رشیدی کوچی در پاسخ به تیتر کوتاه مطرح کرد؛
شکست طرح واردات خودرو با کد ملی / شرایط استفاده از خودروهای برقی فراهم شود
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در آیین نامه خودروهای کارکرده که وزارت صمت با همکاری مجلس شورای اسلامی تنظیم کرد، موضوع واردات خودرو به ازای هر کد ملی مطرح شد، اما در هیات دولت این مورد حذف شد و کارت بازرگانی جایگزین آن شد. عقیده من این است که هر جایی به هر دلیلی انحصار وجود داشته باشد، منجر به به وجود آمدن رانت میشود.
مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه خودروی تهران روز گذشته در مرکز نمایشگاههای بینالمللی شهر آفتاب با حضور مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران و جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب و جمعی از فعالان و متخصصان این حوزه در مرکز نمایشگاههای بینالمللی شهر آفتاب برگزار شد. ۲۵ شرکت بزرگ خودروسازی در این نمایشگاه حضور داشتند و از جدیدترین محصولات خود رونمایی کردند.
جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه خودروی تهران در گفتوگو با تیتر کوتاه در خصوص موضوع واردات خودروهای برقی با وجود ناترازی برق گفت: به این دلیل که طی چند سال گذشته توسعه زیرساختهای برق به شکلی مناسب انجام نشده است و میزان تولید و مصرف برق در کشور متناسب نبوده است، با چالش جدی ناترازی برق رو به رو هستیم و حال مدیریت خودروهای برقی در چنین شرایطی چطور امکانپذیر است؟
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه مبنی بر اصرار برخی نمایندگان و مسئولان نسبت به واردات خودروهای برقی به دلیل همگام شدن با فناوری روز دنیا، توضیح داد: حتما باید خودروهای بنزینی، هیبریدی و برقی در بازار خودروی کشور ما وجود داشته باشد، اما نکته اینجاست که عموم مردم کشور ما تاکنون از خودروهای برقی استفاده نکردهاند و موضوعی نامشخص است در صورتی که سالها است که در حال استفاده از خودروهای بنزینی هستیم.
رشیدی کوچی در ادامه اضافه کرد: به عنوان مثال فرض کنید خودروی برقی در جاده دچار اتمام شارژ شود، چه راهکاری برای حل این مشکل وجود دارد؟ درست است که میتوان با اقداماتی نظیر نصب ایستگاههای شارژ در کنار پمپ بنزینها به حل این مسئله کمک کرد، اما آیا مردم آمادگی و شرایط استفاده از این خودروها را دارند؟ برای تامین قطعات و خدمات پس از فروش خودروهای برقی فکری شده است؟
این نماینده مجلس در مصاحبه با تیتر کوتاه در رابطه با موضوع انحصار واردات خودرو و تاثیر آن بر افزایش قیمت خودروهای وارداتی بیان کرد: نگاه ما در خصوص واردات خودرو بر این بود که هر شخص امکان واردات خودرو را داشته باشد و این موضوع در انحصار گروهی خاص نباشد و نکته جالب این است که در آیین نامه خودروهای کارکرده که وزارت صمت با همکاری مجلس شورای اسلامی تنظیم کرد، موضوع واردات خودرو به ازای هر کد ملی مطرح شد، اما در هیات دولت این مورد حذف شد و کارت بازرگانی جایگزین آن شد. عقیده من این است که هر جایی به هر دلیلی انحصار وجود داشته باشد، منجر به به وجود آمدن رانت میشود.
نظر شما