اختصاصی تیترکوتاه؛

فیلتر سوخت خودرو چقدر قیمت دارد؟ + جدول

در این گزارش قیمت انواع فیلتر سوخت خودرو را بررسی کردیم.

فیلتر سوخت خودرو چقدر قیمت دارد؟ + جدول

فیلتر سوخت یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو است که در موتورهای درون‌سوز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی جزییات این قطعه می‌پردازیم.

فیلتر سوخت خودرو دستگاهی است که قبل از موتور قرار گرفته و وظیفهٔ پالودن سوخت از آلودگی‌ها و زنگ آهنها (که اغلب دارای مقیاس ماکروسکپیک هستند) را بر عهده دارند. فیلتر سوخت در بیشتر موتورهای درون‌سوز مورد استفاده هستند و درون آنها اغلب از پالایشگر کاغذی استفاده می‌شود.

سوختی که وارد باک خودرو می‌شود ممکن است، در طول مراحل حمل‌ونقل، انبار داری یا حتی هنگام استفاده داخل باک دارای ناخالصی‌ها، مواد ریز میکروسکپی یا مواد اضافه‌ای مثل آب، مواد خارجی و آلودگی، باشد. این مواد گاهی ممکن است به حدی ریز و کوچک باشد که با چشم دیده نشوند.

از آنجایی که نحوه‌ی عمل قطعات سیستم سوخت رسانی بسیار حساس است، ورود هر گونه ناخالصی و آلودگی‌های ریز و درشت باعث صدمه رساندن و فرسایش سریع در این قسمت‌ها می‌شود. همچنین ورود آب نیز به این قسمت‌ها موجب زنگ زدگی و فرسایش قطعات ظریف سیستم سوخت رسانی و باعث نامنظم کار کردن موتور، نشر دود از اگزوز و کاهش توان موتور نیز است.

فیلتر سوخت چیست؟

برای جلوگیری از این مخاطرات در سیستم سوخت رسانی از فیلتر سوخت استفاده می‌کنند. سوخت پس از پمپاژ از باک به فیلتر منتقل می‌شود تا آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها را از سوخت جدا کند و سوخت را در اختیار موتور جهت احتراق قرار دهد. سوخت خارج شده از فیلتر آماده احتراق است و به سمت موتور هدایت می‌شود. به فیلتر سوخت، صافی بنزین ( انگلیسی: (Gasoline filter) ) نیز می‌گویند.

قیمت انواع فیلتر سوخت خودرو

در ادامه جدول قیمت یاز انواع فیلتر سوخت خودرو در سطح بازار آماده کردیم.

مدل قیمت

فیلتر سوخت کاسپین مدل FPF-۱۸۱۳

۱۳۰,۰۰۰

تومان

فیلتر سوخت هنگست آلمان مدل H۱۱۲WK مناسب برای پژو ۲۰۶-۴۰۵

۵۳۵,۰۰۰

تومان

فیلتر سوخت خودروی سرکان مدل SF ۸۸۴۷

۱۷۷,۰۰۰

تومان

فیلتر سوخت خودرو مدل NVDB۱۴-۱۱۱۷۱۱۰ مناسب برای ام وی ام ۳۱۵

۱۰۲,۰۰۰

تومان

فیلتر سوخت خودرو مدل NVDT۱۱-۱۱۱۷۱۱۰ مناسب برای ام وی ام X۳۳

۸۰,۹۰۰

تومان

فیلتر سوخت شبستری مدل FSP۰۱۹ یک سر کج آهنربادار مناسب برای پراید

۶۹,۸۰۰

تومان

لازم به ذکر است، قیمت های مذکور در بالا برگرفته از آگهی های اینترنتی و سایت های فروش آنلاین بوده و وبسایت خبری تیترکوتاه هیچ گونه دخل و تصرفی در تعیین این قیمت ها نداشته است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها