۰.۰۰۰ تعاونی و ۲۹۰ میلیون تعاونگر را نمایندگی می‌کنند، خواهد بود.

به گفته ی یرون داگلاس، مدیر کل ICA: «امضای قرارداد با IFFCO و با بزرگترین انجمن‌های کشاورزی از پیامدهای مثبت این کنفرانس بود. با آوردن کنفرانس جهانی ICA برای نخستین بار در هند، شراکت دیرینه ما به شیوه‌ای قدرتمند معرفی می‌شود».

موضوع کنفرانس، تعاونی‌ها رفاه همگانی بوده و هدف آن پیشرفت نهادهای مردم محور و هدفمند (تعاونی ها) می‌باشد. IFFCO از طریق ۳۶۰۰۰ تعاونی کشاورزی به ۵۰ میلیون کشاورز خدمات رسانی می‌کند و از سال ۱۹۸۰ به عضویت ICA درآمده است.

قبل از امضای تفاهمنامه، یک تیم از ICA با بازدید از هند و ملاقات با افراد بخش تعاونی و مقامات دولتی، زمینه را برای میزبانی فراهم کرده بودند.

در کشور هند، تعاونی ها، روشی مؤثر برای اعمال کنترل مردم بر معیشت اقتصادی خود می‌باشند. جنبش تعاونی هند تقریباً ۹۸ درصد از مناطق روستایی هند را پوشش می‌دهد. تعاونی‌ها ابزاری منحصر به فرد برای دستیابی به اهداف اقتصادی و اجتماعی در یک اقتصاد جهانی رقابتی فزاینده ارائه می‌کنند.

برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها