وزارت نفت | خودرو | پلاک خودرو

پلاک گذاری این خودروها از سال آینده ممنوع می شود / برنامه وزارت نفت برای سوخت خودروها از سال ۱۴۰۶

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: بر اساس تصمیم هیات دولت، از ابتدای سال ۱۴۰۳ شماره‌گذاری و تولید "خودروهای دیزلی یورو ۴ بدون فیلتر جاذبه دوده" ممنوع می‌شود.

پلاک گذاری این خودروها از سال آینده ممنوع می شود / برنامه وزارت نفت برای سوخت خودروها از سال ۱۴۰۶

پلاک گذاری خودرو یکی از مهم‌ترین مراحل ثبت و رسمی‌کردن یک خودرو است. در این فرآیند، یک شماره شناسایی منحصربه‌فرد به هر خودرو اختصاص داده می‌شود که بر روی یک پلاک نصب می‌شود. این شماره شناسایی، که معمولاً شامل اعداد و حروف است، به منظور تشخیص خودروها توسط مقامات نظارتی و همچنین ارتباط با مالکان خودروها استفاده می‌شود. پلاک گذاری به عنوان یک روند قانونی و الزامی، موارد امنیتی و نظمی که به حفظ امنیت عمومی کمک می‌کند، را تضمین می‌کند.

روز گذشته سخنگوی دولت از اصلاح آیین‌نامه فنی کنترل و کاهش آلودگی‌های موضوع ماده دو قانون هوای پاک در هیات دولت خبر داد.

در رابطه با جزییات این ماده قانونی، داریوش گل‌علیزاده؛ رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست به تسنیم گفت: ملاک شماره‌گذاری خودروهای وارداتی، خودروهای داخلی و خودروهای دیزلی استاندارد سوخت یورو ۵ است که با تصویب ماده ۴ آیین‌نامه فنی ماده ۲ قانون هوای پاک به یورو ۶ ارتقا پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: برای موتورسیکلت هم، در حال حاضر ملاک شماره‌گذاری یورو ۴ است اما از سال ۱۴۰۴ به استاندارد یورو ۵ ارتقا پیدا می‌کند.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست بیان کرد: یک اتفاق خیلی خوبی که افتاد، این بود که تولید خودروهای دیزلی یورو ۴ بدون فیلتر جاذبه دوده حذف شد. پیش‌تر به این صورت بود که به صورت کارخانه‌ای این فیلتر نصب نمی‌شد و صاحبان خودروها این سیستم را از مدار خارج می‌کردند. همچنین فناوری این خودروهای یورو ۴ نیز بسیار قدیمی بود. بر اساس تصمیم هیات دولت، از ابتدای سال ۱۴۰۳ شماره‌گذاری آنها ممنوع می‌شود.

گل‌علیزاده تأکید کرد: وزارت نفت اعلام کرده است که از ابتدای سال ۱۴۰۶ کلیه سوخت‌های تولیدی منطبق بر استاندارد یورو ۵ خواهد بود. امیدوارم بتوانیم تا آن زمان خودروهای داخلی‌مان را نیز با سوخت استاندارد داخل کشور هماهنگ کنیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها