معلم خصوصی | تدریس خصوصی

نگذاریم این پول به فرهنگیان برسد / حقشان نیست

به جای دادن پول به معلم خصوصی، بهتر است برای دانش اموز خودمان برنامه ریزی تحصیلی داشته باشیم.

نگذاریم این پول به فرهنگیان برسد / حقشان نیست

سوالی که ممکن است بسیاری از پدر و مادرها از خود بپرسند این است که معلم خصوصی باری دانش آموز خود بگیریم یا نه؟ آیا اگر تدریس خصوصی نباشد، کودک یا نوجوان ما درس نخواهد خواند؟ اصلا معلم خصوصی چه تاثیری بر درس دارد؟ اگر این سوالات ذهن شما را هم درگیر کرده حتما باید تا آخر این مقاله همراه تیتر کوتاه باشید:

برای اینکه بدانید به معلم خصوصی برای درس نیاز دارید یا نه اول باید به سطح و مهارت خود در آن درس ها نگاه کنید. اگر دانش آموزی دارید که در یادگیری مفاهیم اولیه دروس مشکل داشته و نمی تواند با دروس ارتباط برقرار کند قطعا نیازمند به آموزش اضافه است. البته این شامل اغلب افراد نمی شود و تعداد کمی از محصلان در یادگیری مفاهیم ممکن است ضعف داشته باشند.

تاثیر معلم خصوصی در کنکور کمی متفاوت است. در کنکور تست های تخصصی از یک مبحث مورد توجه قرار می گیرد  و دانش آموز برای حل کردن آنها نیاز دارد که مفاهیم را به صورت تستی و کامل یاد گیرد.

در این شرایط او باید یا برای تستی خواندن کل کتاب و با برای مباحثی که در آن مهارت ندارد اقدام کند، که آموزش تخصصی ببینید.

حالا بعضی از دانش آموزان هستند که  با معلم تاثیرپذیری بالایی دارند و برخی نیز هستند که آموزش مفاهیمی که نمی دانند

را با کلیپ ها و پکیج های آموزشی جایگزین می کنند. این ها همه زمانی اتفاق می افتد که فرد به خوبی خودش را بشناسد و متوجه باشد با کدام روش آموزش، بهتر متوجه مباحث می شود.

چه نوع افرادی نیاز به معلم خصوصی دارند؟

نوع اول کسانی هستند که اصلا نمی توانند با معلم کلاس درسی خود ارتباط برقرار کنند و برای همین بعد از کلاس درسی نیازمند یک معلم خصوصی هستند.

نوع دوم کسانی هستند که در فهم مطالب مشکلی ندارند ولی در حل سوالات به خصوص سوالات تستی مشکل دارند و نمی توانند به این سوالات جواب درست بدهند. این دسته از افراد باید برای معلم خصوصی اقدام کنند تا به طور تخصصی با آنها تستی کار کند.

نباید فراموش کرد که حل سوالات تستی بسیار مهم است چرا که سوالات کنکور بسیار تخصصی و سخت هستند و برای همین نمی شود فقط به دانستن کلی مفاهیم اکتفا کرد و باید در حل سوالات تستی هم مهارت داشته باشید تا در کنکور آماده تر حاضر شوید.

نوع سوم کسانی هستند که نمی توانند مطلبی را آموزش ببینند به خاطر اینکه در سال گذشته در این مبحث ضعف داشته اند

و حالا نیز نمی توانند با ادامه آن مبحث ارتباط برقرار کنند و دچار مشکل می شوند. این دسته نیز برای دانستن مفهوم قبلی مباحث باید به معلم خصوصی رجوع کنند و با دانستن آن مفاهیم به مهارت بالا برسند. اما همیشه هم معلم خصوصی نمی تواند به کمک شما بیاید و بعضی مواقع می تواند نه تنها کمک بلکه به شما ضربه نیز بزند.

فواید و خطرات معلم خصوصی

طبعا معلم خصوصی فوایدی مثل تدریس خوب و مجدد درس ها دارد و می تواند مباحث را در سطح جزئی تر به فرد آموزش دهد. همینطور می تواند به دانش آموز انگیزه بیشتر برای بالا رفتن مهارت های سواد آموزی و ارتقا اعتماد به نفس او را بدهد.

اما از طرفی داشتن معلم خصوصی معایبی نیز دارد. اگه فرد همیشه معلم خصوصی داشته باشد دیگر نسبت به محتوای کلاس ها و مدرسه بی توجه شده و فکر می کنید که محتوای کلاس درسی زیاد مهم نیست.

از طرفی بسیاری از فرهنگیان هستند که سعی می کنند با تبلیغات روی فرد تاثیر بگذراند و کاری بکنند که دانش آموز فکر کند قطعا نیاز به آموزش دارد. شاید واقعا فرد در آن درس مشکلی هم ندارد ولی برای اینکه در معرض صحبت های این افراد قرار گرفته  فکر می کنید به معلم خصوصی نیاز دارد.

همین نوع تفکر کاری می کند که او هزینه زیادی برای معلم خصوصی خرج کرده و پولش هدر برود. به غیر از دست رفتن سرمایه زمان نیز از دست می رود! به خاطر چیزی که نیازی به آن نبوده است.

نظر رتبه برتر ها در مورد معلم خصوصی

اما بهتر است مثل همیشه که سعی می کردیم از نظر رتبه برترها استفاده کنیم، اینجا هم نظرشان را در مورد معلم خصوصی بدانیم. با تحقیق و بررسی متوجه شدیم که خیلی از رتبه برتر ها سعی می کردند خودشان با توجه زیاد به کتب درسی و با کتب کمک آموزشی مطالب را در ذهنشان بسپارند و تنها بعضی از رتبه برتر ها برای بالا بردن سطح تست زنی و یادگیری بعضی از نکات مفهومی و عمیق درس به سراغ معلم های خصوصی رفتند.

هرچند به هیچ وجه نمی توانیم همه افراد را به یک چشم نگاه کنیم و هر شخص باید طبق چیزی که از خود می داند و تحلیلی که از خود دارد متوجه شود که به معلم خصوصی نیاز دارد یا نه اما روی هم رفته سعی کنید با ایجاد تمرکز و برنامه ریزی روی تخصیل فرزاندانتان، از خرج اضافه بپرهیزید.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    شهر خبر!خیلی خیلی آشغالی.در کودکیتان چه خاطره ی بدی از معلمتان داشتید؟!

  • ناشناس

    شما اگه مردی بلو جلو اختلاس اقا زادهاتون بگیرید برید جلوی دزدی اای آشکار مسئولان خرد و کلان نظام رو بگیر،،حااا گیرم معلمی خصوصی هم کار کنه از نون شما حرامزاده ها خیلی خیلی حااله

  • محمد بحرانی

    چقدر بدبخت و حقیری که حتی به گرسنه ترین قشر اجتماع هم حسادت می کنی

  • ناشناس

    تو گوه بخور

  • مریم

    کلاس های فوق برنامه و خصوصی و مدارس غیر انتفاعی در اختیار ابرقدرتهای آموزش و پرورش هست دست ما معلم های معمولی به اونها نمی‌رسه البته خدارو شکر

  • ناشناس

    دودها
    هرکسی از خواب زود بیدار میشه .
    برای فرهنگیان کدخدایی میکنه......

  • معلم

    اصلا این مطلب محتوای مستندی نداشت کاملا مخالفم

  • ناشناس

    خدا لعنتتان کنه آموزش وپرورش را به گند کشاندند به معلمان سال ۸۶ گفتید نمره ۶ رو ده کنید تا همه بیسواد باشن وبعضی از این معلمان سو استفاده چی مثل فیزیک و شیمی وریاضی وعربی وزبان به بچه ها پیشنهاده کلاس خصوصی بدن الهی همه اینا لعنت شن البته که همین اینا راحت بچه هاشون خارج میره با پول حرام مثل این گدا زاده های مسولان کثافت

  • رضا

    طبق معمول چرت وبی ارزش

  • ناشناس

    وقتی حقوق معلم کم باشه،ورتبه بندی هم بد باشه،معلم هم درست درس نمیده.وخانواده ها مجبورند با همون معلم هماهنگ کنند وکلاس خصوصی بگیرند.
    کار از ریشه خراب است .معلم باید بهش بها داد.چون مملکت به دست معلم ها ساخته میشه.وشغل معلمی شریف هست.

  • ناشناس

    جناب دشمن معلمان و فرهنگیان, آیا اصلاً عقل توی کلت هست؟ که فکر میکنی هر کس تدریس خصوصی می کند از فرهنگیان هست ،قریب به 90 درصد این افراد معلم نیستند و از کسانی هستند که یا دانشجو بوده و یا از فارغ‌التحصیلان دانشگاه ها هستند که بیکار بوده و شغلی ندارند .

  • ناشناس

    لعنت بهت برای تیترت....

  • ناشناس

    تمامی آموزشگاهها و مدارس غیر انتفاعی سهم دارن

  • ناشناس

    بیچاره ها بیاره بده به شما بخورید لااقل معلمان نون حلال می برند حقشون که دولت و شما نمی گذارید بدستشون برسه خودشون هم بزحمت در میارن اونو هم بخورید

  • ناشناس

    یعنی خاااااااااااااااااااااااااااااگ بر سرت

  • احمد

    شما رسانه ی مفت خور ک از بیت المال ارتزاق میکنی و ضد همین مردم مقاله می نویسی و کار میکنی چطور؟؟ آیا شایستگی دریافت پول داری؟؟ البته انتظاری غیر این از شما نیست

  • ناشناس

    بايد از وضعیت آموزش رسمی و غیررسمی بسیار متاسف باشیم ، وقتی ارکان نظام آموزشی فدای سیاست زدگی و محدودیت های خواسته و ناخواسته شود و شاهد بهم ریختگی و هرج و مرج هدفمند هستیم، نتیجه اش می‌شود همین بازار مکاره!! هیچ چیز در جای صحیح خودش نیست، دلسوزان و کاربلدها را خفه کرده ایم و کارهای نمایشی و سیاسی بجای برنامه ریزی صحیح قرار گرفته است. سلایق عجیب و غریب و مخرب حاکم بر سرنوشت جامعه ی فرهنگی است. و... باید خون گریست.

  • ناشناس

    چقدر زیبا جانانه حساب شده دراین گفتار به معامان تاخته شد چه از آن کسی که این تیتر را زده است و چه از کسانی که بسیار غیر علمی المعلم دفاع کردند اصلی در جامعه شناسی تبلیغات است که اگر می خواهی کسی را از ریشه خراب گنی خوب به او نتاز در عوض سعی کن از او بد دفاع کنی مانند قشر گرسنه افراد بد بخت بیچاره و غیره الحق که جامعه چه پر درد است از معلم که حتی دفاع از معلم با تحقیر او انجام می شود

  • رضا

    خیلی بی محتواد و مغرضانه و مسخره

  • سهیل

    احه بیشعور معلم انقدر از صبح تا ظهر تو سرش صدا میاد و خسته میشه که دیگه حوصله کلاس خصوصی نداره. گوه به اون کلاس خصوصی و گوه به اون فکر که این فکرا هزش تراوش بشه. برو گمشو بدبخت حقیر.

  • سعید جنگی‌زهی

    کاش به جای معلم خصوصی،حسود خصوصی نامت می گذاشتن،معلمی واقعی هم فرزند تووخودش را به جای که باشه رسونده،حالا این انصاف موجودات بارحم دیگر معلمان آینده راامیدوارمی کنه نه حسودان ،سگ صفت

  • سعید

    باید به عرض این نویسنده عزیز، کم آگاه برسانم که، کلاسهای خصوصی و کنکوری مختص فرهنگیان نیست، تعداد زیادی از ا فراد تحصیل کرده نیز هستند که به دلیل تسلط یا تجربه اقدام به برگزاری کلاس های خصوصی و کنکوری می‌کنند. آیا آنها نیز جزء خانواده فرهنگیان محسوب می‌شوند، درضمن تمام این مطالبی که ذکر شده، یک معلم قبل از شروع کلاس خصوصی به خانواده و دانش آموزان گوش زد میکند. و این مطلب، مخصوصا با این سرتیتر، فقط از فکر و زبان کسی قابل بیان است، که کمبود خواننده برای نوشته هایش دارد و یا انسانی است، که با بخل قصد بدبینی خانواده ها را از فرهنگیان دارد.

  • آریا


    این سایت مزخرف فقط میخاست تعداد پست هاش بره بالا که موفق شد.

  • ناشناس

    همین هایی که نوشتی صدقه سر معلمت بوده که تونستی بنویسی وگرنه از پدر و مادرت که یاد نگرفتی که حالا غلط زیادی میکنی مفت خور بدبخت .

  • ناشناس

    واقعا متاسفم برای این تیتر یت

  • ناشناس

    کسی که هدفش درس باشه براش مهم نیست معلم تو کلاس باشه یا خصوصی درس بده

  • CR7

    یعنی فاتحه ی درگاه خبری و تیتر و اخبارتو باید خوند کم مونده مجله ی دوزاری هم بیاد بخاطر بازدید خبر پوکیدش همچین تیترایی بذاره

    • افشین متضرر

      اهای عدالتیان که نظردادی
      حرف مفت میزنی خوداین سایت فیکه حالاتوبااین فامیل قلابیت مثلاداری حرف حق وعدالت میزنی درمملکتی که کدخدامرغابیست انتظارداری معلم معجزه بکنه
      فرورردین هم بیخرد سیزده روزرسمی تعطیله نه بیشتر،
      معلم حاضره تابستونم کارکنه بشرطی حقوق مکفی بدن
      ضمنانادان پنجشنبه تصویب دولت شده وخیلی ارگانهاتعطیلیشو دربرنامه کارشون دارن مثل برخی کشورهاکه دوروزدرهفته تعطیلی دارن،
      بدبخت بالای مملکت دارن حق تووجامعه وهمین اقشارمحترم فرهنگیان رومیخورندمیبرن کانادا..
      یاکه میدن کشورای عرب و..
      حالاتووسط معرکه دنبال ...میگردی،عاقلان رااشارتی کافیست..
      ألالعنة الله علی القوم الظالمین..

  • ناشناس

    چیه می خواهی کتاب کمک آموزشی بفروشی که بر ضد معلم خصوصی تبلیغ میکنی خوشنختانه سطح فکرو بینش اولیا آنقدر بالا رفته که تشخیص بدهند برای پیشرفت و یادگیری فرزندشان معلم خصوصی بگیرند یا نه و برای پولشان هم ارزش قایل هستند تو برو برای خودت فکردیگری بکن

  • م ک

    خااااک تو گور بابات
    فرهنگی لرین داشی توش سون باشوزا

    • ناشناس

      فرهنگیان و نظامیان در مجلس نمایندگان بیشتری دارند متاسفانه بی لیاقت هستند تاحال به معیشت فرهنگیان . ارتشی ها کاری نکرده اند .....

  • ناشناس

    والا خسته شدیم ازبس پول معلم خصوصی دادیم وقتی هم اعتراض میکنیم همین معلم میگه چقدر مگه حقوق میگیرم ببام زیاد چونه بزنم.این مدل معلم هم داریم

  • عدالتیان

    متاسفانه اگر معلم خصوصی نگیری بچه در کلاس ششم هم نمی تواند اسم خودش را بنویسد زیرا مردودی نداریم معلما هم بخاطر اینکه تدریس خصوصی کنند چیزی یاد نمی دهند و دل سوزی ندارند سه ماه تابستان بعلاوه یک ماه نوروز بعلاوه یکماه تعطیلات رسمی بعلاوه پنجشنبه و جمعه و آلودگی هوا گرما و سرما تعطیل روز ۴و نیم ساعت کلا در سال ۴ ماه به مدرسه میروند

  • ناشناس

    مگر قبلن ها معلم خصوصی بود، مطالب کتاب ونحوه تدریس وسواد معلم، باید طوری باشد که دانش آموز، احتیاح به معلم خصوصی نداشته باشد، مگر درموارد خاص!!؟

  • ناشناس

    جدیدا معلم سر کلاس هیچ فعالیتی ندارد و فقط فکر کلاس خصوصی هستند از طرفی نیز با همسان‌سازی حقوقهای آنچنانی می گیرند آموزش و پروش کجای این قضیه قرارداره؟

  • یعقوب عبدالله ز

    آخه بیسواد مطلب نداری خفه خون بگیر دیگه واجبه هزیان بگی

  • لطفعلی زاده

    سلام. لطفا به مردم اطلاعات اشتباه ندهید. معلم با وجدان جونش رو هم برای شاگرد می گذارد . کتابهای تالیف شده مدرسه با ساعات تدریس نمی خونه و دبیر وقت کم داره . بعضی دروس هم پیش نیاز میخوان که بچه توی اون درسها ضعیف است . و .... همه چی دست به دست هم میده تا بازده کلاس درس مدرسه پایین بیاد . و یه معلم خصوصی با وجدان خیلی خوب همه این کارها رو انجام میده . و مسلما هر شاگردی که تصمیم بر درس خوندن داشته باشه با معلم خصوصی با وجدان جواب میگیره .

  • فرناز

    خاک بر سر بی شعورت با این تیتر مزخرف تر از خودت . با تیتر هایی که میزنید فقط قصدتون انداختن مردم به جون هم هست و بس . برو مواجب خور بی ارزش

  • صادق

    سلام بر تیتر بی خبر
    البته هرچند این حربه رسانه ای است که مخاطبان زیادی جلب توجه کنه و متن هایی هم که عزیزان فرهنگی نوشتن درسته و نشون میده معلمان کم دشمن ندارند.
    به جای این متن های آبکی بدون سند و مدرک که نوشتی کمی از نظام آموزشی و ضعفهای اون می گفتی که چگونه کاسبان کنکور نظام ارزشیابی رو به سمت و سوی خودشون کشاندند و دانش آموزان بی گناه ما در منجلاب اون دسته و پنجه نرم می کنن و نمی دونن که چه بر سر بچه های ما آورده.
    از سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی بنویس که تکه پاره ای'بیش نیست و هر وزیری و رئیسی که میاد توان اجرای اون رو نداره‌
    به نظام آموزشی بسیار حقیرانه نگاه کردی و نشون میده نگارنده متن فقط به فکر پر کردن جیب خودش با نوشتن اسنادی بی اعتباره... حال تو بخون حدیث مجمل را

  • سعید

    بیشتروالدین اگرسوادبرای آموزش فرزندان خودهم داشته باشند وقت ویاحوصله اش راهم ندارند ! مهارت یاددادنش به کنار! پس برای راحتی خودشان معلم خصوصی میگیرند . مثل یک کسی که اگر بتواندبرای خودش لباس بدوزه ترجیح میدهدآنرابه خیاط بدهد! نویسنده بدجوری پول معلم خصوصی برای فرزندش داده که چندجاش سوخته وداره میسوزه! اگرراست میگی خودت به بچه ات یادبده تاپول به معلم خصوصی ندی. برای اینکه بلدنیستی وحوصله اش رانداری😝😝😝😝😝

  • مهداد

    لازم هست من نتیجه گرفتم

  • دبیر علوم تجربی

    نگذارید این پول به فرهنگيان برسد؟یعنی چه؟مگه هر کسی کلاس خصوصی می ذاره،از جامعه شریف فرهنگیان هست؟بعدش،مگه اموزش خصوصی منع قانونی داره؟واژه های درست به کار ببرید.من فرهنگی تا الان بابت کلاس خصوصی که داشتم،پولی دریافت نکردم.و السلام

  • ناشناس

    بهتر اینست که جلوچپاول مافیاهای حاکم گرفته شود وحقوق معلمان عزیزباهماهنگی با سایرکشورهای همردیف این کشوراصلاح شودوبرنامه ریزی های اصولی در تدریس ونحوه تدریس پایه ریزی شود تا نتیجه بهترحاصل گردد.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر