این استان ها منتظر رگبار باران باشند

کارشناس سازمان هواشناسی از پیش‌بینی رگبار باران در ۶ استان کشور طی امروز خبر داد.

این استان ها منتظر رگبار باران باشند

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز شنبه ۱۷ شهریورماه در بخش‌هایی از استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و ارتفاعات البرز و همین‌طور جنوب شرق استان فارس رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، این در حالی است که بارندگی‌ها از ساعات اولیه صبح در رشت و ساری آغاز شده است.

وی افزود: طی ۵ روز آینده در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. روز گذشته نیز در ساعات بعدازظهر گزارش بارندگی از ارتفاعات هرمزگان و مناطقی از استان فارس داشتیم.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: روز‌های یکشنبه و دوشنبه در ارتفاعات البرز و روز سه‌شنبه در مناطقی از شمال غرب از جمله مناطق شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز رگبار‌های پراکنده رخ خواهد داد.

رفیعی ادامه داد: همچنین وزش باد نسبتاً شدید و شدید برای امروزوفردا در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور و استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده‌اند، پیش‌بینی‌شده است. در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه نیز مناطقی از شرق و جنوب شرق و روز چهارشنبه نوار شرقی کشور همین شرایط را خواهد داشت که در برخی موارد نیز ممکن است منجر به خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا شود.

وی در ادامه اظهار کرد: از روز یکشنبه تا روز سه‌شنبه نیز دمای هوا در نوار شمالی کشور به‌تدریج افزایشی خواهد بود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: آب‌های دریای خزر، دریای عمان و تنگه هرمز هم برای امروز مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی ادامه داد: تهران نیز امروز در ساعات بعدازظهر افزایش باد خواهد داشت و بیشینه دمای امروز تهران به ۳۲ درجه خواهد رسید که نسبت به روز گذشته کاهش ۳ درجه‌ای را نشان می‌دهد.

 

منبع: میزان
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر