سونامی افسارگسیخته جراحی پلاستیک نگران کننده شد

رواج پدیده قیافه‌های کپی پیستی در ایران زنگ خطری جدی

سونامی افسارگسیخته جراحی پلاستیک نگران کننده شد

وب سایت رکنا به نقل از رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران از رواج پدیده قیافه‌های کپی پیستی در ایران خبر داده است.

دکتر بابک نیکو مرام:

* ما به عنوان انجمن علمی جراحی پلاستیک کشور زنگ خطر جدی در مورد تغییر قیافه های مردم را حس کردیم که این امر منجر به تغییر فرهنگ عمومی مردم در بلند مدت و عوارضات بهداشتی و درمانی ناشی از آن در آینده می شود.

* (با اشاره به اینکه قیافه اصیل ایرانی در خطر تهدید جدی قرار گرفته است): اگر جلوی سونامی افسارگسیخته جراحی پلاستیک گرفته نشود تمامی منابع مالی و انسانی نظام بهداشت و درمان کشور را می بلعد و ما در آینده با بحران نیروی انسانی متخصص رو به رو خواهیم بود.

* در کشورهای دیگر با این پدیده به شیوه دیگری برخورد می شود و اینکه مسوولان خیلی دیرهنگام و با اکراه به این مساله نگاه می کنند برای ما بسیار دردناک است و عقیده ما این است که مطابق با مدل های خارجی باید تصمیم گیری در این مورد را به عهده انجمن های تخصصی بگذارند.

* (با اشاره به اینکه قیافه های «کپی پیست» در خیابان رو به رو هستیم): گردش مالی بالا در این حوزه باعث شده است تا افراد سودجو و غیرمتخصص بسیاری وارد این حوزه شوند و به همین دلیل لازم است که نهادهای نظارتی و متولی نسبت به ساماندهی این حوزه اقدامات جدی تری انجام دهند.

 

منبع: رکنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر