اختصاصی تیترکوتاه؛

همه چیز درباره دنا پلاس جدید ایران خودرو + قیمت و امکانات

در این گزارش به بررسی و معرفی نسخه جدید خودروی دنا پرداخته ایم.

همه چیز درباره دنا پلاس جدید ایران خودرو + قیمت و امکانات

نوع جدید دنا پلاس EF۷P، نسخه بهبود یافته دنا پلاس EF۷ است و با بهبود موتور تنفس طبیعی و اضافه شدن گیربکس جدید ۶ دنده دستی(MT۶)، جایگزین مدل قبلی دنا پلاس EF۷ با گیربکس MT۵ شده است.

با توجه به گرم شدن افزایش توان موتورها در سایپا و ایران خودرو دنا پلاس با موتور ef۷p هم شامل این دسته می‌شود که موتور آن از‌ای اف سون به دنا پلاس‌ای اف سون پی تغییر کرده و این محصول هم شامل تغییر در موتور و گیربکس بوده و ایران خودرو به این موتور هم همچون تی یو فایو یک پی به معنی پلاس اضافه کرده و دنا پلاس را با یک گیربکس ۶ دنده روانه بازار می‌کند.

مشخصات فنی دنا پلاس EF۷P

این خودرو دارای استانداردهای ۸۵ گانه است که شامل سنسور نور و باران (RLS)، سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI)، سیستم پایش فشار باد و دمای تایرها (TPMS)، توسعه سیستم کنترل پایداری (ESC) و محافظت از عابران پیاده است.

دنا-پلاس1

دنا پلاس با موتور ef۷p نسبت به محصول اصلی امکانات بهتری دارد و تغییراتی در مشخصات دنا پلاس دستی با موتور ef۷p با گیربکس mt۶ داده شده که از نکات ویژه ان موتور و گیربکس نیز بهبود یافته‌اند. خانواده موتور ملی (شامل تنفس طبیعی و پرخوران) به عنوان نسل جدید این گروه موتور با طراحی مختلف و بهبود یافته برای افزایش کارایی سوخت، کاهش آلایندگی و افزایش توان و گشتاور توسعه یافته‌اند. این محصول، مدل تنفس طبیعی موتور EF۷P با گیربکس شش سرعته را درون خود دنا پلاس دستی جای داده است.

با بررسی مشخصات دنا پلاس دستی با موتور ef۷p با گیربکس mt۶ خواهیم دید که تغییرات اعمال شده در خودرو شامل قدرت موتور EF۷P، امکان ارتقای استاندارد آلایندگی به یورو شش، افزایش توان و گشتاور موتور، کاهش دور آرام و در نهایت کاهش مصرف سوخت و آلایندگی است. از مزایای گیربکس شش دنده دستی می‌توان به بهبود مصرف سوخت در سرعت بالا، حس رانندگی بهتر و افزایش عمر پیشرانه اشاره کرد.

زمان تحویل دنای جدید

ایران خودرو نخستین طرح فروش دنا با گیربکس ۶ سرعته دستی و موتور EF۷ P را در آخرین روز بهمن ۱۴۰۲ ویژه متقاضیانی که در دور اول فروش از مسیر سامانه یکپارچه با مکانیزم نوبت دهی نام نویسی کرده بودند، برگزار کرد. دناهای جدید در بهار ۱۴۰۳ به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

قیمت-دنا-پلاس

قیمت دنا در اسفند ۱۴۰۲

شرکت ایران خودرو در نخستین روز اسفندماه ۱۴۰۲، قیمت قطعی محصول جدیدش را اعلام کرد. براساس بخشنامه ۴۷۰۹ ایران خودرو، قیمت دنا پلاس EF۷P معادل ۵۵۱ میلیون و ۵۸۴ هزارتومان بود.

باید منتظر ماند و دیدی از تغییرات خانواده دنا در بازار چه استقبالی خواهد شد. آن طور که قیمت های بازاری خودرو نشان می دهد قیمت دنا با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ آپشنال در سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان بود. قیمت کارخانه ای این محصول جدید ایران خودرو حدود ۶۹۰ میلیون تومان است. به نظر می رسد بخشی از این فاصله قیمتی مربوط به عرضه محدود است و چنانچه عرضه در سال جاری افزایش یابد این فاصله قیمتی کمتر خواهد شد.

کابین-دناپلاس

پیش بینی می شود در ابتدای عرضه دنا با گیربکس ۶ سرعته دستی و موتور EF۷ P نیز فاصله قیمتی بازار و کارخانه زیاد باشد اما به تدریج این فاصله با افزایش تیراژ عرضه متعادل تر خواهد شد.

آپشن ها و امکانات دنا پلاس توربو

در ادامه جدول مربوط به آپشن ها و امکانات دنا پلاس توربو را باهم می‌بینیم.

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

ندارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

ندارد

کنترل پایداری

ندارد

اتوپارک

ندارد

سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

ندارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

ندارد

 ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

ندارد

اتولایت

ندارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

ندارد

دوربین ۳۶۰ درجه

ندارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

ندارد

استارت بدون کلید

ندارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

ندارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

ندارد

پانوراما

ندارد

سانروف

دارد

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها