اختصاصی تیترکوتاه؛

قیمت جدید لنت ترمز انواع خودرو + جدول

در این مطلب به معرفی و نحوه بررسی لنت ترمز خودرو و نیز قیمت برخی از مدل های آن پرداختیم.

قیمت جدید لنت ترمز انواع خودرو + جدول

یکی از اساسی ترین و مهم ترین قطعات خودرو که به چشم نمی آید اما سالم بودن و کیفیت بالای آن از اهمیت بالایی برخوردا است نیز لنت ترمز خودرو است. همانطور که می دانید لنت ترمز خودرو دارای یک تاریخ مصرف مشخصی است و پس از مدتی کار کردن خودرو باید تعویض شود. در ادامه به توضیحات بیشتری خواهیم پرداخت.

لنت ترمز بخشی از سامانهٔ ترمز دیسکی است که در خودروها و برخی صنایع دیگر کاربرد دارند. لنت‌های ترمز از صفحه‌های فولادی در پشت و مواد اصطکاکی متصل‌شده به سطح صفحهٔ فلزی، که در مقابل دیسک چرخندهٔ ترمز قرار می‌گیرد، تشکیل شده‌اند.

لنت ترمز از مهم‌ترین عامل‌های حفظ امنیت شما و خودرویتان در جاده می‌باشد. حرکت، تنها بخشی از عملکرد خودرو است. هر خودرویی که حرکت می‌کند برای ایستادن نیازمند یک عامل است. لنت ترمز یکی از اصلی‌ترین لوازم یدکی خودرو می‌باشد که اگرچه به چشم نمی‌آید امّا ایمنی سرنشینان به آن وابسته است.

این قطعه جزو مهم‌ترین اجزای سیستم ترمز می‌باشد که وقتی پدال ترمز را فشار می‌دهید شروع به کار می‌کند. همانطور که می‌بینید و می‌دانید چرخ‌های خودرو به طرز عجیبی با سرعت بالا میچرخند و برای توقف هر چهار چرخ و ایستادن خودرو نیاز به فشار محکمی می‌باشد. لنت ترمز بیش از هر قطعه دیگری در معرض اصطکاک و گرمای زیاد قرار دارد. میزان اصطکاک این قطعه با کاسه و دیسک ترمز به حدی است که خودرو را در چند ثانیه متوقف می‌کند.

انواع لنت ترمز

زمانی که سازندگان لنت ترمز متوجه شدند که دیگر نمی‌توان از آزبست برای تولید این قطعه استفاده کرد، به سراغ مواد جایگزینی رفتند. این فرآیند به‌خودی‌خود باعث پیشرفت و بالارفتن بازدهی لنت‌های ترمز شد و امروزه شاهد هستیم که انواع لنت ترمز توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند. به‌طورکلی همه لنت‌های ترمزی که امروزه در بازار عرضه می‌شوند را می‌توان در ۴ دسته قرارداد:

 لنت ترمز ارگانیک

 لنت ترمز سرامیکی

 لنت ترمز با فلز کم

 لنت ترمز نیمه فلزی

قیمت لنت ترمز

در ادامه جدول آخرین قیمت انواع لنت ترمز خودرو را برای شما فراهم کردیم.

مدل قیمت

لنت ترمز جلو دیسکی لنت مدل ۲۳۲۰۵ مناسب برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲

۲۷۵,۰۰۰

تومان

لنت ترمز جلو لنت پارس مدل ۲۳۸۷۳ مناسب برای تیبا ۲

۴۴۳,۴۶۰

تومان

لنت ترمز جلو سای لنت کد ۰۹ مناسب برای پژو ۴۰۵

۱۸۰,۰۰۰

تومان

لنت ترمز جلو پارس لنت مدل ۲۳۸۷۳ مناسب برای تیبا

۴۱۸,۹۵۰

تومان

لنت ترمز عقب پارس لنت مدل ۱۱۵۷۱ مناسب برای پژو ۴۰۵

۵۸۲,۶۸۰

تومان

لنت ترمز عقب گلد مدل BP۱۰۱ مناسب برای پراید

۲۰۰,۰۰۰

تومان

لازم به ذکر است، قیمت های مذکور در بالا برگرفته از آگهی های اینترنتی و سایت های فروش آنلاین بوده و وبسایت خبری تیترکوتاه هیچ گونه دخل و تصرفی در تعیین این قیمت ها نداشته است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها