حجم تجارت ایران و ترکیه افزایش یافت

والی حکاری استان ترکیه گفت: هم اکنون حجم مبالادت مرزی ایران و ترکیه به ۷.۵ الی ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

حجم تجارت ایران و ترکیه افزایش یافت

 علی چلیک ظهر جمعه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس توافق مسئولان دو کشور باید حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه باید به ۳۰ میلیارد دلار برسید، افزود: هم اکنون حجم مبادلات دو کشور ۷.۵ تا ۱۰ میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به حجم مبادلات ۳۰ میلیارد دلاری بین دو کشور وظیفه استانداران مرزی بین دو کشور خطیر است و این نشست‌های سالانه در این راستا برگزار می‌شود.

والی حکاری استان ترکیه تجهیز، به روزرسانی تجهیزات گمرکات و بازارچه‌های مرزی در کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: ما به عنوان استانداران مرزی دو کشور تمام تلاش را برای افزایش سه برابری حجم مبادلات مرزی موجود از طریق تجهیزات روز و نوین در گمرکات و بازارچه‌های مرزی باید به کار ببندیم.

چلیک همچنین خواستار بهبود وضعیت دروازه‌ها و گمرکات مرزی دو کشور برای تردد مسافر و مراودات مرزی شد و گفت: می‌توان با تجهیزات و روش‌های نوین و بهینه سازی گمرکات و بازارچه‌های مرزی زمینه ارتقای سطح مناسبات دو کشور را فراهم کرد.

والی حکاری استان ترکیه با اشاره به برگزاری هفتمین نشست همکاری‌های مشترک استان‌های مرزی دو کشور در ارومیه گفت: در این نشست نمایندگان وزارت حمل و نقل، کشاورزی، گمرکات و تجارت خارجی ترکیه در این نشست حضور داشتند تا زمینه تسهیل و رفع موانع موجود برای ارتقای سطح همکاری‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه عزم جدی برای شناسایی و رفع موانع همکاری داریم افزود: از اهداف برگزاری نشست‌های همکاری مشترک دستیابی به توسعه روابط همه جانبه است. خوشبختانه دو طرف بر گسترش روابط اهتمام ویژه دارند.

هفتمین نشست همکاری‌های مشترک استان‌های مرزی ایران و ترکیه به مدت دو روز در ارومیه برگزار شد.

ظهر امروز جمعه در آئین پایانی این نشست توافق نامه ۲۵ بندی آذربایجان غربی و استان‌های هم مرز ترکیه امضا شد.

آذربایجان غربی تنها استان هم مرز ایران با ترکیه است، این استان با سه کشور ترکیه. جمهوری آذربایجان و عراق هزار کیلومتر مرز مشترک دارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد