کادر آموزش | سازمان آموزش و پرورش

صحرایی: منِ مدیر و رئیس باید خودم به دنبال حل همه این مشکلات باشم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مولدسازی، بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش را رفع می‌کند، گفت: آموزش و پرورش قوی ضامن آینده مطلوب است.

صحرایی: منِ مدیر و رئیس باید خودم به دنبال حل همه این مشکلات باشم

کمبود معلم و بسیاری مشکلات دیگر در حوزه آموزش، در کشور تبعات جدی و گسترده‌ای دارد. این موضوع باعث شده که بسیاری از مدارس در مناطق مختلف کشور با مشکلاتی مانند کمبود کادر آموزشی، کاهش کیفیت آموزش و پرهیز از تحصیل توسط دانش‌آموزان مواجه شوند. همچنین، کمبود معلم می‌تواند به تعطیلی مدارس و تحت فشار قرار دادن معلمان موجود منجر شود. این موضوع نه تنها برای آینده دانش‌آموزان بلکه برای آینده کشور نیز تاثیرات منفی خواهد داشت. برای حل این مشکل، باید تلاش کرد تا شرایطی برای جذب و حفظ معلمان بهبود یابد و از آن‌ها حمایت کرد.

رضامراد صحرایی در نشست صمیمانه با اعضای شورای معاونان و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان گفت: کمبود معلم و فضای آموزشی، پست‌های ترکیبی، مشکل مالی، مسائل کلان تعمیرات و تجهیزات و... در آموزش و پرورش از گذشته تاکنون بوده است.

وی افزود: بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش در درون مجموعه حل می‌شوند و نباید دنبال راه‌حل از بیرون بگردیم، پیش فرض ما باید این باشد که منِ مدیر و رئیس باید خودم به دنبال حل همه این مشکلات باشم.

وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: حل مشکلات آموزش و پرورش نیاز به یک بلوغ مدیریتی دارد نه بلوغ شخص مدیر بلکه بلوغ اجتماعی و سازمانی، آموزش و پرورش قوی ضامن آینده مطلوب است، معیارهای جاری ما بسیاری از مشکلات را حل نمی‌کند، مسائل را باید عمقی نگریست، از ظرفیت شوراها می‌توان برای رفع مشکلات بهره برد و بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش با مولدسازی حل می‌شود.

صحرایی با بیان اینکه کیفیت آموزشی مهم‌ترین چالش ماست، گفت: ما هم کار فرهنگی داریم و هم خدمت فرهنگی، اردو، کانون، کتاب، مربی، مشاوره همه این‌ها خدمات فرهنگی هستند نه کار اصیل فرهنگی.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی تصریح کرد: رتبه‌بندی با هدف ارتقای کیفیت آموزشی اجرا شد، معتقدیم اگر حال معلم خوب باشد حال آموزش و پرورش خوب می‌شود.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر