در خرداد ماه سال ۱۳۸۷؛

جزئیات افزایش حقوق فرهنگیان اعلام شد

در خرداد ماه سال ۱۳۸۷ جزئیات افزایش حقوق فرهنگیان در سال تحصیلی ۸۸-۸۷ ، به سازمانهای آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ شد.

جزئیات افزایش حقوق فرهنگیان اعلام شد

بررسی اخبار سال های گذشته حوزه آموزش و پرورش کشور خالی از لطف نیست؛ چرا که فارغ از حس نوستالژی این سبک خبرها می توان فضای آن روزهای این حوزه را مرور کرده و نسبت به امروز مقایسه کنیم.

در اخبار خرداد ماه سال ۱۳۸۷ آمده است که: بر اساس مصوبه هفتم خرداد هیات وزیران در مورد تعیین ضریب جدول حقوق و افزایش حداقل و حداکثر حقوق مستخدمان شاغل و همچنین بازنشستگان و وظیفه بگیران و غیره، جزییات افزایش حقوق فرهنگیان اعلام شد.

بر اساس این گزارش، حقوق مبنای مستخدمان رسمی و پیمانی بر اساس ضریب ۴۹۰ ریال محاسبه و تعیین شده و ضریب افزایش سنواتی کارکنان نیز بر اساس نتایج ارزشیابی سالانه بر مبنای آخرین حقوق سال ۸۶ (حقوق مبنا به علاوه افزایش سنواتی) مورد محاسبه قرار گرفته است.

در آن سال میزان کمک هزینه عائله‌ مندی و اولاد به ازای هر فرزند (حداکثر تا سه فرزند) با توجه به افزایشهای موضوع این دستورالعمل‌ به ترتیب ۱۳۷ هزار و ۲۰۰ ریال و ۲۷ هزار و ۴۴۰ ریال تعیین شده است.

در این بخشنامه همچنین آمده است که فوق‌العاده ‌های موضوع بندهای (ب، پ، ت، خ) ماده ۳۹ قانون استخدام کشوری بر اساس حقوق مبنای جدید محاسبه می‌شود و دانشجویان متعهد خدمت نیز، مشمول افزایش ضریب موضوع بند یک این دستورالعمل‌ قرار خواهند گرفت.

افزایش فوق‌العاده شغل کارکنان برجسته اداری و آموزشی نیز که برابر مقررات مربوط بالاترین نمره ارزشیابی را کسب کرده‌اند، به مدت یک سال از اول مهر ۸۶ تا ۳۱ شهریور ۸۷ قابل اجرا خواهد بود.

رقم حداقل و حداکثر حقوق مستخدمان شاغل و بازنشسته نیز به ترتیب یک میلیون و ۶۵۰ هزار و ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال تعیین می‌شود که با توجه به مقررات مربوط قابل پرداخت است.

از ابتدای سال ۸۷، معادل مبالغی که در سال ۸۶ تحت عنوان "فوق‌العاده تعدیل" به شاغلان پرداخت شده است، به صورت مقطوع صرفا به سر جمع فوق‌العاده جذب آنها افزوده شده و فوق‌العاده تعدیل از احکام این افراد حذف می‌شود و این مبلغ در محاسبه سایر فوق‌العاده‌ها (نظیر فوق‌العاده ویژه و غیره) و سایر اقلام پرداختی مستمر کارکنان قابل احتساب نیست.

ضمنا بر اساس بند ۹ مصوبه یاد شده از ابتدای ۸۷، مبلغ مقطوع موضوع این بند در مورد مشمولان طرح طبقه‌بندی معلمان، مشمولان بخشنامه ۲۳۰ سال ۵۸ که در ادارات آموزش و پرورش به خدمت اشتغال دارند، مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای و مشمولان طرح طبقه‌بندی رسته بهداشتی و درمانی به میزان ۲۵ درصد و در مورد سایر شاغلان به میزان ۵۰ درصد افزایش می‌یابد و حکم قسمت اخیر این بند در مورد درصدهای مذکور نیز لازم‌الاجراست.

در ادامه این بخشنامه آمده است: بدیهی است حداقل فوق‌العاده جذب فرهنگیان (به ماخذ ۶۳ درصد) از مبلغ یک میلیون و ۳۹ هزار و ۵۰۰ ریال کمتر نخواهد بود.

طبق ماده ۱۴ آیین‌نامه اجرایی قانون بودجه سال ۸۷ کل کشور فوق‌العاده جذب مناطق کمتر توسعه یافته صرفا بر اساس فهرستی که بنا به پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور به تصویب هیات وزیران خواهد رسید، قابل پرداخت است؛ بنابراین در سال جاری فعلا پرداخت فوق‌العاده مذکور موضوع بخشنامه ۱۰ بهمن ماه ۸۵ و اصلاحات بعدی آن مجوزی ندارد.

علاوه بر این، بر اساس ضوابط بودجه سال جاری تمدید پیمان‌نامه کارکنان پیمانی که اشتغال به کار اولیه آن‌ها به استناد مجوزهای قانونی صورت گرفته و در سال گذشته نیز به صورت تمام وقت شاغل بوده‌ و از محل اعتبارات دولتی حقوق دریافت کرده‌اند، با رعایت سایر مقررات بلامانع است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • اندیشه

    سلام اصلا کلیات وجزئیات افزایش وکاهش حقوق ما فرهنگیان به سایت شما ربطی دارد ؟
    شمادر باره کارمندان دیگر سازمان ها هم این قدر پی گیرید ؟
    حقوق ما کم باشد بهتر از این است که شما سایت هادرباره آن نطر دهید .

  • ناشناس

    حالتون خوبه؟افزایش ۲۵سال پیش رو تیتر زدین؟؟؟!!!

  • ناشناس

    اقای وزیر مگه فرهنگیان گناه شون چیه که دیگه اعتباری براشون نگذاشتید هی میگید حقوق ،افزایش،تسهیلات فرهنگیان،،حالا وزرات نفت،برق،گاز ،اب،هی جار میزنند،؟؟هدف از اینکار چیه؟؟ خدا وکیلی،دیگه آبرو،مون نبرید خواهشا

  • ع ر

    هدف شما از تکرار خبر سال ۸۷ دقیقا چیه

    متاسفم که برای شعور مخاطب هیچ ارزشی قائل نیستید

  • محمد

    چرا درباره خدمتگذاران آموزش وپرورش حرفی نمیزنید چطور با این حقوق کم زندکی کنیم وقتی حقوقمان آنقدر کم است که همیشه پیش بچه هایمان سرافکنده ایم چرا اینقدر بی عدالتی در جامعه ما وجود دارد

  • ناشناس

    همش معلما

  • حمیدرضا رستاقی

    آدم باید خیلی عوضی باشه که سر تیتر خبر را افزایش حقوق فرهنگیان بزنه ، بعد بیاد از سال ۱۳۸۷ براش چرتکه بندازه
    چه چیز شما نسبت به سال ۸۷ ثابت بوده که حقوق فرهنگیان را با اون سال مقایسه میکنید
    خیلی بی شرم هستید با این حرفاتون
    برید خجالت بکشید و از خدا بترسید که به خاطر کلیک کردن پیام دروغ بخواهید دوریال کاسب بشید
    بدونید که هیچ کدام از فرهنگیان از این پولی که عاید شما میشه راضی نیستند و خیلی بد جواب آن را تو زندگی خواهید پید

  • سهیلا

    اصلا چرا در رابطه با فرهنگیان حرف می‌زنید. شرکت نفتی ها با حقوق کلان چرا ساکتی.

  • ناشناس

    درباره معلمین بازنشسته مهر ۴۰۰ ورتبه بندی آنان رسیدگی شود

  • رص

    چرا فقط حقوق فرهنگیان همیشه در راس اخبار است ولی از حقوق دیگر ارگانها خبری نیست

  • رص

    چرا از پاداش بازنشسته ها بعداز یکسال خبری نیست اما تمام ارگانها بعداز یک ماه بازنشستگی پاداش آنها دادهم میشود اینها را در راس خبرهاتون اعلام کنید

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر