اختصاصی تیترکوتاه؛

معرفی و بررسی خودرو پرطرفدار مرسدس بنز + فیلم

در این گزارش به معرفی و بررسی مرسدس بنز E۲۵۰ پرداختیم.

معرفی و بررسی خودرو پرطرفدار مرسدس بنز + فیلم

مرسدس بنز‌ ای ۲۵۰ یکی از اتاق‌های پرطرفدار کمپانی بنز است که در ایران فروش بسیار بالایی داشته و جزو خودروهای جوان پسند به حساب می‌آید در ادامه به جزییات بیشتر درباره این خودرو میپردازیم.

در سال ۲۰۱۴ عرضه فیس‌لیفت نسل چهارم مرسدس E-class، که با بهم پیوستن چراغ‌های چهارگانه این مدل همراه بود، با وضع قانون منع واردات خودروهای لوکس در ایران همزمان شد.

ماحصل تغییر قوانین گمرکی، ورود نسخه‌های جدید مرسدس E-class اتاق W۲۱۲ با پیشرانه‌های ۴ سیلندر توربو بود که در مدل‌های E۲۰۰ و E۲۵۰ به بازار آمدند. جهش قیمت بسیار بالا، وضعیت خدمات پس از فروش و قدرت‌نمایی نسل ششم ب‌ام‌و سری ۵، باعث شد تا موفقیت این کلاس از مرسدس در بازار ایران چندان چشمگیر نباشد. این خودرو را می‌توان در زمره مدرن‌ترین سدان‌های سایز متوسط موجود در کشور قلمداد کرد به‌خصوص در مدل E۲۵۰ که مشخصات فنی مناسب و امکانات ایمنی پیشرفته را توامان ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی مرسدس‌بنز E۲۵۰

احتمالاً می‌دانید که E۲۰۰ و E۲۵۰ هر دو از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو استفاده می‌کنند. ولی نکته اینجاست که E۲۰۰ با همین پکیج ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و مدل امروز ۲۱۱ اسب‌بخار. این تفاوت را بگذارید به حساب ریمپ جدید ECU و تغییراتی که روی مکانیزم توربوشارژ اعمال شده بود.

اگرچه این بهترین و قوی‌ترین پیشرانه ۲ لیتری توربو دنیا نیست ولی حداقل که برای مرسدس یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود. آنقدر که GLK۲۵۰ و C۲۵۰ هم با این پیشرانه عرضه می‌شوند. گشتاور عجیب ۳۵۰ نیوتن‌متری مرسدس‌بنز E۲۵۰ وقتی خودش را به جعبه‌دنده ۷ سرعته می‌رساند کاری می‌کند که شتاب صفر تا صد فقط ۷.۴ ثانیه شود. تقریباً مطمئن هستیم که با چنین خودرویی می‌توان به سرعت ۲۷۰ کیلومتر برساعت هم دست پیدا کرد ولی آلمانی‌ها بر اساس یک عادت قدیمی سرعت نهایی را به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود می‌کند.

بنز-ای-کلاس

اگر این خودرو بنز نبود قطعاً باور نمی‌کردیم که مصرف سوخت یک سدان ۲۰۰ اسب‌بخاری حدود ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد. درباره سدانی صحبت می‌کنیم که واقعاً بزرگ است. طول ۴.۸ متری و وزن ۱.۶ تنی‌اش به خوبی این گفته را تصدیق می‌کند.

تجهیزات و امکانات مرسدس‌بنز E۲۵۰

در نظر داشته باشید مرسدس‌بنز E۲۵۰ هم مثل بسیاری دیگر از خودروهای وارداتی، توسط شرکت‌های مختلف و در تیپ‌های مختلف راهی بازار ایران شد. آنچه امروز بررسی‌اش کردیم جزء نیمه‌فول‌های موجود در کشور است که نهایت تلاش خود را کرده تا از بهترین لوازم کیت AMG بهره ببرد.

این خودرو کروز کنترل تطبیق‌پذیر یا به قول بازاری‌ها رادار دارد. چهار حالت رانندگی اکو، کامفورت و اسپرت پلاس روی همه مدل‌های E۲۵۰ دیده می‌شود. در این نسخه هم سیستم تعلیق هوشمند Direct Control وجود دارد و هم سیستم تعلیق بادی Airmatic. در برخی از مدل‌های وارداتی می‌توان سنسور تغییر لاین و فناوری تشخیص علایم رانندگی را هم سفارش داد. البته که در این مدل رادار جلوگیری از تصادف عقب تعبیه شده است. شاید برخی‌ها بگویند E کلاس ما دوربین ۳۶۰ درجه و سنسور تشخیص عابر پیاده هم دارند.

آپشن‌های خاصی که به صورت سفارشی در این خودرو دیده شدند شامل ترمز اضطراری، نوربالا و تنظیم ارتفاع خودکار و تنظیم عملکرد فرمان است. راستش می‌شد سیستم صوتی بهتر از این حرف‌ها باشد.

توقع ندارید که حضور نویگشین، نمایشگر HUD، دوربین عقب، چراغ‌شور و اتوهلد را در چنین یک اتفاق خاص قلمداد کنیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها