ترفند جدید کلاهبرداران برای خالی کردن جیب مردم / مراقب باشید پرداخت فطریه کار دستتان ندهد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر، به شهروندان در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی با ترفند پرداخت فطریه هشدار داد.

ترفند جدید کلاهبرداران برای خالی کردن جیب مردم / مراقب باشید پرداخت فطریه کار دستتان ندهد

کلاهبرداران اینترنتی مجرمانی هستند که از اینترنت برای فریب و سرقت پول یا اطلاعات شخصی از قربانیان خود استفاده می‌کنند. آنها از طیف وسیعی از تاکتیک‌ها برای فریب مردم استفاده می‌کنند.

سرهنگ «سید مصطفی مرتضوی» گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و در پیش بودن عید سعید فطر و پرداخت فطریه، کلاهبرداران نیز دست به کار شده و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در قالب کانال‌ها و گروه‌هایی شروع به فعالیت و سوء استفاده از شهروندان می‌کنند. 

وی افزود: کلاهبرداران در این زمینه به شیوه و شگردهای مختلف عمل می‌کنند؛ سودجویان در کانال‌ها و گروه‌های مختلفی که عضو شده یا ایجاد کرده‌اند، با ادعای جمع‌آوری و دریافت فطریه و همچنین کمک‌های مردمی و خیرخواهانه برای نیازمندان، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. 

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: کلاهبرداران اینترنتی با راه‌اندازی سایت جعلی شبیه سایت مؤسسات خیریه، و معرفی خود به عنوان مرجع دریافت کننده فطریه اقدام به فریب شهروندان کرده و آن‌ها را به صفحات جعلی درگاه‌های بانکی هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنان، اقدام به برداشت غیرمجاز از حسابشان می‌کنند. 

این مقام انتظامی به هم‌وطنان توصیه کرد: برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این کلاهبرداران، بهتر است هنگام پرداخت پول در درگاه بانکی به موارد ایمنی از جمله آدرس دقیق درگاه و پروتکل https توجه کنند و حتماً برای هرگونه واریز وجه در قالب فطریه یا کفاره روزه، از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت سازمان‌ها و نهادهای رسمی و معتبر در سراسر کشور که از طریق رسانه‌های جمعی اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی می‌کنند اقدام به پرداخت کنند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد که در کانال‌ها و شبکه‌های مجازی اعلام می‌شود خودداری کنند. 

سرهنگ مرتضوی در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www. Cyberpolice. gov. ir و همچنین با تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز پاسخگویی فوریت‌های سایبری پلیس فتا به کارشناسان ما اعلام کنند.

منبع: تابناک
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها