دستور ویژه برای فرهنگیان درباره حجاب

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، راهبردهای آموزش و پرورش برای ترویج و گسترش عفاف و حجاب را تشریح کرد.

اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جلسه ستاد عفاف و حجاب به تشریح سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش برای ترویج عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: آشنایی دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان با مؤلفه‌های تعلیم و تربیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که وزیر آموزش و پرورش هم بر بهسازی نیروی انسانی و همچنین پیاده‌سازی سند تحول تأکید داشته و تحقق این دو موضوع را وعده داده است.

معاون پرورشی و فرهنگی به مهم‌ترین راهبردهای آموزش و پرورش برای ترویج و گسترش عفاف و حجاب پرداخت و گفت: ایجاد گفتمان مثبت و سازنده بین دانش‌آموزان، پاسخگویی مربیان و مبلغان به سؤالات دینی آنان در جلسات پرسش و پاسخ، تبیین اهمیت و ضرورت عفاف، حجاب و حیا در کتب درسی و اهتمام به نگرش مثبت نسبت به زیباشناختی عفاف و حجاب در دستور کار است.

وی به اهمیت رعایت پوشش اسلامی فرهنگیان در مدارس و فضاهای پرورشی اشاره و تصریح کرد: آموزش احکام شرعی به دانش‌آموزان با استفاده از چهره‌های علمی، مذهبی و ایثارگران در برنامه‌ها دیده شده است.

جانشین ستاد عفاف و حجاب وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تبیین سبک زندگی ایرانی- اسلامی، غنی‌سازی اوقات فراغت، آموزش و ساماندهی معلمان و مربیان، برگزاری دوره‌های آموزشی، انجام مطالعات پژوهشی و پایش‌های علمی از رویکردها و برنامه‌های آموزش و پرورش در خصوص عفاف و حجاب است.

وی به اجرای مصوبات ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی در محورها، مستندات ساختاری، آموزشی و معرفتی، فرهنگی و هنری، تبلیغی و ترویجی اشاره کرد و گفت: برای هر کدام از مصوبات بیست‌ویک گانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در آموزش و پرورش متولی و مسؤولی مشخص شده است.

جانشین ستاد عفاف و حجاب وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش همواره به دنبال ایجاد فضای امن و مناسب تربیتی است تا دانش‌آموزان در محیطی آرام و سالم در موقعیت‌های تربیتی قرار گیرند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر