صبح امروز رقابت بین دانش آموزان گروه تجربی آغاز شد

در روز دوم از نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ گروه‌های علوم تجربی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

صبح امروز رقابت بین دانش آموزان گروه تجربی آغاز شد

آزمون سراسری که برای دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است هرساله بین گروه های مختلف درسی برگزار می شود. آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

در مرحله اول آزمون سراسری، در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده‌اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

فرآیند برگزاری آزمون گروه علوم تجربی، صبح‌ رأس ساعت ۸: ۰۰ (هشت) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی رأس ساعت ۷: ۳۰ صبح بسته خواهد شد.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعدادداوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر اطلاعیه اعلام زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است به دقت مطالعه کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر