همه فرهنگیان به این ۲۰ نفر حسادت می کنند

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: ۲۰ معلم نمونه که از این تعداد حدود ۱۵ نفر معلم مقاطع ابتدایی متوسطه اول و دوم و۵ نفر در کیفیت بخشی کاندیدای معلم نمونه شدند

همه فرهنگیان به این ۲۰  نفر حسادت می کنند

علی فرهادی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش امروز یکشنبه ۹اردیبهشت ماه در نشست خبری بابیان اینکه در آستانه هفته معلم و روز بزرگداشت استاد شهید مطهری قرار داریم، اظهار کرد: قریب به ۱۶ میلیون و پانصد هزار دانش آموز و اولیای این دانش آموزان بخش اعظم جامعه ما به اضلاع رسانی نیاز و تحت تاثیر قرار می گیرند. آموزش و پرورش قریب به ۹۸۰ هزار نفر پرسنل دارد که در رتبه بندی شرکت کردند . از این تعداد ۹۰ هزار نفر جز کانون و اجتماع معلمان هستند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:مانند هرسال در هفته معلم، معلم نمونه انتخاب میشود، امسال نسبت به سالهای گذشته تفاوتی وجود دارد. که معلم دیگر خود را به عنوان کاندید معلم نمونه معرفی نمی کند و آموزش و پرورش در سال جاری از طریق ارزیابی های چندگانه معلم، دانش اموزان و اولیا معلم نمونه را شناسایی می کند.   

وی با بیان این که ۲هزار ۳۱۷ معلم به عنوان معلم نمونه معرفی شدند ادامه داد: از این تعداد حدود ۱۵۹ معلم دردر مقاطع مختلف تحصیلی حدود ۱۶۰ نفر در مراکز استانی و ۲۰۰ نفر در کیفیت بخشی(پرورشی،مشاوره، تربیت بدنی)،۲۰ معلم نمونه که از این تعداد حدود ۱۵ نفر معلم مقاطع ابتدایی متوسطه اول و دوم و۵ نفر در کیفیت بخشی کاندیدای معلم نمونه شدندو در روز دوشنبه با مقام معظم ر هبری، رییس جمهور و روسای قوا سه گانه دیدار خواهند داشت.

فرهادی گفت: ما با انتخاب معلم نمونه معلم منش ، خلاقیت در حوزه آموزش ، نوآوری ها را در معلمان تقویت کنیم و برای اولین بار در کانون های ارزیابی در مسیر ارزیابی معلم نمونه قرار گرفتند. معلم نمونه یک نماد است و همه معلم ها نمونه هستند زیرا معلمی مرخصی ندارد و در هر صورت باید در کلاس درس حضور داشته باشند. معلم در سه ماه تابستان باید به طراحی برنامه و عناوین می پردازد.

سخنگوی آموزش و پرورش عنوان کرد: مادر سال ۱۴۰۲ حدود ۶ هزار و ۷۶۸ مدرسه ساخته شده است و به این ترتیب هر هشت روز یک مدرسه ساخته شده است و است یک نهضت درمدرسه سازی است. در سال ۱۴۰۲ ۱۹۲ هنرستان ساخته شد و در اختیار مجموعه آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۰ سال درپخش شیر موقف ایجاد شده بود، افزود: درحال حاضر برای ۸ میلیون دانش اموز دوره ابتدایی در ۲۰۰ نوبت شیر توزیع شده است .

فرهادی بیان کرد: ۹۰۰ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش رتبه بندی شده است. ۱۸۵ هزار جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان، تربیت دبیر و آزمون استخدامی به بدنه آموزش و پرورش جذب می‌شوند.حدود ۳۲ هزار نفر هم در مقایسه با دوسال گذشته به بدنه آموزش و پروش جذب شده است. این میزان ردیف استخدامی از سال ۱۴۰۳ در مهر ماه ۱۴۰۳ حدود ۳ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تحصیل خواهند کرد،

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ در حوزه املاک آموزش و پرورش حدود ۶ هزار سند مالکیت صادر شده است که اکثر صدور این اسناد در استان خراسان رضوی، کردستان و سیستان و بلوچستان بوده است.

 سخنگوی آموزش و پرورش گفت: در مهر ماه ۱۴۰۳ما به جای دغدغه کمبود معلم به دنبال افزایش کیفیت فعالیت های آموزشی ، پرورشی در مدارس باشیم . حدود ۸۰ درصد مدارس ابتدایی ما تراکم جمعیتی در کلاس درس از ۲۴ نفر تا ۳۶ نفر دارند که ۴۷ درصد از کلاس های درس تراکم جمعیتی زیر ۲۶ نفر، ۳۸ درصد از کلاس های درس تراکم جمعیتی ۲۶ تا ۳۶ نفر است. کمتر از ۲ درصد کلاس ابتدایی ما در تراکم ۴۰ نفر را دارند

فرهادی گفت: تقریبا همه معلمان که در سامانه. مدارک خود را بارگزاری کردند، مشمول رتبه بندی شده اند و رتبه بندی برای دولت یک بار مالی دارد و این نشانگر توجه دولت به معیشت معلمان بوده است. در حوزه مسکن فرهنگیان تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی منعقد کردیم و بیش‌از یکصد هزار معلم در اولویت مسکن هستند. در ۱۸ استان زمین ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن آماده شده است.

وی افزود: خداست تحصیلی دانش آموزان یکی از ظریف ترین کارهای آموزش و پرورش است که در دوره متوسطه اول با بکارگیری توان مشاوره ای تحصیلی قرار گیرد که بسیار به نیروهای کیفیت بخشی و مشاوره بستگی دارد. ناظر به نوع اطلاع رسانی درباره مشاغل هم به تحصیلی مربوط است.

سخنگوی آموزش و پرورش گفت سال تحصیلی وابستگی شدیدی به اقلیم جغرافیایی دارد و باید متناسب با اقلیم  جغرافیایی سال تحصیلی را آغاز کسمو. در این راستا شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است و آموزش و پرورش باید پویا باید، سال ها است که سال تحصیلی  از مهر آغاز و در مردادماه به پایان می رسد و سه ماه  تابستان ثبت نام مدارس آغاز می شود. تقویم آموزشی برای تغییر درحال بررسی است اما همچنان تغییر آن تصویب نشده است.

منبع: برنا

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • معلم

    سلام
    البته عرض کنم اکثر معلم نمونه های استانی بااعمال نفوذ بر روی داوران از جانب مدیران مدارس خاص بوده جناب وزیر زیاد به کار هایی که انجام. می‌دهید غرّه نشود بی عدالتی در لایه های آموزش و پرورش بی داد میکنه

  • محمد

    حسود خودتان هستید
    کافر همه را به کیش خود پندارد

  • معلم زحمتکش

    چه تیتر زشتی برای خبر انتخاب شده

  • محمدی

    انتخاب معلم نمونه ملاک علمی ندارد

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر