اختصاصی تیترکوتاه؛

قیمت جذاب ترین خودروی برقی بازار اعلام شد / این خودرو رقیب پورشه می شود؟

شیائومی در حال آماده شدن برای عرضه خودروی خود است. آنها می‌خواهند یکی از پنج خودروساز برتر جهان باشند. مدیران این شرکت معتقدند که خودروی آنها می‌تواند سریعتر از خودروهای الکتریکی تسلا و پورشه شتاب بگیرد.

قیمت جذاب ترین خودروی برقی بازار اعلام شد / این خودرو رقیب پورشه می شود؟

مدیرعامل شیائومی می‌خواهد نخستین خودروی برقی آنها جذاب‌ترین، کاربرپسندترین و پیشرفته‌ترین وسیله نقلیه در بازار خودرو باشد که  قیمتی کمتر از ۶۹ هزار و ۴۲۴ دلار برای آن در نظر گرفته است. این شرکت محدوده قیمت رسمی خودروی جدید SU۷ خود را که مخفف Speed Ultra است، عصر پنجشنبه اعلام خواهد کرد. مدیرعامل لی جون این اطلاعات را در حساب کاربری خود در Weibo به اشتراک گذاشت. این نخستین بار است که این شرکت بالاترین قیمت خودرو را تایید کرده و به زودی پذیرش سفارشات را آغاز می‌کند.

شیائومی در حال آماده شدن برای عرضه خودروی خود است. آنها می‌خواهند یکی از پنج خودروساز برتر جهان باشند. مدیران این شرکت معتقد هستند که خودروی آنها می‌تواند سریعتر از خودروهای برقی تسلا و پورشه شتاب بگیرد.

فروشگاه‌های شیائومی در چین از روز دوشنبه شروع به نمایش این خودرو در رنگ زیبای "آبی اقیانوسی" کردند. افراد علاقه مند به خرید خودرو و وبلاگ نویسان خودرو در صف ایستادند تا از نزدیک آن را تماشا کنند. همچنین، شیائومی اپلیکیشن "Xiaomi Car" خود را در فروشگاه‌های اپلیکیشن چینی راه‌اندازی کرد.

SU۷ در دو نسخه عرضه خواهد شد - یکی با برد رانندگی تا ۶۶۸ کیلومتر (۴۱۵ مایل) با یک بار شارژ و دیگری با برد حداکثر ۸۰۰ کیلومتر. در مقایسه، مدل S تسلا تا ۶۵۰ کیلومتر برد دارد. پنجمین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند چینی در بحبوحه کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند به دنبال تنوع بخشی به خودروهای برقی بوده است. این طرح برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ ارائه شد. دیگر شرکت‌های فناوری چینی که با خودروسازان برای توسعه خودروهای برقی شریک شده‌اند شامل غول مخابراتی Huawei HWT.UL و شرکت موتورهای جست‌وجو هستند.

شیائومی متعهد شده است در طول یک دهه ۱۰ میلیارد دلار در خودروها سرمایه‌گذاری کند و یکی از معدود بازیگران جدید در بازار خودروهای برقی چین است که تایید مقامات را به‌دست آورده است، زیرا تمایلی به اضافه کردن به مازاد عرضه ندارند. خودروهای برقی این شرکت در کارخانه‌ای در پکن ساخته می‌شوند که می‌تواند تا ۲۰۰ هزار خودرو در سال تولید کند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها