در آیین افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی نفت مطرح شد؛

افزایش چشمگیر تولید نفت علی رغم تحریم ها

وزیر نفت گفت: افزایش ۵۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت پالایشی کشور، افزایش ۲۲۰ هزار بشکه به ظرفیت فراورش نفت، افزایش ۱۰ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

افزایش چشمگیر تولید نفت علی رغم تحریم ها

به گزارش تیترکوتاه، مراسم افتتاح بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی تهران امروز ۱۹ اردیبهشت ماه با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، رئیس دیوان محاسبات کشور، سایر معاونت‌های وزارت نفت، فعالان و متخصصان این حوزه در محل جایگاه بزرگ نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

وزیر نفت در این مراسم با بیان اینکه افزایش ۲ برابری حضور شرکت‌های خارجی در این رویداد علی رغم تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشور نشان دهنده این است که صنعت نفت کشور صنعت بسیار پویایی است. توانمندی تولیدکنندگان کشور که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است موجب غرور همه ما است. ما در دولت سیزدهم بر اساس همین توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولیدکنندگان اتفاقات بزرگی را رقم زده‌ایم.

وی افزود: ما از روز اول فعالیت دولت سیزدهم این موضوع را بارها عنوان کرده‌ایم که معطل هیچ کشور و مذاکره‌ای نخواهیم ماند؛ بلکه با استفاده از توان داخلی این صنعت بزرگ و مهم را پیش خواهیم برد.
 

نمایشگاه نفت+وزیر نفت

وزیر نفت در ادامه از جهش چشمگیر در صنعت نفت و گاز کشور خبر داد و گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تاکنون، تولید نفت ایران ۶۰ درصد افزایش یافته است. این افزایش تولید معادل ۵۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی بیشتر در شبکه سراسری کشور است.

اوجی همچنین تصریح کرد: افزایش ۵۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت پالایشی کشور، افزایش ۲۲۰ هزار بشکه به ظرفیت فراورش نفت، افزایش ۱۰ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

وی در ادامه به خودکفایی و اتکا به توان داخلی در این صنعت اشاره کرد و گفت: با تکیه بر توان متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، تا پایان سال ۱۴۰۲، ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶.۶ میلیارد دلار در این حوزه به ثمر خواهد نشست و ۵۰ پروژه دیگر به ارزش ۴۷.۵ میلیارد دلار نیز آغاز خواهد شد.

 

سهیل فرزین
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها