مهمترین علت تماسهای مردم با پلیس ۱۱۰
معاون عملیات پلیس پایتخت گفت: بیشترین و مهمترین تماسهای مردم با مرکز ۱۱۰ پلیس پایتخت در نیمه اول امسال مربوط به سد معبر است بطوریکه روزانه حدود هشت هزار تماس برای پارک خودرو در جای نامناسب ثبت میشود.
سردار عبدالوهاب حسنوند در گفت وگویی اظهار کرد: سد معبر یکی از دغدغههای فرماندهی تهران بزرگ است که در حوزه کنترل فرماندهی مرکز فوریتهای ۱۱۰ بخشهای مختلفی داریم و با توجه به ساختار ترافیکی، انتظامی و امنیتی مولفههایی تشکیل شده است.
برای سد معبر خودرو با ۱۱۰ تماس نگیرید؛ نرم افزار نصب کنید
معاون عملیات پلیس پایتخت با بیان اینکه قانون ماده ۶۲۹ قانون مجازات اسلامی، ماده ۵۵ قانون شهرداریها، ماده ۴۰ قانون اساسی و ماده ۱۲ قوانین تخلفات راهنمایی و رانندگی در ارتباط با سد معبر است، افزود: بیشترین و مهمترین تماسهای مردم با ۱۱۰ پلیس مربوط به سد معبر است بطوریکه روزانه ۷ تا ۸ هزار تماس برای پارک خودرو ثبت میشود.
به گفته وی، چنانچه خودرویی در مکان و جایی پارک نامناسب داشته باشد، به شهروندان توصیه میکنیم به جای تماس با ۱۱۰ برنامه «پلیس من» را نصب و از آن طریق اعلام مشکل کنند.
وی اضافه کرد: ۱۱۰ در دو نوبت کاری خودشان به چهار زبان انگلیسی، عربی، فرانسوی و آلمانی مسلط است و چنانچه امدادخواهی مسلط به زبان فارسی نباشد سریعا به کارشناس مربوطه ارجاع داده میشود.
افراد کر و لال چگونه با پلیس تماس بگیرند؟
سردار حسنوند در ارتباط با نحوه عملکرد سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰ تاکید کرد: اگر شهروندان امکان تماس تلفنی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ را نداشتند، به عنوان مثال معلولیت جسمی دارند و یا در موارد بحرانی قرار دارند و امکان صحبت و تماس تلفنی ندارند میتوانند به پلیس ۱۱۰ پیامک بزنند.
معاون عملیات پلیس پایتخت یادآور شد: ما برای این شهروندان سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰ (سرشماره ۱۱۰۱۱۰) را پیشبینی کردیم تا بتوانند از طریق این سامانه و ارسال پیامک اخبار و گزارشات خودشان را به پلیس منعکس کنند.
وی ادامه داد: اپراتورها موظف هستند در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به رسیدگی به این پیامکها اقدام کنند.
نظر شما