اختصاصی تیترکوتاه؛

آینده روشن خودروسازی در دستان یک ایرانی / این خودرو روی دست پورشه بلند شد + عکس

طراح خودرو ایرانی-آمریکایی در حال گسترش دامنه عرضه خود به شیوه‌ای بسیار جذاب برای دوستداران خودروهای اسپرت است.

آینده روشن خودروسازی در دستان یک ایرانی / این خودرو روی دست پورشه بلند شد + عکس

به گزارش تیتر کوتاه، رضوانی موتورز یک شرکت خودروسازی است که توسط یک طراح ایرانی-امریکایی تاسیس شد. این شرکت سازنده خودروهای اسپرت با کارایی بالا در کالیفرنیا است.

رضوانی در حال گسترش دامنه عرضه خود به شیوه‌ای بسیار جذاب برای دوستداران خودروهای اسپرت است. این شرکت امریکایی که بیشتر به‌خاطر اسکالاید زره‌پوش‌های سنگین‌اش معروف است، اکنون توجه خود را به پورشه ۹۱۱ معطوف کرده است. این فروشگاه به‌تازگی از معروف‌ترین مدل مارک آلمانی را رونمایی کرده است که بدنه‌ای به سبک یکپارچه سازی با سیستم‌عامل و قطعات و فناوری مدرن دارد.

RR۱ یک خودروی سفارشی است که بر اساس نسل ۹۹۲ پورشه ساخته شده است. این خودرو از ۹۳۵ اتومبیل‌های مسابقه‌ای دهه ۱۹۷۰ با بدنه‌ای از فیبر کربن الهام گرفته شده است. طراحی شامل جلوی صاف، چراغ‌های جلو مشابه تایکان، گلگیرهای عقب پهن‌تر، چرخ‌های فن توربو و بال عقب بزرگ است. این شبیه یک نسخه کوچک‌تر از ماشین مسابقه ۹۳۵ پورشه ۲۰۱۸ است، اما با بال عقب کوچک‌تر.

خودروی-پورشه

رضوانی قصد دارد سه نسخه از RR۱ را عرضه کند که هر کدام به دلیل خروجی پیشرانه آن نامگذاری شده است.مدل ۵۵۰ بر اساس Carrera S ساخته شده و از یک توربوشارژ ۳.۰ لیتری شش سیلندر بهره می‌برد که ۵۲۰ اسب بخار در خودروی جاده‌ای و ۵۵۰ اسب بخار در نسخه پیست تولید می‌کند. در رتبه بعدی مدل ۵۶۵ قرار دارد که بر اساس GT۳ ساخته شده است و دارای ۶ سیلندر ۴.۰ لیتری است که ۵۳۵ یا ۵۶۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در نهایت، مدل ۷۵۰ مبتنی بر توربو S و دارای موتور ۳.۸ لیتری تخت شش توربوشارژ است که بسته به نسخه، ۷۱۵ یا ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. طبق بررسی ها، ۵۵۰ می‌تواند از صفر تا ۶۰ مایل در ساعت در ۳.۱ ثانیه، ۵۶۵ در سه ثانیه، و ۷۵۰ تنها در دو ثانیه راه‌اندازی شود.

خودرو-لوکس

۵۵۰ و ۵۶۵ دیفرانسیل عقب هر دو گزینه گیربکس دستی یا PDK را دارند. در همین حال، ۷۵۰ چهار چرخ متحرک، تنها با گیربکس PDK در دسترس است. این خودروساز همچنین سیستم تعلیق هر خودرو را مطابق با ترجیحات مالک طراحی می‌کند. چندین ارتقاء اختیاری، مانند رول کیج فولادی، ترمزهای برمبو، یا پوشش سفارشی نیز در دسترس هستند. رضوانی قصد دارد تنها ۵۰ نمونه از RR۱ بسازد و اکنون در حال دریافت سفارش است. قیمت ساخت از ۱۴۹۰۰۰ دلار شروع می‌شود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها