ثبت شکایت از تماس های تبلیغاتی مزاحم آغاز شد
سرپرست معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات از ایجاد امکان ثبت شکایت از تماسهای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ خبر داد.
به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، سید محمد امامی گفت: براساس مصوبه ۳-۳۵۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه خدمت محتوای تماس صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی ممنوع است و دارندگان پروانه ارتباطی و فناوری اطلاعات موظف هستند از راهیابی اینگونه تماسها در شبکه خود جلوگیری کنند.
وی افزود: در راستای اجرای این مصوبه، امکان ثبت شکایت از این تماسها ایجاد شده و مشترکین سرویسهای ارتباطی در صورت دریافت تماسهای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته میتوانند در سامانه ۱۹۵ به آدرس https://۱۹۵.cra.ir شکایت خود را ثبت کنند.
امامی درباره نحوه ثبت شکایت در این سامانه عنوان کرد: مشترکینی که تماس های تبلیغاتی صوتی را دریافت می کنند پس از اطمینان از اینکه شماره تماس گیرنده به کدام اپراتور مربوط می شود، میتوانند با تماس با شماره ۱۹۵ یا مراجعه به این سامانه و با انتخاب دستهبندی تلفن ثابت، انتخاب سرویس مکالمه، انتخاب اپراتور و تماس صوتی تبلیغاتی برای ثبت شکایت مربوط به تماسهای صوتی تبلیغاتی اقدام کنند.
نظر شما