گیلان بهشت استخدام فرهنگیان شد

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: هزار و ۱۱ دانشجو معلم امسال از طریق آزمون سراسری ۱۴۰۳ جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

گیلان بهشت استخدام فرهنگیان شد

جذب معلمان جدید برای هر سیستم آموزشی بسیار مهم است. معلمان جدید می‌توانند با تجربیات و دانش خود به بهبود کیفیت آموزش و پرورش کمک کنند.

همچنین، جذب معلمان جدید می‌تواند به افزایش تعداد معلمان و بهبود نسبی نسبت به نیروی انسانی موجود در سیستم آموزشی کمک کند. از طرفی، جذب معلمان جدید می‌تواند به ایجاد رقابت سالم بین معلمان و بهبود کیفیت آموزش و پرورش منجر شود. به طور کلی، جذب معلمان جدید برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش و توسعه سیستم آموزشی بسیار حائز اهمیت است.

محمدحسین رمضانی روز یکشنبه به مناسبت فرارسیدن هفته معلم در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان گیلان اظهار کرد: این دانشجو معلمان بعد از چهار سال تحصیل در دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با بیان اینکه معلمان جدید بعد از گزینش و ارزیابی‌های بسیار سخت جذب آموزش و پرورش می‌شوند عنوان کرد: دولت سیزدهم در گزینش معلم تحویل ایجاد کرد و یکی از کارهای مهم و ارزشمند این دولت استخدام معلمان با ارزیابی اختصاصی، عمومی و گزینش‌های بسیار دشوار است.

رمضانی به جذب معلمان جدید در آموزش و پرورش گیلان در سال تحصیلی۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ از طریق آزمون اشاره کرد و افزود: جذب معلم و سایر نیروهای آموزشی و پرورشی مدارس از طریق آزمون انجام می‌شود و نیروها با شرکت در آزمون، قبولی در آن و گزینش‌های بسیار دشوار جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

وی اظهار کرد: ۲۹۶ آموزگار، ۵۶۲ نیروی کیفیت بخشی شامل (معاون پرورشی، مربی پرورشی، مشاور، مراقبت بهداشت و تربیت بدنی)، ۴۶۱ دبیر و هنرآموز، ۵۴۱ سرایدار، ۱۸ معلول (آزمون ویژه معلولان) و یک نخبه جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

همراهی اولیاء دانش‌آموزان ضرورت دارد

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به نقش مهم و تاثیرگذار انجمن اولیاء و مربیان مدارس اشاره کرد و افزود: همراهی و همسویی اولیاء دانش‌آموزان با متولیان تعلیم و تربیت پرورش برای اجرای برنامه‌ها و رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین ضرورت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن هفته معلم (۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت) اظهار کرد: ۹ معلم نمونه استانی در گیلان انتخاب شدند و «مرتضی بصیری» معلم دوره متوسطه دوم از استان معلم نمونه کشوری شد.

رمضانی با تشریح برنامه‌های هفته معلم در گیلان عنوان کرد: نواختن زنگ سپاس از معلم در مدارس، غبارروبی و گلباران مزار شهدا و تجدید بیعت با شهیدان، حضور در منازل شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، دیدار با مقام معظم رهبری و جشن تجلیل از معلمان از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در استان است.

وی در ادامه به اجرای طرح شهید محمودوند با هدف شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲، ۱۸۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و به مدرسه بازگشتند.

وی اجرای طرح نظام مراقبت از آسیب‌های اجتماعی «نماد» را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش گیلان نام برد و افزود: این طرح با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری ۱۴ دستگاه در حال اجراست؛ دانش‌آموزان نیازمند و دارای مشکلاتی از جمله بیماری والدین حمایت می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مطالبات مربوط به رتبه‌بندی معلمان به طور کامل پرداخت شد اظهار کرد: قرار است که صندوق ذخیره فرهنگیان با مشارکت آموزش و پرورش در موضوع خانه‌دار شدن فرهنگیان ورود کند.

وی از احداث دهکده ورزشی دانش‌آموزی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: مجوز احداث ساخت پنج دهکده ورزشی دانش‌آموزی در کشور داده شده که یکی از آنها در گیلان ساخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش در خاتمه تاکید کرد: دریافت وجه از اولیاء دانش‌آموزان به بهانه ارائه کارنامه ممنوع است.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در حدود چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر