هزاران کودک ایرانی از تحصیل محروم شدند!

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۲ _ ۱۴۰۳ حدود ۲۱۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی داشتیم که پیگیری شده‌اند و حدود ۳۱ هزار نفر از این کودکان طی سال تحصیلی جذب شده‌اند.

 هزاران کودک ایرانی از تحصیل محروم شدند!

رضوان حکیم زاده اظهار داشت: ۱۶۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل داریم که از این میان برخی بیماری صعب‌العلاج دارند.

 وی ادامه داد: درصد اندکی از کودکان فوت می‌کنند و این آمار در وزارت بهداشت ثبت می‌شود و هنوز سامانه‌های وزارت بهداشت و آموزش و پرورش با هم مرتبط نیستند بنابراین آمار به طور دقیق مشخص نمی‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۶۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل داریم که از این میان برخی بیماری صعب‌العلاج دارند.

وی در گفت وگویی درباره کودکان بازمانده از تحصیل افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۲ _ ۱۴۰۳ حدود ۲۱۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی داشتیم که پیگیری شده‌اند و حدود ۳۱ هزار نفر از این کودکان طی سال تحصیلی جذب شده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد موالید، منبع اصلی شناسایی کودکان واجب‌التعلیم است، ما براساس شماره ملی، کودکانی را که به سن ۶ سالگی می‌رسند با آمار ثبت‌نام تطبیق می‌دهیم و تعدادی که خارج از سیستم ثبت‌نام هستند را جزو بازماندگان می‌دانیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: درصد اندکی از کودکان فوت می‌کنند و این آمار در وزارت بهداشت ثبت می‌شود و هنوز سامانه‌های وزارت بهداشت و آموزش و پرورش با هم مرتبط نیستند بنابراین آمار به طور دقیق مشخص نمی‌شود.

حکیم زاده یادآور شد: آمار سال گذشته ۵۱۳۹ کودک با اینکه جزو موالید ثبت احوال بودند که در مدارس ثبت‌نام نکرده بودند، اما پس از پیگیری معلوم شده که فوت شده‌اند و برخی هم دارای معلولیت خاص بودند که امکان حضور در مدرسه را نداشته اند.

منبع: فرارو
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر