شامخ بخش تعاون ایران در فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد

شامخ بخش تعاون ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ با رقم ۳۹.۵۵ و کاهش چشمگیر در مقایسه با اسفند ماه ۱۴۰۲، بیانگر وضعیت رکود اقتصاد تعاون است.

شامخ بخش تعاون ایران در فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد

طبق نتایج حاصل از نظر سنجی فعالین اقتصادی تعاون؛ شامخ کل در فروردین ماه ۱۴۰۳ با رقم ۳۹.۵۵ با کاهش چشمگیر در مقایسه با اسفند ماه (۵۳.۷۸)، بیانگر وضعیت رکود اقتصاد تعاون است (عدد شاخص کل پایین تر از ۵۰  می‌باشد).

عدد شاخص رشته فعالیت های صنعتی بخش تعاون در فروردین ماه (۴۱.۱۲) در مقایسه با اسفند ماه (۵۰.۴۴) با کاهش قابل توجهی، در وضعیت رکود اقتصادی قرارگرفته است.

عدد شاخص رشته فعالیت های خدماتی بخش تعاون در فروردین ماه (۳۸.۳۰) در مقایسه با اسفند ماه (۵۶.۲۱) با کاهش چشمگیر، در وضعیت رکود اقتصادی قرار دارد.

روند صعودی مولفه های”قیمت خرید مواد اولیه و لوازم مورد نیاز” و “قیمت محصولات تولید شده” نشان از ادامه دار بودن رکود تورمی در اقتصاد تعاون می باشد.

طبق نظر فعالین بخش اقتصاد تعاون کاهش مولفه ” میزان سفارشات جدید مشتریان” متاثر از تعطیلات پی در پی در فروردین ماه بوده و با توجه به افزایش مولفه”انتظارات در ارتباط با فعالیت ها در ماه آینده” پیش بینی می شود در ماه آینده شاهد رشد فعالیت های بخش تعاون خواهیم بود.

هر چند شاخص ” انتظارات در ارتباط با فعالیت های شرکت در ماه آینده” با رشد قابل توجهی برای ماه آینده روبرو بوده است ولی فعالین اقتصادی تعاون نسبت به وضعیت آینده کسب و کار خود خوش بین نمی باشند .

بنابراین انتظار می رود با توجه به شعار سال “جهش تولید با مشارکت مردم” دولت با تبیین سیاست های کوتاه مدت و بلند مدت خود با هدف حمایت و توجه ویژه به اقتصاد مردمی تعاون، شاهد رشد و توسعه اقتصادی کشور باشیم.

 

 

برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها