قیمت خودروی برقی شیائومی SU۷ EV مشخص شد

خودروی الکتریکی شیائومی SU۷ EV در چین معرفی شد. قیمتی که برای این خودروی لوکس در نظر گرفته شده ۲۱۵.۹۰۰ یوان (تقریبا ۳۰ هزار دلار) استطبق ادعای شیائومی سرعت مدل بالاتر SU۷ Max به ۲۶۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد و می‌تواند در عرض ۲.۷۸ ثانیه از صفر مطلق به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. همچنین شیائومی ادعا می‌کند، خودرو الکتریکی جدید su۷ می‌تواند با یک بار شارژ ۸۱۰ کیلومتر را طی کند.

قیمت خودروی برقی شیائومی SU۷ EV مشخص شد

پس از اعلام جزئیات فنی کامل سری SU۷ در دسامبر سال گذشته از جانب شرکت شیائومی، در یک رویداد در چین، رسماً خودرو های الکتریکی خود را معرفی کرده است. این شرکت قصد دارد با نام‌های بزرگی مانند تسلا، BYD و دیگران رقابت کند و پیشنهادهای با ارزش‌تر را ارائه دهد.

ابعاد این خودرو ۴۹۹۷ در ۱۹۶۳ در ۱۴۵۵ میلی‌متر با چرخ‌های آلمینیومی ۱۹ اینچی Michelin است. این مدل رینگ‌ها در تمامی نسخه‌ها یکسان هستند. شیائومی برای طراحی خودروی الکتریکی جدیدش با CATL همکاری کرده تا دو گزینه باتری ارائه دهد: بسته ۷۳.۶ kWh برای نسخه‌های ورودی و بسته بزرگتر ۱۰۱ kWh برای مدل برتر.

شرکت قصد دارد سال آینده بسته باتری بزرگتری با ظرفیت ۱۵۰ kWh با دوربرد ۱۲۰۰ کیلومتر را معرفی کند. آنطور که شیائومی گفته باتری‌ها به لطف معماری‌های ۴۸۶V و ۸۷۱V  از شارژ سریع پشتیبانی کرده و تنها در ۱۵ دقیقه شارژ کردن می‌تواند به ترتیب تا ۳۵۰ کیلومتر و ۵۱۰ کیلومتر را طی کند.

از دیگر امکاناتی که در این خودرو تعبیه شده می‌توان به پشتیبانی از Apple CarPlay و اتصال iPad اشاره کرد.

قیمت خودروی الکتریکی شیائومی SU۷ EV در چین

مدل SU۷ شیائومی در سه نسخه عرضه می‌شود: یک SU۷ ورودی، یک مدل Pro و یک نسخه Max. همچنین یک نسخه محدود موسسان وجود دارد اما قیمت در حال حاضر مشخص نیست.

SU۷ استاندارد: ۲۱۵,۹۰۰ یوان چینی (حدود ۲۵ میلیون روپیه هندی)، (تقریبا ۳۰ هزار دلار)

SU۷ Pro: ۲۴۵,۹۰۰ یوان چینی (حدود ۲۹ میلیون روپیه هندی)، (تقریبا ۳۴ هزار دلار)

SU۷ Max: ۲۹۹,۹۰۰ یوان چینی (حدود ۳۵ میلیون روپیه هندی)، (تقریبا ۴۲ هزار دلار)

خودروهای لیست شده تا پایان آوریل قابل سفارش هستند، البته تنها در چین. انتظار می‌رود SU۷ Pro شیائومی تا پایان ماه مه به فروشگاه‌ها برسد. ماشین‌ها در حال حاضر در نمایشگاه‌های مختلف در سراسر چین به نمایش گذاشته شده‌اند.

شیائومی وعده داده که خودروهایی پیشرفته، های کلاس و در عین حال قیمت‌های رقابتی با بزرگان این عرصه ارائه کند. این امر می‌تواند نظر مخاطبان و دوستداران این سبک از خودرو را به خود جلب کند.

نکته جالبی که دانستن آن خالی از لطف نیست این است که این خودرو نسخه محدود موسسان نیز دارد که با یک موتور دوگانه، سیستم پیشرانه چهار چرخه و توان حدود ۹۸۶ اسب بخار مجهز شده و می‌تواند در زمان ۱.۹۸ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

منبع: تکراتو
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها