خبر مهم درباره بودجه فرهنگیان و مدارس

بودجه ۱۴۰۲ ساخت مدارس در مناطق محروم از محل ملی حذف و به ردیف بودجه های استانی اضافه شد.

خبر مهم درباره بودجه فرهنگیان و مدارس

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره ردیف اعتبارات ساخت مدارس مناطق محروم که سال گذشته ۵۶۰۰ میلیارد تومان بود اما تخصیص پیدا نکرد و در بودجه ۱۴۰۲ حذف شد، اظهار کرد: این ردیف محرومیت زدایی که ابتکار خیلی خوبی بود و اعتباری را خاص مناطق کم برخوردار قرار داده‌بود توانست یک سری کارهایی را در مناطق محروم آغاز کند. محل اعتباری آن از محل هدفمندی یارانه ها بود که سال گذشته با مشکل تخصیص مواجه شد.

خان محمدی افزود: با توجه به اینکه این درآمدها محقق نشد دولت در ایام ‌آخر سال با تلاشی که مجدانه انجام داد تقریبا در این ردیف اعتباراتی را جذب کرد. از ۵۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار ۲۸۰۰ میلیارد تومان توانستیم جذب کنیم. درست است یک سال این اعتبار تخصیص نیافت  اما شب عید اعتباری تخصیص پیدا کرد و پروژه‌ها فعال شده است. مثلا پروژه ۴۰ کلاسه شهید سلیمانی در کرمان و پروژه هایی از این جنس انجام شد. در بودجه ۱۴۰۲ این امر از محل ملی حذف شد اما با ابتکاری که دولت و مجلس به کار بردند در بودجه‌های استانی قرار گرفت. ۱۵ هزار میلیارد تومان برای همه دستگاه‌ها در بحث محرومیت زدایی قرار گرفته است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر اینکه درواقع بودجه ساخت مدارس مناطق محروم از بودجه ۱۴۰۲ حذف نشده بلکه نوع الگوی ارائه آن تفاوت کرده است، ادامه داد: با تدبیر انجام شده این اعتبار به صورت کلی در ردیف های استانی برای همه استان‌ها در دستگاه‌های مختلف نشسته است.  قاعدتا پروژه جدید از این محل آغاز نمی کنیم اما سعی می‌کنیم پروژه‌های نیمه تمام را در اولویت قرار دهیم و امیدواریم سهم بیشتری از این اعتبار جذب مدرسه سازی شود. سال گذشته توانستیم اعتباری را برای این مدارس که چالش ما هستند از محل تهاتر نفت جذب کنیم. دستگاه سازمان نوسازی خود را موظف می داند که از هر ظرفیتی برای جذب اعتبارات استفاده کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر