تیتر کوتاه بررسی کرد؛

تبلیغ محبوب در سایه معمایی پیچیده / کمپین تبلیغاتی را ماندگار کنید

در این گزارش به بررسی تکنیک تیزینگ در تبلیغات و تاثیرگذاری آن بر حس کنجکاوی مخاطبان خواهیم پرداخت.

تبلیغ محبوب در سایه معمایی پیچیده / کمپین تبلیغاتی را ماندگار کنید

تیزر، در اصطلاح سینمایی، تریلر بسیار کوتاهی است که کنجکاوی عموم را برمی انگیزد. هدف نهایی جذب تماشاگران تئاتر برای فروش است. یک تیزر، در اصطلاحات تبلیغاتی، به طور مشابه علاقه عمومی را برمی انگیزد. این در مورد فروش بلیط سینما نیست، بلکه محصولات یا خدمات یک شرکت است. تکنیک تیزینگ برای آماده‌سازی راه‌اندازی یک محصول یا خدمات در بازار یا در موضوع آگاهی از برند استفاده می‌شود.

تیزینگ یک تکنیک فروش و ارتباط است که در دو مرحله متوالی انجام می‌شود. نخستین کمپین یک یا چند پیام معمایی به نام تیزر پخش می‌کند. در مرحله دوم، افشاگری‌ها کنجکاوی عمومی را برآورده می‌کند. تیزینگ باعث ایجاد هیجان در مورد محصول یا خدماتی می‌شود که راه‌اندازی تجاری آن قریب الوقوع است.

"Teasing" کلمه‌ای است که در اصل از انگلیسی آمده است. در دهه ۱۹۸۰، دولت فرانسه استفاده از اصطلاح " guichage" را به جای آن توصیه کرد. در زمینه تبلیغات، «تطمیع» فرآیندی است که از از فرآیند به طمع انداختن افراد استفاده می‌کند. تیزر نخستین بخش از یک کمپین تبلیغاتی است که مانند یک پازل برای جلب توجه و حفظ توجه مردم است.

هدف از تیزینگ چیست؟

برخلاف تکنیک‌های فروش مدرن که بر تجزیه و تحلیل نیازهای مشتری تمرکز می‌کنند، تیزینگ همه ابعاد را هدف قرار می‌دهد. از این برنامه برای هیجان و علاقه مردم و سرگرم کردن آنها استفاده می‌شود تا محصول یا خدمات را به خاطر بسپارند.

ایجاد هیجان

در این تکنیک، اطلاعات به آرامی آشکار می‌شود و باعث ایجاد حس رمز و راز می‌شود. همانطور که مردم منتظر می‌مانند، کنجکاوی و هیجان آنها افزایش می‌یابد و باعث افزایش اشتیاق مردم می‌شود. تکنیک تیزینگ، مانند نگاه کردن به چیزی جالب است تا مردم را در مورد آن هیجان زده کند. این راهی است برای ایجاد علاقه به یک فیلم، محصول یا خدمات قبل از اینکه واقعاً در دسترس باشد. وقتی این تکنیک به خوبی انجام شود، می‌تواند مردم را کنجاو کرده و نتیجه آن است که بر کسب و کار هدف اثر مثبتی خواهد گذاشت. درست مانند نحوه تلاش فروشگاه‌ها برای فروش اجناس اضافی به شما، تیزینگ نیز به این معناست که افراد بیشتری را به خرید کالاهای پیشنهادی وادار کنید.

درگیر کردن مخاطب

تیزینگ باعث تعامل شدید در شبکه‌های اجتماعی می‌شود. مشترکین در واقع از خود سوال می‌پرسند و سعی می‌کنند معمای تیزر را از قبل حل کنند: ایده‌های خود را منتشر می‌کنند و در کانال‌های دیجیتال بحث می‌کنند. تبلیغی که مردم را درگیر می‌کند می‌تواند واقعاً محبوب شود. این باعث می‌شود که افراد پست‌های برند را به اشتراک بگذارند. هنگامی که برند با استفاده از این رویکرد محصول یا خدمات جدیدی را اعلام می‌کند، بدون نیاز به بازاریابی سنتی زیاد می‌تواند به سرعت گسترش یابد.

تبلیغات

سرگرم کردن مردم

داستان‌های ایجاد شده برای کمپین تبلیغاتی برای سرگرم‌کننده بودن ساخته شده‌اند. مردم از آنها لذت می‌برند و احساس خوشایندی به آنها دست می‌دهد. با ایجاد هیجان، یک نام تجاری می‌تواند مردم را وادار کند که بهتر درباره آن فکر کنند و نحوه دید عموم را بهبود بخشد. این کمپین باعث ایجاد حس رمز و راز می‌شود و مخاطب را به چالش می‌کشد. به نظر می‌رسد این تبلیغ مستقیماً با مشتریان صحبت می‌کند، تقریباً مانند این که برند با بازیگوشی آنها را به چالش می‌کشد. این راهی برای ارتباط با مشتریان جدید یا تقویت پیوند با مشتریان فعلی است.

تاثیر‌گذار بودن

تاثیرگذاری تیزینگ زمانی است که شرکت‌ها از تاکتیک‌های جسورانه، خلاقانه یا خنده دار استفاده می‌کنند تا مردم را به محصولات یا برند خود علاقه مند کنند. هدف این کمپین‌ها برانگیختن احساسات و به جا گذاشتن تأثیر ماندگار بر مصرف‌کنندگان است و باعث می‌شود آنها برند را به خاطر بسپارند. این راهی برای ایجاد انتظار و هیجان است.

تیزر خوب چیست؟

تیزر مانند نخستین نگاه پنهانی چیزی هیجان انگیز است. زمانی است که یک برند سعی می‌کند توجه مردم را جلب کند و آنها را تا زمان افشای کامل، علاقه مند نگه دارد. برای ساخت یک تیزر خوب، باید برخی از اطلاعات را پنهان کنید، تعلیق ایجاد کنید و سپس به آنچه وعده داده‌اید عمل کنید.

پنهان کردن اطلاعات

یک تیزر خوب مانند یک پازل است که همه اطلاعات را در اختیار مردم قرار نمی‌دهد و افراد را کنجکاو می‌کند تا بیشتر بدانند. این با تبلیغات معمولی متفاوت است زیرا مستقیماً به شما نمی‌گوید در مورد چیست.

تبلیغات

در عمل، برندها از چندین استراتژی برای پنهان کردن اطلاعات به عنوان بخشی از یک تیزر استفاده می‌کنند:

این کمپین به نام برند اشاره نمی‌کند، مردم نمی‌دانند تبلیغ‌کننده کیست.

محصول در تیزر فاش نشده است. به شیوه‌ای بسیار گریزان توصیف می‌شود، یا از مخاطب دعوت می‌شود تا به شکلی حدس بزند در مورد چیست.

برند....... به زودی اعلامیه بزرگی دارد! منتظر اطلاعات بیشتر در [تاریخ] باشید!

تیزر خبر از یک اتفاق استثنایی می‌دهد، تا جایی که مردم آن را باور نمی‌کنند.

در همه موارد، تیزر کنجکاوی را برمی انگیزد: برای دانستن نتیجه و دریافت پاسخ باید کمپین بازاریابی را دنبال کنید.

ماندگار کردن کمپین تبلیغاتی

تیزر، یک تبلیغ کوتاه و جذاب مانند یک پوستر، یک ویدیوی کوتاه یا یک خط متن کوتاه است. این مهم است زیرا توجه افرادی را که ممکن است به تبلیغات برند علاقه‌ای نداشته باشند جلب می‌کند. گاهی بعد از نخستین تیزر، زمانی که توجه مخاطب جلب می‌شود، تیزر طولانی تری دنبال می‌شود. مهم نیست که چند تبلیغ قبل از آن نمایش داده می‌شود، پایان یک تیزر باید در زمان مناسب باشد.

این مهم است که افراد را برای مدتی علاقه مند و کنجکاو نگه دارید. این کار با به اشتراک‌گذاری اطلاعات اندک در طی چند روز تا چند هفته انجام می‌شود. عموم مردم باید زمانی برای واکنش نشان داده و این اطلاعات کوچک را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند. زمانی که بیشتر مردم علاقه مند و کنجکاو هستند، فاش کردن نتیجه تیزر هوشمندانه است. اگر بیش از حد صبر کنید، ممکن است افراد علاقه خود را از دست بدهند. برندی که چیزی را تیزر می‌کند، می‌خواهد نتیجه را زمانی به اشتراک بگذارد که بیشتر مردم به آن توجه کنند.

عمل به وعده‌های تیزر

تیزر نباید قول هایی بدهد که قابل عمل نیست. اگر پیام نهایی با هیجانی که تیزر ایجاد کرد مطابقت نداشته باشد، مردم ناامید خواهند شد و ممکن است دیگر به برند اعتماد نکنند. مهم این است که افشای نهایی غافلگیر‌کننده باشد و مطابق با هیاهو باشد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر