تیتر کوتاه بررسی کرد؛

با دیدن این غذاها حالتان بد می شود + عکس

در این گزارش با برخی از عجیب‌ترین و غیرمعمول‌ترین غذاهای دنیا آشنا می شویم.

با دیدن این غذاها حالتان بد می شود + عکس

به گزارش تیتر کوتاه - غذا به عنوان یکی از اصلی‌ترین نیازهای انسان همیشه نقش مهمی در زندگی و فرهنگ‌های مختلف دارد. در هر گوشه‌ای از جهان، مردم با ترکیب مواد اولیه گوناگون و روش‌های پخت متنوع، غذاهایی را خلق کرده‌اند که طعم‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. با این حال، برخی از این غذاها به قدری عجیب و غیرعادی هستند که ممکن است شما را شگفت‌زده یا حتی وحشت‌زده کنند. از حشرات سرخ‌شده گرفته تا تخم‌های پرورده در خاکستر، این غذاها نه تنها ذائقه‌ها را به چالش می‌کشند، بلکه نمایانگر تاریخچه، سنت‌ها و فرهنگ‌های متنوعی هستند که در سراسر دنیا یافت می‌شوند. 

ساناکجی – کره جنوبی

ساناکجی غذایی است که از پاهای در حال تکان خوردن اختاپوس تهیه می‌شود؛ تازه و خام با کمی روغن کنجد سرو می‌شود. مکنده‌های روی پاها می‌توانند به گلوهای افرادی که این غذا را می خورند بچسبد.

ساناکجی

هارکارل – ایسلند

در حین خوردن این غذا نفس خود را حبس کنید، زیرا این غذای ایسلندی از گوشت تخمیر و فاسد شده کوسه‌ تهیه می‌شود. لاشه کوسه در یک گودال کم‌عمق قرار داده می‌شود، با شن پوشانده شده و پس از آن با سنگ‌ها به لاشه فشار وارد کرده و برای چند ماه به حال خود رها می‌شود تا تخمیر شود. سپس خشک شده، و پس از برش زدن آن برای سرو آماده می شود.

هارکال

سوپ لانه پرنده – جنوب شرق آسیا

این غذای گران قیمت جنوب شرق آسیا از شاخه‌های درختان تهیه نمی‌شود، بلکه از بزاق پرندگان تهیه می‌شود. بزاق در معرض هوا که در بالای صخره‌ها ساخته و خشک می‌شود. این ماده توسط صخره‌نوردان برداشت شده و به یک سوپ اضافه می شود که به نظر می‌رسد طعم و حس آن شبیه به سوپ تخم‌مرغی است!

سوپ-لانه-پرنده

نوشیدنی سوردو – کانادا

نوشیدنی سوردو از داوسون سیتی از شمال کانادا می‌آید نحوه سرو این نوشیدنی عجیب اینگونه است که یک لیوان از نوشیدنی دلخواه شما و یک افزودنی کوچک دیگر! (تنها یک انگشت مومیایی انسانی. تنها یک قاعده برای کسانی که می‌خواهند این چالش نوشیدنی را تجربه کنند وجود دارد) «می‌توانید سریع بنوشید، می‌توانید آرام بنوشید، اما قانون نوشیدن این نوشیدنی این است که لب‌ها باید با این انگشت تماس داشته باشند!»

انگشت-مومیایی

اکزامولز – مکزیک و آمریکای مرکزی

اکزامولز لاروهای نوعی مورچه است که تخم‌هایش را در ریشه‌های گیاهان آگاو می‌گذارد. این لاروها برداشت شده و به عنوان خوراکی محبوب برای تاکوها یا املت‌ها استفاده می‌شود و به نظر می‌رسد طعمی شبیه به بادام و بافتی شبیه به پنیر کاتیج دارد و گویا مغذی است!

اکزامولز

کاسو مارزو – ایتالیا

چه کسی پنیر ایتالیایی خوب را دوست ندارد؟ کاسو مارزو، که به نام «پنیر کرم‌دار» نیز شناخته می‌شود، کمی چرخش فاسد دارد. پنیر برای مگس‌ها باز گذاشته می‌شود تا تخم‌گذاری کنند، جایی که کرم‌ها به داخل پنیر می‌روند تا «طعم را تقویت کنند». شما می‌توانید پنیر داغ و سوزان را با یا بدون کرم‌هایی که هنوز در آن می‌چرخند بخورید. شما چه خواهید کرد؟

کاسو-مارزو

کوی – پرو

همستر به عنوان یک حیوان خانگی در ذهن همگی جای گرفته است؛ اما وقتی به پرو سفر می‌کنید، سعی کنید به آن فکر نکنید، چون خوکچه هندی کبابی (که به نام «کوی»، نژاد بزرگتر آن نیز شناخته می‌شود) غذای اصلی و اصیل این منطقه است و معمولاً به صورت کامل سرو می‌شود.

کوی

سالاد امبروزی – ایالات متحده آمریکا

این غذای مغذی از ژله، که برای آمریکایی‌ها همان جلا نام دارد، با میوه‌هایی مانند نارنگی و آناناس، خامه زده شده و مارشمالو تهیه می‌شود.

سالاد-امبروزی

کانگورو – استرالیا

استرالیایی‌ها به روش خاص خود غذا می‌خورند و ذائقه عجیبی دارند، به قدری خاص که واقعا از نشانه ملی خود، دوست ما اسکیپی کانگورو استفاده می‌کنند. غذای محبوب آنها گوشت کانگورو است که به صورت استیک آن را سرو می کنند و یا حتی به عنوان یک همبرگر لذیذ.

همبرگر-با-گوشت-کانگورو

ساندویچ آناناس – آفریقای جنوبی

امکان داشت در ادامه این لیست با حیوان یا حشره‌ای نادر مواجه شویم اما ترجیح دادیم  اما این بار چیزی ساده‌تر و ملایم تر برای پایان دادن به این لیست عجیب و غریب انتخاب کرده‌ایم؛ ساندویچ آناناس از آفریقای جنوبی. این ساندویچ از یک برش ضخیم آناناس قرار گرفته بین دو تکه نان با مقدار زیادی کره نمکی تهیه می‌شود.

ساندویچ-آناناس

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر