کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۲۰

آرامش به بازار طلا بازگشت / نرخ بیمه خودرو سر به فلک کشید

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهمترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

آرامش به بازار طلا بازگشت / نرخ بیمه خودرو سر به فلک کشید

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویوک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ ( ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • قیمت مواد غذایی صعودی می شود؟

در سه ماهه اول سال، اقتصاد ایالات متحده با قدرتی محدود اما همچنان با سرعت خوب رشد کرد، در حالی که قیمت ها سریعتر افزایش یافتند. این امر باعث می‌شود که فدرال رزرو همانطور که بازارهای مالی انتظار دارند تا ماه سپتامبر برای کاهش نرخ بهره صبر کند. گزارش ها در مورد تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول احتمالاً نشان می دهد که مصرف کنندگان همچنان نقش مهمی در رشد اقتصادی دارند. اقتصاددانان با وجود اینکه انتظار دارند تورم افزایش یابد، چندان نگران افزایش سریع قیمت ها نیستند. این به این دلیل است که آنها پیش بینی می کنند که شاخص قیمت PCE،(شاخص قیمت مصرف کننده) که قیمت مواد غذایی و انرژی را در بر نمی گیرد، با نرخ ۳.۴ درصد در مقایسه با سرعت ۲.۰ درصد قبلی افزایش یابد.

  • رشد اقتصاد، رئیس جمهور را غافلگیر کرد

اقتصاد کره جنوبی در سه ماهه گذشته سریعتر از حد انتظار رشد کرد و کاهش نرخ بهره را بعید ساخت. این خبر خوبی برای رئیس جمهور یون سوک یول پس از شکست اخیر در انتخابات است که برنامه های او را به چالش کشید. بانک کره اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی در سه ماه منتهی به ماه مارس در مقایسه با سه ماهه قبل ۱.۳ درصد افزایش یافته است. تقاضای جهانی برای محصولات فناوری مانند نیمه هادی ها یک محرک کلیدی بوده است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • مصرف این نوع سوخت ممنوع شد

استفاده از سوخت های فسیلی در ساختمان های جدید فدرال از سال ۲۰۳۰ با قانون دولت بایدن که صنعت گاز طبیعی بیش از یک دهه با آن مبارزه کرد، ممنوع خواهد شد. ساختمان های جدید فدرال تغییر بزرگی را به سمت استفاده از برق به جای گاز برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی ایجاد خواهند کرد. ساختمان‌هایی که بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۹ ساخته می‌شوند باید مصرف سوخت‌های فسیلی را ۹۰ درصد نسبت به سال ۲۰۰۳ کاهش دهند. آنهایی که پس از سال ۲۰۳۰ ساخته یا بازسازی شده اند، به هیچ وجه نباید از سوخت های فسیلی در محل استفاده کنند.

  • آرامش به بازار طلا بازگشت

در حالی که معامله گران منتظر اطلاعات کلیدی تورم ایالات متحده هستند که در اواخر این هفته منتشر می شود و ممکن است مسیر فدرال رزرو برای نرخ های بهره را روشن کند، طلا پس از کاهش دو روزه در روز چهارشنبه با قیمتی ثابت معامله شد. شمش طلا بالای ۲۳۰۰ دلار در هر اونس معامله شد که در دو جلسه قبل حدود ۳ درصد کاهش یافته بود. این کاهش به این دلیل بود که تنش ها در خاورمیانه کمتر و تقاضا برای دارایی های امن را کاهش داد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • بسته حمایتی آمریکا با عنوان تحریم نفت ایران

جو بایدن بسته کمک خارجی را که شامل تحریم های بخش نفت ایران می شود، امضا کرد. مجلس سنا روز سه شنبه با ۷۹ رای موافق، قانون جدید را تصویب کرد. این قانون قوانین را برای بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی که در برابر تحریم‌های آمریکا با نفت ایران سروکار دارند، سخت‌تر می‌کند. همچنین شامل جریمه هایی برای تراکنش های بین بانک های چینی و بانک های ایرانی تحت تحریم می شود. بسته کمک ۹۵ میلیارد دلاری همچنین شامل کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان است.

  • نرخ بیمه خودرو سر به فلک کشید

در آمریکا افزایش بی‌امان نرخ‌های بیمه خودرو، صاحبان خودرو را تحت فشار قرار داده و تورم را تشدید می‌کند. قیمت بیمه خودرو در ماه مارس ۲.۶ درصد افزایش یافت و اکنون ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. از سال ۲۰۲۲، هزینه های بیمه به طور مداوم در حال افزایش است، حتی اگر تورم کلی کند شده باشد. این بدان معناست که در حالی که قیمت مواد غذایی و انرژی، که هزینه‌های مهمی برای اکثر مردم است، به سرعت افزایش نمی‌یابد، نرخ‌های بیمه خودرو به‌طور پیوسته در حال افزایش است. اما بیمه خودرو و هزینه های مالکیت خودرو به نقطه گیرایی برای مصرف کنندگان و فدرال رزرو در نبرد خود برای بازگرداندن تورم به هدف ۲ درصدی تبدیل شده است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها