نفوذ خودروهای چینی به قلب آمریکایی ها

خودروهای چینی در حال تسلط بر بازارهای مختلف هستند و به دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه، توجه مشتریان اروپایی و امریکایی را به خود جلب کرده‌اند.

نفوذ خودروهای چینی به قلب آمریکایی ها

خودروهای چینی در چند دهه اخیر به سرعت شهرتی جهانی را برای خود کسب کرده‌اند. این خودروها در حال تسلط بر بازارهای مختلف هستند و به دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه، توجه مشتریان اروپایی و امریکایی را به خود جلب کرده‌اند. اکنون خودروسازان امریکایی ساکن دیترویت، نگران این موضوع شده‌اند. شهر دیترویت از دهه‌ها پیش تاکنون به عنوان قلب خودروسازی امریکا و یکی از نقاط مهم خودروسازی جهان شناخته می‌شود.

براساس نظرسنجی رسانه‌های امریکایی، اکنون نیمی از خریداران خودروهای برقی در مورد مدل‌های چینی و مشخصات آنها آگاهی دارند. میزان آگاهی رانندگان جوان (بین ۱۸ تا ۲۵ سال) از این اتومبیل‌های چینی بسیار بالا است و همین موضوع موجب نگرانی شرکت‌های خودروسازی دیترویت شده است. از هر ۱۰ نفر مشتری امریکایی خودروهای برقی، هفت نفر متمایل به خرید خودروهای برقی چینی ارزان‌تر هستند. به گفته آنها اگر وسایل نقلیه برقی چینی ۲۰ درصد ارزان‌تر از خودروهای برقی امریکایی باشد، آنها خودرو چینی را برای خرید انتخاب خواهند کرد.

افزایش تمایل امریکایی‌ها به خرید خودروهای چینی

براساس مطالعات انجام شده از مشتریان خودروهای برقی در امریکا، آگاهی از برندهای چینی در مشتریان رو به افزایش گذاشته است. ۵۸ درصد از خریداران خودروهای الکتریکی از برندهای بی‌وای‌دی، نیو و لیپ‌موتور اطلاعات کاملی در دسترس داشتند. خودروسازان مستقر در دیترویت تلاش می‌کنند تا واردات اتومبیل‌های برقی چینی به امریکا را ممنوع کنند.

این ارقام براساس نظرسنجی بین‌المللی احساسات مصرف‌کننده وسایل نقلیه الکتریکی موسسه AlixPartnersانجام شده است. این نظرسنجی طی ماه مارس و آوریل ۲۰۲۴، از نه هزار راننده در سراسر جهان انجام شد که دو هزار نفر از آنها امریکایی بودند.

البته هیچ‌کدام از خودروسازان چینی هنوز در بازار امریکا فعالیت ندارند اما آگاهی مشتریان از خودروهای برقی چینی، خودروسازان امریکایی را نگران کرده است. شرکت‌هایی همچون فورد و جنرال موتورز نگران توسعه بازار خودروهای چینی در کشور همسایه یعنی مکزیک هستند. شرکت‌های چینی در تلاش هستند تا از طریق راه‌اندازی خط تولید در مکزیک، به آرامی وارد بازار خودرو امریکا شوند.

البته برنامه چینی‌ها برای نفوذ به خاک امریکا به زمان زیادی نیاز دارد و همین مسئله تا حدی باعث کاهش نگرانی خودروسازان امریکایی می‌شود. علاوه برآن خریداران امریکایی نگرانی‌هایی پیرامون اتومبیل‌های برقی چینی دارند. این نگرانی‌ها به حوزه خدمات پس از فروش مربوط می‌شود و مواردی همچون قابلیت اطمینان، کیفیت خدمات و تصویر برند را در بر می‌گیرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها